Sikkert! Jeg skal nok lige skrive i tråden, når brormand har snakket med SKAT på mandag. |
Mon det er en konkurrent?
Sikkert! Jeg skal nok lige skrive i tråden, når brormand har snakket med SKAT på mandag. |
Ja man overraskes. Da jeg selv sad på den side af skrivebordet, oplevede jeg ofte en holdning om at få afsluttet sagerne. Når en afgørelse var afsagt røg den i klagesystemet og var reelt væk fra ens skrivebord. Et par år efter kom sagen tilbage og man tastede afgørelsen fra "klageinstansen" ind i systemet. Sagen arkiveret. |
Hvem? SKATTEMANDEN? Nej, han er indsat i SKATs indsatsstyrke (syntes det lyder vildt fedt og det stod endda på hans papirklippede visitkort), medmindre han har lavet en falsk email underskrift ;-) |
Så er der nyt fra SKAT! Min bror kontaktede SKATs medarbejder (ham der havde været ude i hans ferie) SKAT sidste bemærkning var, at hvis min bror ikke nåede omsætning på 50K skulle virksomheden stadig afmeldes moms, idet SKAT ikke ønsker "hobbyvirksomheder" registreret. |
Hvilke udgifter har der vaeret i firmaet? Der hvor skat normalt giver problemer for firmaer med lille omsaetning er hvis udgifterne ca svare til omsaetningen saaledes at der ikke er noget overskud.
|
Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.
Jeg tænkte nok, at det måske var det.... heldigvis...
Men jeg har et spørgsmål. Hvad så hvis han lukker den...??!
1. Må han stadig tjene penge på hans forretning, hvis det ses som en hobby...? 2. Kan han stadig beholde sin CVR.NR. Det er jo det, kunderne bl.a kigger efter. Få at sikre sig, at det ikke er en snyde firma. |
Det har ikke været udgifter svarende til indtægterne. Tværtimod, er der et pænt overskud. Taget den lave omsætning i betragtning, men han er jo også først lige kommet igang. Humani: Jeg må være dig svar skyldig! |
Hvilke problemer? Og for hvilken begrundelse? |
Forstod ikke helt min ven. "Jeg mener at have læst et sted at man stadig kan få sit gamle CVR nr. tilbage, såfremt man har været frameldt moms." Betyder det. At han kommer til driver sin virksomhed uden et CVR.NR ? Hvis det de lukke den self. |