Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inaktivitetsgebyr M1 -

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg har et mobil nr hos M1 med NUL-opkaldsafgift abo.

Deres regler for brugen af dette abo er:

Altsaa der skal laves et opkald eller et opkaldsforsøg om mdr for ikke at blive trukket 10 kr i Inaktivetsgebyr.

Den 21.7 ringe jeg op til min kusine men ingen svar. Jeg har dette opkaldsforsøg paa min mobil og hun kan se paa hendes at jeg har haft ringet til hende paa dette tidspunkt.

Men nu har M1 trukket 10 kr paa kontoen da de ikke har registreret noget opkaldsforsøg fra mit nummer. Da kontoen var paa 8 kroner er kontoen nu i minus efter de har trukket de 10 kr og de tager nu overtrækkelsgebyr.

Jeg har faaet en besked om at jeg skal indbetale penge saa den gaar i plus inden imorgen ellers vil de tage 50 kr mere.

Jeg har skrevet til dem og forklaret sagen og sagt at jeg forventer at de tilbagebetaler alle gebyrene og jeg ikke har i sinde at indbetale penge da jeg har fulgt deres egen regler.

Jeg faar at vide at: Vi har ikke registeret noget på dette nummer, og derved er det ikke kommet er opkald igennem TDCs central.

Saa nu staar vi der!

 

Nogen som har pr‹øvet det samme?

Det er ikke mange penge det drejer sig om men jeg har overholdt deres betingelser saa hvorfor skulle jeg betale..

Hva siger i?

mvh

anders

 

 


Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Helt ærligt.. Det er 10 kr. Jeg tror ikke det kan svarer sig at gå i "krig" med dem. De har sikkert et eller andet i deres betingelser der dækker dem ind.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Helt ærligt.. Det er 10 kr. Jeg tror ikke det kan svarer sig at gå i "krig" med dem. De har sikkert et eller andet i deres betingelser der dækker dem ind.

Det er ikke pengene men en principsag. Jeg har overholdt deres betingelser og paa min telefon har vi opkaldet og paa hendes telefon har vi opkaldet. Altsaa er der bevis for at har fortaget dette opkalds forsøg.

Saa kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle betale. At deres system ikke fungere, ja det kan jo ikke være mit problem. Eller det er det jo nu.

De har taget 10 kr + 14 kr i overtrækkelsgebyr.

 

 

 

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Jeg kan godt se din problemstilling, og at det er blevet en princip sag nu fordi du mener at du har overholdt deres betingelser.

Jeg har arbejdet med telefoni i en årrække og har et godt og bredt kendskab til det. Der bliver pålagt en masse forskellige gebyrer fordi teleselskaberne, har sænket taksterne på tale, sms og mms, og derfor skal de have deres penge ind et andet sted - i dette tilfælde i form af et inaktivitets gebyr, hvilket man ikke kan bebrejde dem, da de ikke tjener penge på at kunderne har såkaldte "skuffeabonnementer". De tjener penge på at der er trafik på nummeret og når der ingen trafik er, så tjener de ingen penge, derfor gebyr eller afgift.

Jeg kender ikke M1's handelsbetingelser, men jeg vil umiddelbart vurdere at de ikke kan betale sig at gøre mere ved det - betal saldoen ud, så den går i 0 og så flyt nummeret til et andet selskab, og der kan jeg godt hjælpe med tilbud og rådgivning, hvis det er Smile

Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Eriksen:

Hej Anders.

Jeg kan godt se din problemstilling, og at det er blevet en princip sag nu fordi du mener at du har overholdt deres betingelser.

Jeg har arbejdet med telefoni i en årrække og har et godt og bredt kendskab til det. Der bliver pålagt en masse forskellige gebyrer fordi teleselskaberne, har sænket taksterne på tale, sms og mms, og derfor skal de have deres penge ind et andet sted - i dette tilfælde i form af et inaktivitets gebyr, hvilket man ikke kan bebrejde dem, da de ikke tjener penge på at kunderne har såkaldte "skuffeabonnementer". De tjener penge på at der er trafik på nummeret og når der ingen trafik er, så tjener de ingen penge, derfor gebyr eller afgift.

Jeg kender ikke M1's handelsbetingelser, men jeg vil umiddelbart vurdere at de ikke kan betale sig at gøre mere ved det - betal saldoen ud, så den går i 0 og så flyt nummeret til et andet selskab, og der kan jeg godt hjælpe med tilbud og rådgivning, hvis det er Smile

Henrik

Hej Henrik

Jeg er helt inforstaaet med dette gebyr hvis man ikke bruger telefonen og ikke overholder deres betingelser men det har jeg jo gjort her, saa skal de ikke komme og kræve pengene ind og sige at jeg ikke har fortaget noget opkald , sku :-)

Men jeg kan jo bare lade dem tage de penge de vil uden at indbetale noget, saa lukker de nummeret og hvis de vil noget mere har jeg beviset paa 2 telefoner.;-)

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

For ikke at komme i "klemme", så vil jeg indbetale det beløb, som de kræver, og inden de pålægger ekstra gebyr og morarenter. Derefter vil jeg konvertere nummeret til anden udbyder og så glemme alt om M1.

Jeg går også ind for at principper skal overholdes, men der er dog principper jeg ikke gider forfølge, da mit personlige og/eller erhvervsmæssige, kald det ego, ikke gider bruge tid på det.

Men det er jo selvfølgelig en personlig vurdering, hvad man gider forfølge Wink

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Eriksen:

Hej Anders.

For ikke at komme i "klemme", så vil jeg indbetale det beløb, som de kræver, og inden de pålægger ekstra gebyr og morarenter. Derefter vil jeg konvertere nummeret til anden udbyder og så glemme alt om M1.

Jeg går også ind for at principper skal overholdes, men der er dog principper jeg ikke gider forfølge, da mit personlige og/eller erhvervsmæssige, kald det ego, ikke gider bruge tid på det.

Men det er jo selvfølgelig en personlig vurdering, hvad man gider forfølge Wink

Høre hvad du siger, eller læser det :-)

Men hvordan hulen kan jeg lave et opkalde uden at systemet opfanger det??

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed. Men i og med at M1 "lejer" sig ind på TDC's netværk, så kan det være at selve opkaldet ikke er blevet opfanget, da opkaldet ikke gik igennem / besvaret af modtageren, således der var kontakt.

Det er umiddelbart den forklaring, som kommer nærmest vil jeg mene, da der jo står i deres handelsbetingelser, at opkaldsforsøg også tæller, for at slippe for inaktivitetsgebyret, så det må være en roaming fejl / netværksfejl på TDC's net.

Umiddelbart tror jeg ikke vi kommer det nærmere end det.

Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Kom nu videre. Fatter ikke du gider bruge så meget tid på 10 kr. - uanset om det er en pricipsag eller ej ;-)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Kom nu videre. Fatter ikke du gider bruge så meget tid på 10 kr. - uanset om det er en pricipsag eller ej ;-)

Nej, og hvis nok kunder siger dette er det sku en go forretning for m1 og andre.

Skal jeg sende dig en fakture paa 10 kr? Det er jo kun 10 kroner Wink

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)