Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I li´ vores menu?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et mere generelt spørgsmål til hele den venstre side at sitet.

Hvordan falder det i Jeres øjne? For meget, for lidt - for lidt information, og er den information der er, nyttig nok? Mangler der noget hvis vi tænker på kundens spørgsmål og tvivl.

Bør "tilbudet" ligge i en boks der?

Bør "mest solgte" ligge i en boks, eller finder i som værende fyld og irrelevant?

Også ang. sprog og valuta. Bør de ligge der, eller skal de to lande flag aller øverst på sitet, og så valuta under selve menuen?

Ville det være relevant at lave i selve "menuen" som tråden bygger på, lave et punkt der hedder "tilbud" ? Det er måske mere psykologisk. Der ligger en knap aller øverst som hedder "tilbud" men den er der ikke ret mange der ser. Og stort set alle kigger jo på menuen. Når der så kommer nogle flere tilbud og lignende, vil man jo have større tilbøjelighed til at kigge / og købe disse. Så tanken var at gøre den mere synlig. Men selvfølgelig skal der lige et par tilbud mere.

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:36
Et par hurtige indspark:

• Godt med søgefelt direkte i venstre kolonne under menuen. Til gengæld er ikonet (forstørrelsesglasset) ikke særlig kønt.

• Pilen efter "Indkøbskurv" er heller ikke særlig pæn. Er det overhovedet en pil? Jeg synes under alle omstændigheder det er for uklart at man kan klikke på den for at se indholdet af sin indkøbskurv. Jeg kunne også godt tænke mig at kunne klikke på selve ordet "Indkøbskurv", især fordi pilen p.t. lader til at være den eneste vej til at se indholdet af min indkøbskurv. Understreg visuelt at der kan klikkes her, ved f.eks. at sætte en streg under "Indkøbskurv".

• Jeg bryder mig ikke om måden hvorpå de X antal produkter under "Bestseller" scroller gennem det lille vindue. Hvorfor ikke lave det ligesom "Tilbud", hvor der vises ét random produkt fra puljen? Det virker desuden noget underligt, når man under f.eks. "Bøjler" kun ser ét produkt scrolle igennem det lille vindue.

• Kan "Affiliate program" (som desuden bør være i ét ord, eller som minimum med bindestreg imellem) ikke stå på én linje?

• Jeg mangler en eller anden form for kontaktinformation i venstre kolonne. Hvis jeg nu sidder og kigger på et produkt som jeg har et spørgsmål til, bliver jeg nødt til at klikke mig ind under Information > Kontakt os, og dermed væk fra varen, for blot at finde ud af, at jeg kun kan kontakte jer gennem en kontaktformular. Hvad med telefonnummer? Det er selvfølgelig et spørgsmål om prioritering - måske ønsker I ikke at blive ringet op af kunder i tide og utide, men jeg kan se at I da nævner to telefonnumre under Information > Firma oplysninger (staves desuden "Firmaoplysninger"). Jeg synes det ville være en rigtig god idé som minimum at nævne jeres postadresse under kontakt, så får man et indtryk af, at der rent faktisk står nogle mennesker bag, og det ikke bare er et eller andet der flyder rundt i cyberspace.

• Et generelt irritationsmoment: når jeg har fundet en vare jeg får lyst til at købe og trykker "Bestil", bliver jeg smidt hen til oversigten over min indkøbskurv. Hvorfor ikke sørge for at brugeren bliver i den kategori hvor den pågældende vare lå, så man kan fortsætte sin shopping? Hvis jeg nu er interesseret i at kigge videre, skal jeg gennem menuen igen og prøve at huske hvor jeg var nået til. Ved at sende brugeren til oversigten over indkøbskurven synes jeg man siger "Tak for ordren" frem for "Er der andet du kunne tænke dig?". Desuden har jeg i venstre kolonne i forvejen overblik over min indkøbskurv, som jeg synes fungerer ganske udmærket: jeg kan se hvilke varer jeg har tilføjet, hvor mange af hver slags, og hvilken pris jeg samlet handler for.

• Dissolve-effekten i menuen passer ikke ind. Den er retro frem for designeragtig. Eller dissolve-effekten er måske allerede blevet nævnt? ;)

Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:32
Tak for dine kommentarer.

Kan udemærket godt følge dig i mange af dem. Det er netop sådanne ting, det er rart at have Jer til. Gode inputs og effektive råd :-)

Vi tager fat omkring det efter juledagene. Så det skal nok blive rettet.

Igen, tak for din umage ved gennemgangen

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)