Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoer i HD på ekspertblog

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det lyder som et helt fornuftig work flow, hvis du vil spare på fil størrelsen, så kan du sagtens sætte din datarate lavere, 16200kbit/sek er rigtig meget - prøv at lave den med bare 8000, det burde være helt fint til det brug, og i teorien halvere din filstørrelse.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe din video bare er et "talking head" er HD fuldstændig ligegyldig.

Hvis du gennemgik noget tekst på skærmen kan dette mange gange blive lidt gnidret ved lave opløsninger, men så længe det er dig der sidder og snakker, så ser jeg ingen grund til at det er i HD

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:14

Du skriver at du bruger Flip til at optage med, men optager lyden ved siden af. Funker dette uden problemer /sync problemer)? Hvad bruger du til at optage lyden med?

Jeg har selv brugt Flip til at optage følgende video: http://4timersarbejdsuge.dk men kunne rigtigt godt bruge langt bedre lyd.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:08

Meik Jessen:

Hej Thomas

Det lyder som et helt fornuftig work flow, hvis du vil spare på fil størrelsen, så kan du sagtens sætte din datarate lavere, 16200kbit/sek er rigtig meget - prøv at lave den med bare 8000, det burde være helt fint til det brug, og i teorien halvere din filstørrelse.

Tak for hintet - jeg surfede mig faktisk frem til det samme, efter jeg havde læst din første post. De fleste skriver endda ned til 5000, og en lille test viser, at det godt og vel halverer filstørrelsen, uden der er reel synlig forskel på kvaliteten.

Jeg fik også surfet mig frem til nogle angiveligt bedre settings i iMovie, så det prøver jeg næste gang. Tak endnu engang!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:09

Rasmus Lindgren:

Du skriver at du bruger Flip til at optage med, men optager lyden ved siden af. Funker dette uden problemer /sync problemer)? Hvad bruger du til at optage lyden med?

Jeg har selv brugt Flip til at optage følgende video: http://4timersarbejdsuge.dk men kunne rigtigt godt bruge langt bedre lyd.

Jeg bruger en Sony Digital Recorder (diktafon) med en ekstern mikrofon til at sætte ved brystet. Det er intet problem at synkronisere i iMovie. Jeg starter blt Flip og recorder samtaigt, og så skærer jeg bare til i iMovie.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)