Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af vare fra webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udvikle en shop løsning til mig selv, og skal på den baggrund have lavet noget integration med et regnskabsprogram. Vil det her være en lovlig løsning, og hvis ikke hvad vil problemet være:

Hvis jeg laver et modul, hvor jeg kan se alle de ordre der har været inklusiv værdien af dem, samt det ordre nr de respektive ordre har (det de har fået i mit system). Det printer jeg ud, og den samlede værdi taster jeg ind i mit regnskabsprogram som et bilag, f.eks. hver søndag?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:09

Nogle bud :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:27

Hejsa.

Jeg synes ikke det lyder som en holdbar løsning idet en ordre kan ændre sig efter den er placeret, f.eks. i tilfælde af restordre eller mersalg.

Eller en ordre kan anulleres, og så er den jo alligevel bogført.

Jeg vil anbefale at du bogfører hver ordre for sig og hakker dem af på dit bankkontoudtog undervejs.

Din metode med en simpel sammentælling har jeg set flere revisorer bruge på webshops. Problemet som jeg ser det er at du ikke nemt kan kontrollere om omsætningen er rigtig eller ej.

Skal du integrere en webshop med et økonomisystem vil jeg anbefale at du vælger den mere traditionelle løsning hvor ordren overføres til økonomisystemet og du efterfølgende danner fakturaen i økonomisystemet. Dankort-ordrer kan du så postere direkte på balancekontoen for bank hvor pengene går ind. Andre betalingsmetoder skal håndteres på anden vis.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:48

Vi har lavet en integration mellem Magento og e-conomic.

Et par punkter som du muligvis vil kunne bruge:

- Vi overfører først faktura oplysninger, så der rent faktisk er lavet en faktura i Magento (altså ikke så længe det "bare" er en ordre)

- Vi opretter fakturaen som kladde i e-conomic så man stadig skal ind og bogføre selv (at give et system adgang til at bogføre helt selv er ikke så fedt... )

- Hvis du ikke har valgt endnu, så vælg gerne et online system som e-conomic der har et api. De systemer som du installerer og kører på din egen computer er langt sværere at integrere med (da en shop løsning der ligger på en server af gode grunde ikke kan snakke med et klient program på din computer, og du derfor kommer ud i semi automatiserede processer hvor du fx. skal importere en fil ind i dit regnskabsprogram).

Vores integration opretter iøvrigt varer og kunder såfremt de ikke allerede eksisterer i e-conomic.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:12

Hej Jørgen,

Det jeg tænker i mit system,: Folk laver en ordre, betaler for for varene, og de sendes. Penge hæves fra betalingskortet. I systemet kan jeg hakke alle ordre af, hvor dette er sket, og laver et bilag med den samlede værdi.

Det vil være tage noget mere tid at følge den løsning, og da jeg nu har mulighederne for at programmere det ligesom jeg vil have det, så vil jeg også gerne have lavet den løsning som kræver mindt vedligeholdelse.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:15

Jeg benytter e-moms og det er handicappet til det jeg vil bruge her. Revisoren står for bogføring, og det sker vist i summasummarum. Så overstående model, hvor jeg laver et bilag med alle de penge som er indsat den foreudgående uge - og som er tjekket med netbank, virker for mig som den billigste løsning og den løsning der kræver mindst vedligeholdelse.

I skal huske på jeg ikke er låst fast til noget som helst, da det hele er bygget fra bunden af.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:17

Revisoren benytter summasummarum, og e-moms bliver også skrottet. Jeg er midt i en proces hvor alt det administrative overgår til ham.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:27

Jeg tillader mig lige at råbe op igen :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)