Jeg er nu også Canonmand, og ville derfor nok ikke vælge anden. Jeg føler at Canons EOS-system er meget enkelt og brugervenligt, altid med mulighed for at udvide. Jeg har et par speedlite 580EXII samt en ST-E2, hvilket jeg bestemt ikke fortryder. Men se om du kan prøve et Nikon samt et Canonkamera så du kan sammenligne. Hvad der ligger bedst i hånden, hvad syntes du om brugerfladen er to gode ting at se efter når du er på jagt efter nyt kamera. Alt efter budgettet, ville jeg gå efter at købe nogle gode objektiver - hvilket både gælder Canon og Nikon. Billederne bliver ikke bedre end det objektiv de bliver taget med. Falder dit valg på Canon, så ville jeg evt. kigge på et brugt kamera, hvis du ikke har planer om at smide 30.000, inde du får et par gode objektiver, en flash, fototaske, hukommelseskort, smådimser og et nyt 7D hus. Man kan tit finde et fornuftigt kamerahus, og dermed få råd til et bedre objektiv. Ang. video så er et "rigtigt" videokamera nu det bedste. Du kan få et fantastisk HD-kamera (Canon) for lidt over 4000 kr, hvilket er godt givet ud. / Emil Blücher |
Jeg holder med Canon. Da jeg selv har et Canon EOS 500D, mener ikke noget lignende mærke kan hamle op med Canon :)
Mvh
Àsgeir