Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SKAT tillade sig dette?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkert!

Jeg skal nok lige skrive i tråden, når brormand har snakket med SKAT på mandag.
Jeg må nok sige, at jeg er overrasket over deres måde at handle på!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:20

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:29

Dommeren:
Jeg må nok sige, at jeg er overrasket over deres måde at handle på!

Ja man overraskes. Da jeg selv sad på den side af skrivebordet, oplevede jeg ofte en holdning om at få afsluttet sagerne. Når en afgørelse var afsagt røg den i klagesystemet og var reelt væk fra ens skrivebord. Et par år efter kom sagen tilbage og man tastede afgørelsen fra "klageinstansen" ind i systemet. Sagen arkiveret.

Holdningen eksisterer vist stadigvæk. Sidder i disse dage med en skattesag for en ung pige som har fået forhøjet sin indkomst med 200.000 kr. SKAT har i deres forslag til afgørelse ikke kunne begrunde beløbet ej heller forklare hvordan det fremkommer og sidst men ikke mindst hvilke love der er i spil. Hvordan f..... har man en chance som skatteborger....

Nå lidt off-topic. Det kan også være at din bror har haft besøg af en af eleverne. For mig lyder din brors omfang til at være uinteressant i den store sammenhæng, men alligevel overskuelig for en elev.

/Henrik

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 22:29

Simon M:
Mon det er en konkurrent?

Hvem? SKATTEMANDEN?

Nej, han er indsat i SKATs indsatsstyrke (syntes det lyder vildt fedt og det stod endda på hans papirklippede visitkort), medmindre han har lavet en falsk email underskrift ;-)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 11:18

Så er der nyt fra SKAT!

Min bror kontaktede SKATs medarbejder (ham der havde været ude i hans ferie)
Bror spurgte til hvad problemet var og fik at vide at hans omsætning var under 50K og derfor blev "virksomheden" betegnet som en hobby. Hobbyvirksomheder vil SKAT ikke have momsreg. Som SKAT (Skattemanden) sagde: "var de jo IKKE interesseret i alle frimærkesamlere, hobbylandmænd og alt det lort" "Så kan enhver jo reg. sig, hvilket vi ikke er interesseret i"

Nu gjorde bror ham opmærksom på at det jo er frivilligt om man vil lade sig reg. SKAT bemærkning var, at over 50K skal man reg. og under 50K kan man reg. hvis man har en virksomhed og ikke hobby.

De blev tilsidst eninge om at køre videre, da SKAT pludselig kunne se at han havde en opadgående omsætning.

Man kan jo på en måde godt forstå SKAT, om først at momsreg. virksomheder efter 50K.
Men hvad med den nystartede, der eks. handler med udlandet?

SKAT sidste bemærkning var, at hvis min bror ikke nåede omsætning på 50K skulle virksomheden stadig afmeldes moms, idet SKAT ikke ønsker "hobbyvirksomheder" registreret.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:25

Hvilke udgifter har der vaeret i firmaet?

Der hvor skat normalt giver problemer for firmaer med lille omsaetning er hvis udgifterne ca svare til omsaetningen saaledes at der ikke er noget overskud.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:30

Jeg tænkte nok, at det måske var det.... heldigvis...

Men jeg har et spørgsmål. Hvad så hvis han lukker den...??!

1. Må han stadig tjene penge på hans forretning, hvis det ses som en hobby...?

2. Kan han stadig beholde sin CVR.NR. Det er jo det, kunderne bl.a kigger efter. Få at sikre sig, at det ikke er en snyde firma.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 11:40

Martin T:
Hvilke udgifter har der vaeret i firmaet?

Det har ikke været udgifter svarende til indtægterne. Tværtimod, er der et pænt overskud. Taget den lave omsætning i betragtning, men han er jo også først lige kommet igang.

Humani:

Jeg må være dig svar skyldig!
Jeg mener at have læst et sted at man stadig kan få sit gamle CVR nr. tilbage, såfremt man har været frameldt moms.
Ja, han må tjene op til 50K, sagde SKAT.
Problemet er vel at virksomheder der tjekke hinanden på CVR. Afmeldes man bliver virksomheden oplyst som "Ophørt" i CVR registeret. Og det kan man jo ikke ligefrem sige min bror er!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 11:42

Martin T:
Der hvor skat normalt giver problemer for firmaer med lille omsaetning er hvis udgifterne ca svare til omsaetningen saaledes at der ikke er noget overskud.

Hvilke problemer? Og for hvilken begrundelse?

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:44

Forstod ikke helt min ven.

"Jeg mener at have læst et sted at man stadig kan få sit gamle CVR nr. tilbage, såfremt man har været frameldt moms."

Betyder det. At han kommer til driver sin virksomhed uden et CVR.NR ? Hvis det de lukke den self.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)