Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En irriterende konkurrence-vinder!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vi har for noget tid siden afholdt en konkurrence, hvor 5 vindere vandt vores Fodbold Polo.
Vi fik sendt gevinsterne ud til de 5 vindere, og alt var godt.

Men i går modtog vi så en mail fra den ene vinder, som skrev en heeeelt vildt sur mail.
Hun havde modtaget poloen med posten, og pakke og polo var fuldstændigt iturevet.
Hun valgte så at sende pakken retur til os, for at få tilsendt en ny - hvilket er det eneste rigtige at gøre, selvfølgelig. Men noget gik galt, for den kom retur til hende med teksten "ubekendt på adressen".

Det er selvfølgelig suuuuuper træls for os, at hele 2 ting kan gå galt i posten med den her ene konkurrencevinder. Men altså - vi kan jo ikke selv gøre for det. Vores adresse er vores adresse, og vi modtager post hver eneste dag...så returneringen må være en enkeltstående uforklarlig fejl fra postbudets side (med mindre vinderen har skrevet forkert adresse på).
Den itu-revne pakke har vi heller aldrig oplevet før. Vi sender ud i sikkerhedsposerne fra Jakodan, som jo nærmest er umulige at åbne, og har aldrig nogensinde før oplevet ødelagte pakker.
Så - hvor gerne vi naturligvis ville have undgået de problemer med forsendelsen - så kan jeg ikke lige se, hvordan vi skulle have undgået det.

Men kvinden vælger så simpelthen at hade os for det. Hun skrev i mailen, at hun mente at det var helt vildt dårlig behandling og at vi garanteret havde returneret pakken, fordi vi ikke ville kendes ved den - og var ligeglade med, at den var i stykker.
Det var virkelig en ubehagelig mail! Og det er jo grotesk at beskylde os for sådan noget!

Nu er mor så blevet sur! Nej, hvor er jeg dog bare irriteret over det!!
Det frustrerer mig helt vildt, at nogen (endda en konkurrence-vinder som får en gratis vare, og ellers aldrig har handlet hos os før!) vælger at være skide sur og beskylde os for grimme ting. Specielt fordi jeg ikke kan se, hvordan vi kunne have undgået det.

Eeeeeh, hvor er der altså bare nogen mennesker i verden, der har besluttet sig for at være nogle suuuure løg!!

Nå - det skulle lige ud af systemet:-)

/Rikke

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:25

hehehe..

Hvis der var et tel.nr, kunne du måske bruge et par minutter ( når vreden har lagt sig..) , og forklare hende stille og roligt hvor super uheldigt forløbet har været. Det er ofte lidt lettere pr. tel. , og ville da være rart at slutte "sagen" positivt af.

Men jeg kender godt typen....  Man bliver sku irriteret.

F.eks på messer.. hvor mange udstillere jo har lidt gratis suvenier til potientielle kunder/besøgende

kommer der altid en flok ( pensionister) og gripper alt hvad de kan komme inærheden af - og brokker sig f... hvis jeg siger " gem gerne lidt til de andre besøgende ".

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:34

Hej Rikke

Jeg synes du har været imponerende tålmodig overfor denne kunde.

Selvfølgelig hjælper det heller ikke noget blot at råbe IDIOT tilbage til kunden, men en venlig men bestemt tone ville ikke skade.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:49

Hej Rikke

Hvor øv denne kunde end er - Så handler det for "alt" i verden om at netop hun bliver tilfreds - inden for rimelighedens grænser selvfølgelig. Hun har selvfølgelig ikke ret til at svine dig/jer til osv. - Men find dig i så meget, som din tålmodighed magter

Jeg ved godt det er nemt at sige og sige når man ikke er midt i sagen, men tænk over hvordan kunden ser det. Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at sikre at følte hun blev taget seriøst og ikke var i tvivl om at I er ærlige og selvfølgelig vil løse problemet.

Jeg havde for nyligt en sag - hvor jeg havde købt en bog, der ikke var kommet frem. Jeg havde fået besked om at bogen ville være 9 dage undervejs - da der var gået 14 skrev jeg og sagde.. Hvor er min bog?

De brugte 3 dage på at lede efter den og ville så sende en ny, men ærligt - jeg gad ikke vente 9 dage mere så jeg gik i bog & ide i stedet.

Jeg bad derfor om at få returneret mine penge og de gav mig beskeden at dette ville tage 14 dage - Så altså en måned inden hele balladen var lagt på hylden.

Det eneste jeg fik fra dem - da jeg spurgte til om ikke tingene kunne gå lidt hurtigere var lange mails om hvordan tingene ikke var deres skyld osv. f.eks. var grunden til den lange ekspeditionstid mht. tilbagebetalingen - Sommerferie..

