Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer fra webshop i fysisk butik?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer!
Jeg skal her om ikke så længe starte en webshop. Derfor har jeg tænkt på muligheden, også at få solgt mine produkter i en fysisk butik.

Men hvis man aftaler med en fysisk butik at de modtager x antal varer fra mig, og sælger dem for mig mod en procentdel af salget, hvordan kan man gøre dette bedst muligt?

Skal de overføre pengene til mig, og så overfører jeg den procentdel tilbage til dem? Og hvad med moms?
Er der nogle der har prøvet dette? Nogle der kan give mig nogle råd omkring dette?

Tak på forhånd!
Ha' en god dag! :-)

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Først et stort tillykke med din kommende webshop, det er altid spændende når man åbner en webshop og man venter på, hvordan den bliver modtaget af folk.

Hvad er det for nogle varer du kommer til at sælge i din webshop. Hvis der ikke er tale om unikke produkter, så tror jeg umiddelbart at det bliver svært for dig at afsætte dine produkter til detailhandlen. Hvis det er unikke produkter der ikke sælges herhjemme i forvejen, så jeg jeg da umiddelbart synes, at den bedste måde at gøre det på, er ved at lave en engros priser som butikkerne kan købe dine produkter til.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ja, det er jo salg i kommision, og du kan aftale stort set hvad du lyster - og kan få butikken med på.

Men, men der er mange faldgrupper, så tænk dig godt om inden du begiver dig ind på dette marked.

Butikken giver iudgangspunkt ikke noget for dine varer, og dermed har de slet ikke samme incitament til at få solgt som du har. Med andre ord, risikerer du at dine varer placeres bagerst i baglokalet - da butikkens "egne" varer sikkert har højst avance ( og betalt af egen lomme).

Holdbarhed - hvilke varer sælger du ( risiko for at de ligger og bliver for gamle)

Betaling - kan du stole på du får betaling ? og hvornår

Svind ? hvem dækker her

Der er rigtig mange området som skal være 100% afklaret ( taler af erfaring) , så overvej det nøje.

Det bedste vil være , hvis du kan aftale en ( del ) pris upfront , så du sikrer af butikken er økonomisk involveret, og dermed har samme interesse som dig - namlig at få solgt disse varer hurtigst muligt.

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Klaus, for det hurtige svar! Smile

Det er hovedbeklædning, jeg vil sælge. Meningen er at den fysiske butik allerede sælger produkterne, men ved at have mine varer i stedet, har de ingen udgifter til varerne, men kun indtjening (x antal procent af salget). Det er en winwin situation, for både den fysiske butik og mig.

Det var sådan jeg havde forestillet mig det, men ved ikke om det kan lade sig gøre?

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jesper. Utrolig brugbart svar!

Du har helt ret i, at alt skal være indforstået (begge parter) inden samarbejdet kan starte. Kan man ikke lave en skriftlig aftale, og hvis en part bryder den, så skal den anden part betale for tab eller lignende (hvad det nu er der bliver brudt)?

Endnu engang tak for svaret!

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jo, du SKAL lave en grundig aftale.

Men selv om alle detaljer er på plads, er der alligevel masse ting som kan gå galt. Og uanset om du har retten på din side, gider du jo ikke skal bruge mængder af tid og penge på at få din ret.

Jeg siger ikke at du skal droppe det - men fortjenesten skal helt klart stå mål med de problemer det kan give dig.

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret! Der er en masse ting der skal tænkes igennem.

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel!

Jeg har selv prøvet det samme, jeg havde 2 fysiske butikker og en webshop samtidig.

Det er ikke helt problemløst, jeg synes f.eks. det var rigtig svært at styre lageret - pludselig havde jeg solgt noget på webshoppen, som lå i en af butikkerne - men nej, det var solgt i butikken i mellemtiden!!!
Så en eller anden form for "striks" lagerstyring er ihvertfald nødvendigt.

Få lavet en klar aftale med butikken under alle omstændigheder, så der ikke er nogen tvivl om noget som helst for nogle af parterne.

I øvrigt er jeg fuldstændig enig med Jesper omkring det, at varerne kan ende med at havde den værste placering i butikken. Du kan evt. stille som betingelse, at der ikke forhandles lignende varer i butikken mod at I laver en god aftale omkring betalingen.

Held og lykke med shoppen Smile

Mvh.

Helle Staal Dinesen
IT-Connect

Info-Center - instore tv - vi ses…

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)