Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af 'Velgørenhedsvirksomhed' - hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Mig og en kammerat har planer om at starte en velgørenhedsvirksomhed, som sælger produkter - fx. gavekurve og derved give alt overskud til velgørende formål.

Mit spørgsmål er så hvordan dette skulle fungere ?

Vores egen indtjening skulle blive skrevet op som lønomkostninger og ville kun udgøre en lille brøkdel af det reelle overskud.

Skriv gerne over PB så alt info ikke deles her :)

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:38

Hej Flakes

Du er lige lidt nærig med info, for der mangler lidt oplysning om hvad du gerne vil have hjælp til og hvad tanker og ideér i har gjort jer... I kan sagtens være lidt mere konkrete uden at afsløre hele jeres ide. 

Men jeg synes at i har en rigtig god intention om at hjælpe:)

Men hvem er det i vil hjælpe?

MVH Caspar 

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 15:37

Jeg ved ikke helt hvordan jeg kan forklare det uden at afsløre alt, så det vil næsten være nemmere hvis i spørger ind til hvad i ikke forstår :)

Vi har tænkt på at hjælpe nede i krise ramte lande - og hvis det bliver stort nok, så selv tage derned for på den måde at sikre os at pengene bliver delt ud til de rette

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 16:16

Så længe at du har med en god gerning at gøre uden et kæmpe potentiale, så behøver du ikke være så bange for at din ide bliver stjålet:) Tværtimod så vil du nærmere få støtte og opbakning til projektet...

Det bør du udnytte så godt som muligt..

Der er ingen som står i kø for at hjælpe dig, når du overhovedet ingen form for info giver! bortset fra at fortælle at du gerne vil gøre en forskel..

Caspar

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:23

Caspar L:
Der er ingen som står i kø for at hjælpe dig, når du overhovedet ingen form for info giver! bortset fra at fortælle at du gerne vil gøre en forskel..

Det handler vel også om at man ønsker at gå lidt stille med dørene i forhold til den der med der rent faktisk vil blive udbetalt en løn til indehaverne..... Bliver konceptet forbundet med det forhold, vil det være umådeligt svært, at tænde forbrugerne på det som velgørenhed..... Så det er nok ganske fornuftigt, at man ikke høvler alt for meget information ud i æteren ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 16:26

Man høster som man sår..

Du kunne evt. holde den vigtigeste info for dig selv og bare spørge ind til de problem stillinger du har behov for hjælp til :) 

Caspar

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:35

Hvad mener du præcis med hvordan det skulle fungere?

Sagen er vel klar. Køb nogle gavekurve eller andre produkter. Forsøg at sælge dem med løfter om velgørenhed. Hvis kunderne "hopper på limpinden" så udbetal løn og giv nogle penge til vengørende formål.

Der er masser af den slags virksomheder i forvejen, så konceptet må jo åbenbart have et eksistensgrundlag.

Måske er konceptet i sig selv ikke så dårligt - hvad nu hvis I nemt kunne dokumentere hvor velgørende virksomheden var?

Det kunne jo være at Jeres regnskab snakkede sammen med Jeres hjemmeside således at der var fri adgang til en ajourført balance som man så kunne klikke sig ind på og se alle enkeltposteringer.

Typisk er det nemlig plat og svindel. Jeg har f.eks. kendskab til et fundraising firma der stadig forsøger at samle penge ind til Danmarks børn selvom de har afsluttet samarbejdet med dette firma. Mystisk !!! :-)

Jeg håber jeg taler for flere end mig selv når jeg beder telefonsælgere indenfor fundraising om at levere et letforståeligt og ajourført regnskab man kan kigge i, helt ned til mindste detalje. Jeg græder for de sælgere der ringer og forlanger min tillid fordi de er "ordentlige mennesker".

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:08

Mange tak for dit svar :)

Den med en ajourført hjemmeside var en rigtig god ide ! ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)