Hvad pokker kan jeg bruge den forklaring til? Firmaet har da vidst hele året at de skulle have sommerferie - så i min verden er det dårlig planlægning. En kunde skal da ikke have ringere service fordi det er sommerferie?

De 2 sager kan selvfølgelig ikke sammenlignes på andet end det punkt at det handler om at se det fra flere sider..

Det skal vi kræve af os selv, som "sælgere" - vi kan kun håbe på vores kunder gør det.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 11:52

Se om du kan ordne det over telefonen når vreden har lagt sig :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:57

Hej Rikke,

Hold hovedet koldt!

Hvis kunden kan bruge så meget negativ energi på det her, så er det vigtigt i finder ud af det sammen, da du kan risikere hendes "dårlige" oplevelser vil sprede sig som ringe i vandet, både på nettet (fora, trustpilot, facebook o.s.v.) samt i hendes omgangskreds.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:00

Hej Rikke.

Den type kender vi vist allesammen. Og det er sjovt nok oftest dem der ikke handler hos én, der er de mest irriterende. Jeg skal så ikke udelukke at man har tendens til at synes at de er mere irriterende end de reelt er, netop fordi man ved det bare er nogen der har "nasset" på en konkurrence, og ikke har lagt en øre i butikken :o)

Personligt er jeg nået dertil, at jeg er ligeglad. Især har vi en rendende konstant, som udelukkende kommer for konkurrencernes skyld. Hun er et fantastisk menneske, der aldrig har købt noget som helst hos os, men hun deltager i samtlige konkurrencer vi har. Og Så har hun åbenbart et kæmpe netværk, for når hun afleverer konkurrencekuponerne, er det altid 10 - 15 stykker ad gangen.

Eftersom vi har konkurrencer hver måned, og at de køres gennem de brochurer vi har i butikken, eller på små sedler på disken, er hun jo nød til at komme ind for at have mulighed for at deltage. Men da hun ikke har lyst til at købe noget, og ikke længere kan finde på en undskyldning for at komme ind, har hun taget en ny taktik i brug:

Hun venter på at vores mand/mænd i butiken er optaget af kunder længst væk fra indgangsdøren, og så river hun døren op, stikker armen ind, og tager et ordentligt vred brochurer fra stativet  der står lige indenfor døren. Og så skal jeg ellers love for at døren smækker i med et brag når hun skal væk i en fart. Vi var faktisk nød til at kigge vores kameraovervågning igennem, for at få en forklaring på at dørene periodisk larmede sådan :o)

Og de kuponerne bliver naturligvis afleveret efter stort set samme princip.

Hun har irriteret vores folk i butiken længe. Men som sagt er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke gider at blive i dårligt humør over hende, og har forsøgt at forklare, at det skal de andre heller ikke. Hun skal bare have lov til at deltage, og hun vinder også nogle pæne præmier en gang i mellem. Men det er også sjovt så meget hun har haft at brokke sig over gennem tiden :o)

Var jeg i samme situation som dig, kunne jeg godt finde på at sende en ny polo til kunden, og beklage at der tilsyneladende har været problemer med posten. Jeg ville få det meget bedre med mig selv, ved at vide at sagen er afsluttet ordentligt, og at man ikke skal bruge mere energi på den sag. Så er den indre ro genoprettet.

Men jeg kan sagtens forstå det hvis du ikke har lyst, for der er som sådan ingen grund til det. Sådan er jeg bare :o)

Det kan jo også være, at det for dig var nok at komme af med det herinde. Jeg håber i hvert fald at du får en god dag, nu hvor det er ude af systemet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:12

Hej med jer,

Tak for jeres kommentarer. Det var såååååå dejligt at få det ud af systemet - og også dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der oplever den slags irriterende mennesker. (eller....dejligt er nok ikke det rigtige ord, for det er jo enormt træls, egentligt)

Hun skal naturligvis have en ny polo - nøjagtigt som vi til enhver tid ville bytte eventuelle varer, der kom frem med fejl/mangler - uanset om den er gratis eller betalt. Og selvfølgelig skal man være flink og sober.

Men jeg tror måske også at min store frustration allermest handler om, at det er super irriterende, at der kan gå så meget ged i tingene - uden at man selv kan gøre noget ved det - og uagtet hvor meget god service man synes man ellers altid gør meget ud af at tilbyde kunderne.

Jeg havde bare ikke lige regnet med, at en kunde (i det her tilfælde faktisk en ikke-kunde, men konkurrencevinder) kunne finde på at reagere sådan.

Men skønt at have amino - hvor man kan få luftet udBig Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)