Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med GLS?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ckj:

Jeg vil personligt aldrig vælge dem, har haft grimme oplevelse

/CKJ

Så ville du nok ikke kunne vælge nogen overhovedet, for alle har haft dårlige oplevelser vedr. alle aktører, og jeg skriver ALLE.

mvh  Geeked

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:33

Hej

Jeg har været vognmand hos GLS og kender derfor forretningsgangen indefra, normaltvis forsøges samme pakke afleveret 3 gange (hos privatkunder) hvorefter den går retur. Erhvervskunder der sender til erhverv er vist godt tilfredese med GLS.

Som vognmand er det en meget hård opgave at køre for GLS, jeg personligt kørte hjemmefra hver morgen kl 04:20 og var hjemme igen efter kl 19:00 hverdag

Venligst

René Buch

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 16:32

Jeg sidder med en sag med post dk nu, jeg har også en net butik og bruger webpack.

Men vidste i at hvis den indleveret pakke aldrig bliver scannet og i har brugt webpack, ærgeligt ærgeligt ingen erstatning til jer!

Dvs. den kan forsvinde fra postbilen, indleveringen, på turen til pakke centret og inden den bliver scannet i pakke centret.

Det er jer der har ansvaret indtil den bliver scannet i pakke centret når i bruger webpack...

Hvor føler jeg mig røvrendt, kunne ligeså godt sende som maxi brev, se evt. tråden om post dk, så kan i jo vurdere om GLS er bedre, overvejer klart et skift ;)

Mvh Stine

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:20

stinevestergaard:

Jeg sidder med en sag med post dk nu, jeg har også en net butik og bruger webpack.

Men vidste i at hvis den indleveret pakke aldrig bliver scannet og i har brugt webpack, ærgeligt ærgeligt ingen erstatning til jer!

Dvs. den kan forsvinde fra postbilen, indleveringen, på turen til pakke centret og inden den bliver scannet i pakke centret.

Det er jer der har ansvaret indtil den bliver scannet i pakke centret når i bruger webpack...

Hvor føler jeg mig røvrendt, kunne ligeså godt sende som maxi brev, se evt. tråden om post dk, så kan i jo vurdere om GLS er bedre, overvejer klart et skift ;)

Mvh Stine

Det er faktisk noget vi jævnligt har diskuteret med posten..

Vi afleverer selv postpakker i den lokale superbrugs som har en postafdeling, da de ligger 3-400 meter fra os.
Vi skal sætte postpakkerne i et bur i deres lager og vi har gentagne gange spurgt om det da ikke var muligt at få en scanner der ud, men det er åbenbart ikke noget man bare lige gør.

Vi sætter pakkerne i postbure i baglokalet, hvor der også kommer andre kunder og sætter pakker og en af disse kunne sagtens tage en hvis de ville, uden nogen så det. Så er der alle brugsens medarbejdere og div. chauffører som kommer med varer, som også har fri adgang til pakkerne. Pakkerne hentes og køres til kolding postkontor, hvor de læsses om og køres til taulov - så der er helt vildt mange steder, hvor det kan gå galt. Først i taulov bliver den scannet og bliver den væk/stjålet inden taulov, er det bare ærgeligt for os, for vi kan ikke bevise, at vi har afleveret dem.

Jeg har brokket mig flere gange til vores sælger, men indtil videre er eneste løsning at betale for at få dem til at afhente pakkerne, så får man kvittering, når han går.. Men jeg nægter simpelthen at betale 3000 kr i måneden for at de skal gøre en afstikker på 50-70 meter, når de alligevel kører lige forbi på vej til brugsen og når de andre fragtmænd vi bruger ikke tager betaling for afhentning - de er jo dyrere end de andre i forvejen

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:52

Jeg vil sige jeg har sendt lidt over 100 pakker med gls til udlandet og modtaget med gls fra udlandet det har kørt super

De skulle bare lige lære og putte tracking lidt hurtigerei systemet med korrekt beskrivelse med hvor pakken befinder sig osv ellers foregår det super synes jeg

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 23:14

Ud fra de erfaringer vi har gjort os med GLS, må jeg sige at vi er positive. Før man slagter GLS og deres service, skal du bedømme dem fair. På privatpakker er de ikke særlig gode, men det er ikke her de kommer med de store løfter. På erhvervspakker leverer de en service som er mindst lige så god som PostDanmark, DPD (PostDanmark), DHL med flere. Dog er de meget dygtige på prisen - her er det kun DPD som matcher.

Af de billige aktører på markedet GLS / DPD bruger vi dem, som leverer de bedste priser, men vil helst benytte GLS for at lægge noget omsætning udenfor Logistik Danmark  (PostDanmark).

Uanset hvem du benytter kan du altid finde en dårlig oplevelse og jeg kan oplyse om, at pt. kommer GLS / DPD udenlandspakker hurtigere frem end FedEX - hvilket kan undre da GLS / DPD ikke lægger skjul på at de er et economy produkt - men FedEx et express.

Derfor Kasper vil jeg ikke anbefale dig at afskrive GLS, da de på mange områder har produkter, som kan være attraktive og gode alternativer til de leverandører du normalt vil benytte.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:24

stinevestergaard:

Hvis du benytter et erhvervsindlevering sted ved postdanmark, kan du få en såkaldt "antalskvittering" når du indlevere pakkerne. Det er bare en kvittering for at du har indleveret f.eks. 10 pakker - ikke skanning af de individuelle pakker. Men det er tilstrækkelig til at få erstatning (vi har haft et tilfælde hvor de ville have kopi af denne kvittering for at yde erstatning).

Vedr. GLS har vi kun rigtig gode erfaringer med levering af Erhvervspakker til os. De levere flere gange ugentlig uden problemer.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 08:43

Hej Nina

Jeg kan også tilslutte mig rådet om at I får fat i en blok med Antal Kvitteringer fra Post Danmarks kundeservice. Vi benyttede dem selv når vi leverede pakker direkte fra vores egen bil ind i Post Danmarks lastbil ved det lokale postkontor. Så skrev chauføren under på hvor mange pakker han havde modtaget og derefter havde vi et bevis på hvor mange pakker vi havde afsendt den dag.

Det kan være lidt svært at opdrive disse Antal Kvitteringer da der ikke er mange som kender til deres eksistens i PDK, men vi fik fat i den fra Erhvervssalg Øst.

Vi er nu skiftet til GLS og det har kørt problemfrit i det sidste halve år. Jeg tror vi har haft 1-2 pakker som af uforklarlige grunde er blevet returneret selv om adressen har været korrekt, men ingen forsvundne pakker og ingen sager om forsinkelser.

Selv fores større pakker som f.eks. transportbure til hunde kan de håndtere og de er noget billigere at sende med GLS end Post Danmark pga. deres nye sindsyge volume tillæg.'

Alt i alt er vi helt tilfredse med skiftet.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Mar 10
Indlæg ialt: 84
Fra  CC-Trading Skrevet kl. 09:09

Jeg kan kun give dig ret. GLS sjusker!

- Vi har sendt flere maskiner med GLS, der er blevet smadret under transporten

- Kunder har ofte ringet og klaget over, at de var på adressen, men at GLS blot lagde en seddel (enkelte tilfælde ikke lagde noget)

- Vi har selv modtaget ødelagte kasser fra GLS.

Vi bruger selvfølgelig ikke GLS længere, men er også trætte af at Postdanmark lige har skruet prisen en tand for meget i vejret

www.cc-trading.dk

Danmarks billigste leverandør af overvågning til private, virksomheder og det offentlige.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)