Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hostingbranchen er et rådent sted og jeg er åbenbart den eneste der har et problem med det!

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Nielsen:

"No harm intended"

Fair! ... but no phising intended either :)

Seriøst ... jeg forsøgte ikke at fremprovokere en diskution ... det behøver jeg jo ikke, de kommer ganske af sig selv :S

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt forstå Mikkel frustration, hosting branchen er notorisk svær at navigere for kunderne. Hvilket betyder at der for små spillere med moralsk fleksibilitet at sælge katten i sækken.

Samtidigt må man også respekterer at der vitterligt er mange kunder, der er tilfredse med kvaliteten af deres billig hotel fra f.eks. One fordi pris kvalitet/forholdet er perfekt til dem.

For at angribe det mere konstruktivt, var det så ikke en ide, at lave en liste med spørgsmål, som man kan stille sin hosting udbyder for at afklare kvaliteten af den løsning, men er ved at købe.

Spørgsmålene kunne f.eks. være:

- Er der nødstrøm?
- Er der redudante linier?
- Hvor mange andre sites kommer der til at ligge på samme server som mig?
- Hvor mange fuldtids ansatte har virksomheden?
- Er der overvågning ? Vagttelefon ?
osv.

Hvad siger I, er ideen god eller dårlig!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:48

Mikkel Mikjær Christensen:
Seriøst ... jeg forsøgte ikke at fremprovokere en diskution ... det behøver jeg jo ikke, de kommer ganske af sig selv :S

Det er taget til efterretning her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:51

Lundsby:

For at angribe det mere konstruktivt, var det så ikke en ide, at lave en liste med spørgsmål, som man kan stille sin hosting udbyder for at afklare kvaliteten af den løsning, men er ved at købe.

Spørgsmålene kunne f.eks. være:

- Er der nødstrøm?
- Hvor mange andre sites kommer der til at ligge på samme server som mig?
- Er der overvågning ? Vagttelefon ?
osv.

Hvad siger I, er ideen god eller dårlig!

Jeg tror det er farligt. Naturligvis har jeg et lidt farvet syn på tingene, men at dømme en virksomheds produkter og kvaliteten af disse på antallet af fuldtidsansatte? Nu tager jeg mig selv som eksempel (for jeg laver nemlig timeregnskab :-)). Jeg studerer på AAU, men lægger alligevel 25-30 timer i Meebox ugeligt i snit. Jeg er ikke fuldtidsansat, og bliver det ikke foreløbigt, men der lægges imidlertid ca. 80 mande-timer i firmaet ugeligt. Men bliver vores produkter dårligere af, at vi ikke er fuldtidsansatte? 

Kategorier som nødstrøm, backup, redundans, overvågning, vagttelefon mv., er jeg tilhænger af. Alle de "hårde facts" er gode! Men jeg tror det er farligt (også for brancen i al almindelighed) at dømme en udbyder på fx. antallet af fuldtidsansatte og andre "bløde" facts. Så er der jo pludselig kun one.com og surftown tilbage ;-)

Derudover - hvilken person har samvittighed nok til objektivt at stå for en sådan liste, hvor ingen farvoriseres fremfor andre? Det nytter jo heller ikke noget, hvis fx. One.com (for at tage en af de store, som jeg kunne forestille mig har mange penge) "køber" siden, og får ekstra eksponering, eller hvis siden er en affiliateside. Så ryger troværdigheden. 

Jeg er tilhænger af en objektiv og troværdig redegørelse - men udfordringerne for dette er mange og store i mine øjne. 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:01

Lundsby:
Jeg kan godt forstå Mikkel frustration, hosting branchen er notorisk svær at navigere for kunderne. Hvilket betyder at der for små spillere med moralsk fleksibilitet at sælge katten i sækken.

Nu har jeg personligt kendskab til nogle ret store udbydere, hvor det sejler mere end folk skulle tro, og samtidigt kender jeg til en masse små, der knokler mange timer hver eneste uge for at levertr et super produkt. Det er lidt farligt at stille det op som Stort=godt lille = dårligt

Lundsby:

Nej, det har intet at sige, hvor god hosting er, så det er et parameter jeg ville udelukke

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:08

Hej Eiler og Henrik

Det gode ved listen, er at kunden selv kan tage stilling til hvad der betyder noget for vedkomne! Nogle vil givetvis være ligeglade med hvor mange ansatte der er, mens andre ville se det som en showstopper at der var for få eller ingen.

