Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canon vs Nikon? Hvad synes DU?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu også Canonmand, og ville derfor nok ikke vælge anden. Jeg føler at Canons EOS-system er meget enkelt og brugervenligt, altid med mulighed for at udvide. Jeg har et par speedlite 580EXII samt en ST-E2, hvilket jeg bestemt ikke fortryder.

Men se om du kan prøve et Nikon samt et Canonkamera så du kan sammenligne. Hvad der ligger bedst i hånden, hvad syntes du om brugerfladen er to gode ting at se efter når du er på jagt efter nyt kamera.

Alt efter budgettet, ville jeg gå efter at købe nogle gode objektiver - hvilket både gælder Canon og Nikon. Billederne bliver ikke bedre end det objektiv de bliver taget med. Falder dit valg på Canon, så ville jeg evt. kigge på et brugt kamera, hvis du ikke har planer om at smide 30.000, inde du får et par gode objektiver, en flash, fototaske, hukommelseskort, smådimser og et nyt 7D hus. Man kan tit finde et fornuftigt kamerahus, og dermed  få råd til et bedre objektiv.

Ang. video så er et "rigtigt" videokamera nu det bedste. Du kan få et fantastisk HD-kamera (Canon) for lidt over 4000 kr, hvilket er godt givet ud.

/ Emil Blücher

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 13:57

Jeg holder med Canon. Da jeg selv har et Canon EOS 500D, mener ikke noget lignende mærke kan hamle op med Canon :)

Mvh

Àsgeir

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:02

Måske er Nikon folkene mere sky end Canon - synes ikke rigtig vi har haft nogen for Nikon endnu! - Men fedt alligevel !

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nikon har i flere årtier været foretrukkne professionelle valg til småbilled spejlrefleks - bl.a. fordi deres kameraer altid har været ekstremt slidstærke. Jeg har selv arbejdet med både F2, F3 og F4 gennem tiderne.

I den digitale tidsalder er Canon kommet rigtig godt med og laver rigtig glimrende kameraer i dag. Jeg har selv brugt deres Digital Rebel gennem flere år og overvejer snart en opgradering til 5D.

Jeg tror dog fortsat der er flest professionelle fotografer der bruger Nikon - bl.a. fordi de, i modsætning til Canon, ikke gennem tiden har ændret deres objektiv fatning - så alle fotografens gamle ynglingsobjektiver virker stadig. Og så ER Nikon altså fortsat ekstremt solidt bygget.

Det afgørende for kvaliteten - uanset om du køber Canon eller Nikon, er i øvrigt mest af alt de objektiver du vælger. Med Canon skal du vælge L serien, hvis du vil have det bedste - men så koster det også knapper :)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:21

Jeg startede med Canon, og fik derefter Nikon som jeg nu er fuld tilfreds med! Det tager simpelthen nogen fantastiske billeder! 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas De Oliveira:
Det tager simpelthen nogen fantastiske billeder! 

Big Smile Min blyant er supergod... Den laver nogle fantastiske tegninger! Wink

Når prisniveauet er valgt, kan det stort set være hip som hap om man vælger Nikon eller Canon. Jeg har tidligere været "Nikon-mand" men da jeg sidste år skulle købe et kamera (til ca 14.000 kr) var den ønskede Nikonmodel udsolgt. Jeg valgte straks det tilsvarende Canon kamera og er stadig en glad amatørfotograf.

/Brian

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:59

Nikon

Nikon

Nikon

Nikon

Marker og læs ;)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:28

HEHEHE!

Endelig en Nikon mand der vil stå ved det!

Gutter lad os høvle ham ned :-)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:03

Han vil jo ikke rigtig stå ved det - det er jo skrevet med usynligt blæk :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:07

Hvad skulle jeg ellers sige, når jeg selv eger sån en pige :)

Hæhæ ....  jeg ved ikke engang hvad der skete lol... men ser sku ret frækt ud ! :P

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)