Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoer i HD på ekspertblog

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Nu er HD kvalitet lidt en gummibetegnelse, men det folk oftest mener er de to kvaliteter vi kender fra tv kaldet HD(1280x720px) og FullHD(1920x1080px).

Når dine filer fylder så meget er det nok fordi du eksporterer dem ud af dit redigering program i forholdvis ukomprimeret kvalitet og måske endda i 1920x1080px - de fleste vil kunne nøjes med en 1280x720 video for at kunne se den fuldskærm i helt fin kvalitet.

du kan jo forsøge at optimere din arbejdsgang lidt, måske starte helt tilbage ved kameraet, kan det indstilles til 1280x720 - derefter redigere i denne størrelse også.

Når du så skal have videoen ud er det et spørgsmål og hvad man helst vil, hvis du laver en stor næsten ukomprimeret fil går din eksportering hurtigst, men ti lgengæld har du en meget stor fil der skal kopieres og uploades.

Vælger du derimod at lave en middelkomprimeret video så fylder den betydeligt mindre når den er kommer ud af dit redigeringssoftware, men det tager også længere tid at eksportere den pga. den ekstra regnekraft der skal bruge til komprimeringen.

Så det er lidt et spørgsmål og hvad man helst vil vente på. Når man bruger services som youtube og vimeo bliver videoen alligevel komprimeret inden den er "live" så du har alligevel ikke 100% kontrol over den endelige fils kvalitet.

Personligt komprimerer jeg videoerne i en fornuftig kvalitet, det gør filen nemmere at flytte rundt med, og sparer tid hvis den skal uploades flere steder.

Nu ved jeg ikke hvilken software du sidder med, men sig endelig til hvis du vil have lidt hjælp til optimering af komprimering og arbejdsgang.

Men super arbejde med videoerne ellers! 

/Meik

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:56

Tak for inputs, Meik.

Jeg optager dem med min Flip, som lagrer dem i MP4. Lyden snupper jeg ved siden af som MP3, og så splitter jeg i iMovie - og samler den ekstra lydfil der. Og så eksporterer jeg til MP4 i 1280x720 med H.264 og 16200 Kbit/sek.

Jeg har ikke maskinkraftproblemer med min Mac og mine 8Gb - ville blot gerne kunne uploade lidt hurtigere såmænd.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:03

Simon Elkjær:

Jeg synes YouTubes uploader er næsten dobbelt så hurtig. uploader 500mb på lidt over 10min. og så synes jeg gerne der går 100 år på Vimeo fra man har uploadet noget, til det kan ses. - Det ved jeg dog ikke om de har lavet om på.

Som betalende bruger (som jeg er), er Vimeo mange, mange gange hurtigere end Youtube til at behandle videoen.

Og videoer på 20-30 MB: Ja - men jeg kan så afsløre, at der er stor forskel på at lave skærmvideoer og videoer med "rigtige" billeder ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ser faktisk sjælendt på videoen. 

Hvorfor skal man sidde og se på jer snakke? Der sker jo ikke andet i videoerne end et profilbillede af en mand.

Ikke at folk er grimme eller noget, men man kan jo lave alt muligt andet imens. 

Så for mig er billedekvaliteten ligegyldig, lyden må dog gerne være ok.

MVH

Anders

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 00:08

Der kan nogen gange være lidt at hente på filstørrelsen ved at konvertere til .flv inden upload. De fleste streaming sites bruger også .flv filer som slut-output af de uploadede video'er, og hvis en video, der bliver uploaded allerede er i .flv, så bruges der ikke tid på konvertering.

Jeg vil også helst se videoerne i god opløsning, mindst 640x360, selvom indholdet er det primære. Har dog ingen krav om full-hd til interviews og den slags :-)

Venlig Hilsen

Allan

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 00:19

Tit synes jeg faktisk at det er ligeså dejligt, at de ikke er! For så længe lyden er god, så er jeg lidt ligeglad med billedet, meget sjældent jeg faktisk bruger det. Desuden har mit internet det med at svinge meget i kvalitet, så kan nogle gange godt give lidt problemer når man sidder og skal hente de store HD videoer. Så for min skyld, behøves det ikke være HD :)

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 00:47

Jeg mener heller ikke det er afgørende om videoerne er i HD. Det er helt klart indholdet der er afgørende for om jeg gider se/høre disse videoblogs. Ofte kører de alligevel i baggrunden, mens jeg arbejder med noget andet.

Just my 50 cents.

Michael Boenstedt

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:48

Simon Elkjær:
Synes ikke jeg kan se forskel på din video om jeg slår HD on eller of.. det er godt nok begrænset da du optager i så lav belysning med kameraet bliver det alligevel grumset.

Jeg tror, du skal kigge på din skærm så... Manglende belysning i højt solskin i Florida? :-) I fuld skærm kan jeg meget, meget tydeligt se forskel på HD on eller off på denne:

http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/archive/2010/07/29/er-du-d-248-d-eller-har-du-ferie.aspx

Der er noget mindre lys på den om møder - jeg har ikke investeret i et hav af videolamper, må jeg indrømme Embarrassed

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:50

Jeg tror, jeg vil lave den næste video i god (men ikke i HD) kvalitet og så se, hvad folk siger. Og faktisk sker der jo ikke en masse på videoerne andet end at jeg snakker løs. Det er klart, at er der tale om skærmvideoer, skal det være i HD, som mine skærmvideoer til både SEO-LEX og AdWords-LEX også er det.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 01:57

HD er selvføleligt rarest når jeg sidder og kigger direkte på videoen.

Men oftest så kører de faktisk i en fane i baggrunden imens jeg surfer/læser/whatever noget andet samtidig..

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)