En ting jeg synes, der ville være vigtigt ved en sådan liste er at den skulle kunne vise værdien, af meget dyre løsninger. Så det bliver forståeligt for kunden, hvad de vælger til og fra.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 15:17

Lundsby:

Hej Eiler og Henrik

Det gode ved listen, er at kunden selv kan tage stilling til hvad der betyder noget for vedkomne! Nogle vil givetvis være ligeglade med hvor mange ansatte der er, mens andre ville se det som en showstopper at der var for få eller ingen.

En ting jeg synes, der ville være vigtigt ved en sådan liste er at den skulle kunne vise værdien, af meget dyre løsninger. Så det bliver forståeligt for kunden, hvad de vælger til og fra.

Jeg er enig i pointen, men ikke måden at gribe det an på. En ansat er jo ikke bare en ansat. Et vildt eksempel: Hvis jeg skal lave et nyt OS, og får ansat de 3 bedste programmører fra hhv. Apple, Microsoft og Red Hat (dem som laver det, altså). Så er vi 10 fuldtidsansatte inks. jeg. Hvor meget kan vi 10 udrette, sammenlignet med 100 nyuddannede dataloger, som er ansat af konkurrenten til også at lave et nyt OS? 

Naturligvis er eksemplet ekstremt, men overdrivelse fremmer forståelsen. Dermed sagt, at jeg ikke mener, at "antal fuldtidsansatte" er en parameter, som bør regnes med, da den ikke siger noget om produkterne der leveres. Så hellere nogle reference cases eller lignende. Men det kan vi nok diskutere til uendelighed :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:19

Lundsby:

Jeg har sidet og drukket kaffe med direktøren for en af dk's stører hostingudbydere.

Manden holdt hårdnakket på at én forbindelse (en fysisk ledning) godt kunne være redundant hvis bare man havde to routere i den ene ende ... lidt senere gik han over til at hævde at det faktisk var nok med én router sålænge den havde to netkort ... jeg fik aldrig rigtig noget svar da jeg spurgte hvad netkort nummer 2 skulle bruges til når han kun ville trække en ledning ud til kunden.

Pointen her er at manden selv var overbevist om at hans fiber-kabler i sig selv var redundante fordi han havde brugt en million på en fancy router, og på samme vis overbeviser han sine kunder om det samme ... han ville uden at blinke sætte kryds i "redundant" i dit skema ... og dermed ødelægge hele systemet.

Så skulle det være sådan:

Redundans, Der er foretaget fremføring af internetforbindelse ... :

Med ét kabel

Med to kabler af samme kabelvej

Med to kabler af forskellige kabelveje

Med mere end to kabler af forskellige kabelveje

Til to af hinanden uafhængige internet udbydere

osv.

Krøllen på historien var at da jeg tegnede rigtig redundans for ham, begyndte han pludselig at argumentere (og indirekte give mig ret) hvortil han sidste argument kom "Jammen det er jo svært ... og uuuha det blir dyrt" ...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:21

Eiler:

Naturligvis er eksemplet ekstremt, men overdrivelse fremmer forståelsen. Dermed sagt, at jeg ikke mener, at "antal fuldtidsansatte" er en parameter, som bør regnes med, da den ikke siger noget om produkterne der leveres. Så hellere nogle reference cases eller lignende. Men det kan vi nok diskutere til uendelighed :-)

Samtidig kan man argumentere for at hosting, såfremt det er sat ordentligt op, IKKE behøver en hær af fuldtidsansatte teknikere for at holde sig i luften.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 15:23

Mikkel Mikjær Christensen:

Eiler:

Samtidig kan man argumentere for at hosting, såfremt det er sat ordentligt op, IKKE behøver en hær af fuldtidsansatte teknikere for at holde sig i luften.

Præcis min pointe, tak fordi du satte ord på den :-)

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)