Godmorgen alle Der kommer lige et lille surt opstød fra Boysen, her til morgen. Jeg er indehaver af en del e-bøger efterhånden. Både fra Thomas Rosenstand og Martin Thorborg, ja også en række andre forfattere. Tager vi udgangspunkt i de to overstående forfattere Thomas og Martin, så har de begge skrevet gode bøger, som jeg bruger jævnligt. Dvs. at jeg har dem på min bærbar, stationær og Iphone. Mit problem er at mange forfattere af e-bøger låser deres bøger med en kode. Det har jeg fuldforståelse for, og jeg syntes også engang det var en god ide. Det gør jeg ikke mere :) Tager vi Martin's kode, så er det et 4 cifret nummer, se det kan jeg da huske, men andre laver LH33BØÆD234Ffdjsfdfnsædf som kode, og pisser mig voldsom af hvergang jeg skal rode i mine mails, for først at finde koden. Nå men det var egentlig ligeså meget et meget lille opstød, for jeg mener egentlig at det er en dårlig service, som man som forfatter måske har en lille tendens til at glemme. For kunden kan det hurtigt blive en irritations moment at man altid skal indtaste kode for at læse bogen. Der følger jo heller ikke en nøgle med til en almindelig bog vel? Så når jeg køber en bog med kode, vil jeg i fremtiden forvente at bogen "låses" op lokalt på min PC, eller at min PC og Iphone husker mig, så jeg ikke skal bruge koden. Er det ikke ok? Jeg ved godt der findes alverdens bøger til at låse, knække koder og meget andet, og jeg kan da også bare printe, men nej, jeg forventer altså en bog jeg kan dobbelt klikke på. |
Boysen:Tager vi Martin's kode, så er det et 4 cifret nummer, se det kan jeg da huske, men andre laver LH33BØÆD234Ffdjsfdfnsædf som kode, og pisser mig voldsom af hvergang jeg skal rode i mine mails, for først at finde koden.
Hej Boysen
Jeg kan godt se dit problem, jeg har nu lavet det sådan at jeg har en lille nodepad fil liggende i samme mappe som f.eks SEO LEX i denne lille fil som jeg ikke kalder kode men f.eks shampoo eller noget andet her ligger koden til bogen, på den måde er mit problem med at rode i mails løst.
/allan