Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket design skal jeg gå efter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med et nyt site. clientside.dk. Sitet skal indeholde tutorials, referencer, blog og et forum om HTML, CSS, Jscript, frameworks, xml, json og alt hvad man kan komme i tanke om man kan bruge "clientside" når man skal kode websider.

Det vigtigste på sitet vil i første omgang være referencerne, da jeg satser på at mange webudviklere vil bruge sitet som standard når man f.eks. lige skal skal slå op hvilke attributer input tagget acceptere. bloggen og forumet er tiltænkt linkjuice og søgemaskine indeksering. Derfor er jeg i tvivl om om jeg skal bruge et gammeldags portal design eller om jeg skal putte det hele ind i et lidt mere fancy wordpress tema.

Der er for og imod i forhold til at vedligeholde sitet, og det skal jeg nok selv overveje, dog kunne jeg godt tænke mig at høre jeres bud på om det skal være det ene eller det andet. Jeg ved at et wordpress tema er mere tiltalende umiddelbart, men er det også det hvis man skal navigere rundt i en bunke reference dokumenter.

Her er de 2 bud på hvordan det kunne se ud.

Glæder mig til at høre jeres mening.

Mvh Ken

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 01:06

Hej Ken

For mig ligner de begge to standard templates, og skal jeg synes jeg da nr. 2 er pænest.

Mht. til vedligeholdelse vil WP jo være et godt bud på et simpelt/effektivt system.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:14

Hvis det må og skal være et af de to temaer, så synes jeg faktisk du skal nuppe nr. 1.

Det er det mest rene af de to..... og hvis du har tænkt dig udelukkende, at fokusere på indhold* så mener jeg klart nr. 1 er mest oplagt, da det jo ikke rigtigt byder på noget gejl..... Det står og falder med indholdet.

* Hvilket jeg antager du har, at dømme ud fra det faktum, at du satser på et standart-tema og så også at temaerne er så relativt afdæmpede, som de nu engang er.

P.S. Og så er header-farven i nr. 2 og sådan lidt Windows XP-agtig..... Hvilket nok, underbevist, vil tænde mange webudviklere af Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:52

Nr. 1 er ikke et wordpress tema, jeg kan godt se at mit spørgsmål ikke var så tydeligt.

Nr 1. er en portal løsning som jeg selv laver, man kan vel sammenligne den med jubii's løsning i gamle dage (ikke indhold, men design og usability) mens nr. 2 er en wordpress løsning, med et par 1000 sider.

nr. 1 vil tage lidt længere tid at lave, mens nr. 2 vil være meget meget mere besværlig at vedligeholde. Jeg regner ikke med at der vil være særlig meget vedligehold.

Mvh Ken

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:19

Okay.... Jeg må have glemt at læse dit indlæg så :)

Men hvorom alting er: Taler vi udelukkende design vil jeg helt klart mene du skal satse på mulighed nr. 1. Selve designet kan du jo nemt overføre til WP, så platformen er i den henseende underordnet.

Ang. hvilken platform du skal vælge, er du nok selv bedst til at svare på det. Jeg forstår imidlertid ikke helt hvorfor der skulle være så store forskelle i vedligeholdet. Som jeg forstår det har WP alle de funktioner du efterlyser, mere eller mindre "ud af æsken".

Med andre ord.... Med bare et basalt kendskab til PHP og WP-codexet ved hånden, så er det ingen sag, at tilrette en standart-template fra WP præcist som du ønsker det.... du kan lave alle de statiske og dynamiske sider du ønsker, og du kan kombinere dit statiske og dynamiske indhold på kryds og tværs.

Kort sagt vil mit råd vel så være..... Vælg WP som platform og brug designet fra dit eget CMS....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 03:51

Jeg er osse mest til design nr. 1. da jeg synes at det er mere minimalistisk, og dermed ikke har så mange forstyrrende elementer.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 07:16

Jeg syntes helt klart nummer 2. Det virker lidt mere up-to-date og det vil du vel gerne have folk forbinder med de informationer de finder på dit site.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)