Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SKAT tillade sig dette?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstod, kunne han godt drive virksomhed (enkeltmandsejet) op til en omsætning på 50K før han skal momsreg. igen. Ja, som han hidtil har gjort!
Kommer han IKKE over 50K skal han afmeldes. For så at tilmelde sig igen når han når 50K.

Det var sådan jeg forstod det!

SKAT siger at virksomheder med omsætning på 0-50K er hobbyvirksomheder, som ikke bør momsreg.

Alle andre virksomheder over 50K vil SKAT gerne have momsreg. eller det skal de faktisk.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:53

Ja, hvis man er frameldt moms, har man heller ikke noget CVR-nummer - og kan selvfølgelig heller ikke bruge det, man havde.

Men jeg har også selv oplevet, at afmelde et cvr-nummer. Da jeg så - flere år senere - startede en ny virksomhed op, fik jeg mit gamle cvr-nummer tilbage.

Hilsen Birte 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:16

Hej Birte

Lige præcis. Det bliver vel registreret på CPR nummeret.

Men sagen blev løst og man blev lidt klogere på SKAT holdninger til nystartede virksomheder.

Nå! Back to work ;-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:33

Dommeren:

SKAT siger at virksomheder med omsætning på 0-50K er hobbyvirksomheder, som ikke bør momsreg.

Dagens gang VRØVL fra SKAT. Der er mange virksomheder som i en opstartsfase ikke har en omsætning på 50.000 kr. eller mere. Jeg  bemærker også at du brugte ordet "bør" for der er ikke nogen generel lovregel som forbyder sig at blive momsregistreret, hvis omsætningen er mindre.

Der kan snildt gå flere regnskabsår før SKAT kan få held med at tvangslukke

Det næste er den skattemæssige betydning af " hobbyvirksomhed" ikke behøver at følge den momsmæssige.

Sagen løste sig og hvis problemet opstår igen så vend tilbage. Det skal ikke tage mange minutter at lave et paradigme til et sådant svar.

/Henrik

PS. ET CVR-nr følger en gennem livet som et CPR-nummer.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)