Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SKAT tillade sig dette?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bror har for et år siden startet en virksomhed (enkeltmandsejet).

Han er momsreg. og havde det første halve år ikke rigtig omsætning. Men andet halvår er det opadgående.
En omsætning på ca 25K i sidste halvår.
I uge 30 fik han så besøg af SKAT, som ikke helt kunne forstå hans momsindberetning (næsten ingenting første halvår og en del mere sidste halvår) Ham fra SKAT sagde direkte at han ikke skulle være momsreg. når han ikke tjente over 50K. Min bror sagde at kan kiggede på det i uge 31, efter hans ferie. Allerede tirsdag i uge 30 fik han en mail fra SKATTEMANDEN fra indsatsstyrke et eller andet om at han skulle afmelde hans virksomhed hurtigst muligt og sende en kopi til ham. Min bror ønsker ikke at afvikle hans virksomhed, da han er begyndt og importere varer fra udlandet og dermed har fordel af CVR nummeret. De godkender åbenbart CVR nummere ved den udenlandske leverandør.

Jeg har selv et ApS og har tjekket min brors regnskab og momsindberretning og alt er lige efter bogen.

Nu vil min bror kontakte SKAT på mandag.

Men hvad er SKATs hensigt? Og er der nogen som har prøvet lignende?
Jeg må sige at jeg er målløs over SKATs skræmmekampagne overfor nye og små virksomheder!!!

Jeg vil anbefale at SKAT brugte deres kræfter på store virksomheder, hvor de mange steder har mill. tilgode.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet noget lignende..

Da jeg ikke havde noget aktivt i firma, kontaktede de mig også og kom til møde hos SKAT.

Der kom hun også med en afmeldingsblanket som hun ville have jeg skulle skrive under på og afmelde mit firma..

 

Måske der står rigtig mange CVR nr uden de bruges og det er ekstra administration for at modtage mange indberetninger på 0,- ??

 

Mikkel

 

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du må meget gerne skrive igen om hvad der skete her på mandag. Lyder underligt.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Umiddelbart lyder det besynderligt...idet man jo kan være frivilligt momsregistreret.

Ligger der noget på skrift?

MvH

Peter

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Humani.

Ja, det er jeg også spændt på hvad min brormand finder ud af.

Mikkel> Jeg tror ikke SKAT har den store udgift ved indberretninger, da dette kører online og udregnes automatisk.

Gad vide om SKAT er ved at løbe tør for CVR numre Wink

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Allerede tirsdag i uge 30 fik han en mail fra SKATTEMANDEN fra indsatsstyrke et eller andet om at han skulle afmelde hans virksomhed hurtigst muligt og sende en kopi til ham.

SKAT har jo en begrundelsespligt. Den kan din bror starte med at bede om. SKAT skal have lovhjemmel som alle andre myndigheder når de træffer afgørelser. Hvis SKAT mener, at der er grundlag for at tvangsafmelde vil det der fremgå hvorfor.

Håber virkelig at det bunder i talen forbi hinanden. Men ja som i alle andre brancher er der stor forskel  på folks evner. Det er heller ikke alle skattefolk, der er lige skarpe.

/Henrik

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Nej. Intet på skrift. Ham SKATTEMANDEN tilbød allerede ved døren en forudfyldt (hedder det det?) blanket som han bare skulle skrive under på, så blev hans virksomhed afmeldt.

Dette afslog min bror dog og spurgte hvorfor. Skattemanden gav begrundelse om, at indberetnningerne så mærkelige ud - uden at han overhovedet har kendskab til regnskab.

Som nævnt tidligere, er der ikke en finger at sætte på indberretningerne eller hans regnskab.

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Dommeren:
Allerede tirsdag i uge 30 fik han en mail fra SKATTEMANDEN fra indsatsstyrke et eller andet om at han skulle afmelde hans virksomhed hurtigst muligt og sende en kopi til ham.

SKAT har jo en begrundelsespligt. Den kan din bror starte med at bede om. SKAT skal have lovhjemmel som alle andre myndigheder når de træffer afgørelser. Hvis SKAT mener, at der er grundlag for at tvangsafmelde vil det der fremgå hvorfor.

Håber virkelig at det bunder i talen forbi hinanden. Men ja som i alle andre brancher er der stor forskel  på folks evner. Det er heller ikke alle skattefolk, der er lige skarpe.

/Henrik

ja jeg håber jeg også, at der er sket en misforstårele... men jeg tvivler...

 

Men hvis han skal lukke hans firma... Beholder han stadigvæk alle hans formue eller kommer der pludselig gebyr her og der..... 

Men helt klart, så skal han have en god forklaring på det. Mister han ikke hans CVR.nr. så !?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Tror heller ikke SKATs medarbejder er den højeste palme i junglen!
Han kan da ikke anbefale at lukke hans virksomhed uden at have bedt om regnskab for at holde indberretningerne op mod det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Han kan da ikke anbefale at lukke hans virksomhed uden at have bedt om regnskab for at holde indberretningerne op mod det?

Nej. Men mit gæt er han er han har set på at der ikke har været aktivitet forud. Uden at se regnskaber, budgetter mv. kan han ikke udtale sig om fremtiden.

Gin SKAT et ring og jeg vil være meget overrasket, hvis ikke dette slutter sagen.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)