Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan fremstille et apparat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står her og har brug for flere hunrede apparater til at starte med, de skal kunne kommunikere med en server, det eneste den skal indeholde er knapper og et lille skærm.

Størrelsen skal være noget der ligner Justeats maskine, .(jeg har ikke kunnet finde billeder af maskinen ved at google.) bare rolig jeg skal ikke konkurrere med just eat  skal bruge dem til andre formål den kan også være på størrelse med en dankortterminal, altså brugervenlig nem at bruge, eksempel som dette uden kortlæser eller chip læser. 

sådan en apparat skal ikke koste tusinder, da jeg hellere kan bruge de små 10" netbook til 1000+ moms hvis de skulle blive så slemt.  kan nemt får brug for flere tusinder i fremtiden.

Kom med et godt tilbud, forslag, eksempler..

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:27

Uh jamen der er da masser af muligheder

som du selv nevner er der den mulighed at du selv får lavet enhenden.

en anden mulighed kunne være at bruge nogle af de små enheder der findes.
Der findes nogle leverandøre der laver ultra små Touch Enheder der kører CE(eller linux)
det var evt en mulighed at kode en lille app til disse.

http://nordic.kontron.com/products/hmis+and+displays/panel+pc++micro+client/pico+client/pico+client+57.html
i dk forhandles de af arrow nordic
dette er ikke det billigste produkt, det kan findes billigere med lidt søgen i TW

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 09:18

Jacob Ipsen:
en anden mulighed kunne være at bruge nogle af de små enheder der findes.
Der findes nogle leverandøre der laver ultra små Touch Enheder der kører CE(eller linux)
det var evt en mulighed at kode en lille app til disse.

Hej Jacob

Du mener  sådan noget som det her måske?

Sådan noget kunne jeg os bruge, men de vil have 2000 pr enhed og det kan nemt koste en del når man skal have et pat tusinde i fremtiden?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:48

jahhh dem jeg linkede til var lidt mindere ca 5,7"
men ja iden er den samme.

men det er s.flg. helt klart det kommer an på hvad det skal bruges til.

du vil saktens kunne finde et lille billig embeddet board der kører CompaceFramework
og smide en lille Led skærm på og nogle knapper.

men pointe vil nok være at udviklingen vil være ret dyr, hvis ikke du selv kan lave det.
så det bliver vel et spørgmål at lave en udregnnig på hvad hver enhen må koste.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 10:02

Ja men hvis jeg skal står og ændre på flere hunderde eller tusinde så kan det nemt blive indviklet,  den skal ikke koste mere end 500kr og hvis der findes en billigere løsning så vil det være kanon :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 19:53

dit problem er at du vil sende data til noget server.
dette kræver hardware der som minimum kan kører TCP Socket kommunikation.

det er muligt at finde noget hardware der kan dette , men hertil kommer der så noget design af kabinet, software til dels enhed og til server.

så du kommer let til at kigge på det udviklings budget på 140k - 200k
for noget simpelt.(det er svært at blive mere specifik)

du kan starte med at undersøge hvilke Embeddet hardware med netkort(der kan køre tcp)
du kan finde og hvilke priser disse ligger i .
hertil skal du så finde ud af hvad typer Bruger grænse flade du har behov for, kan du nøjes med nogle knapper,display(tekst) , grafisk display,printer osv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:44

Hej.

Jeg har en ven, en civilingeniør, der er vandt til at lave embeddede løsninger.

Vi startede med at "nørde" elektronik sammen da vi var 15 og har siden kørt flere projekter.

Han har arbejdet som projektleder med laserteknologi som speciale i en halv menneskealder og bevæger sig hjemmevandt rundt mellem chips med indbyggede IP servere og hvad det nu alt sammen hedder.

Der er ingen tvivl om, at han er den helt rigtige mand, der kan udvikle tingene nøjagtig som du vil have dem - hurtigt og effektivt.

Jeg har bare brug for at vide lidt mere om, hvor seriøst du er inden jeg vil involvere ham.

Er du stadig i den brede undersøgelsesfase eller hvor står du

Og har du pengene til at betale for hver 5 timer han bruger på dig eller ser han først en indtægt når du har fået tingene udviklet færdigt?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:00

Eksperten:

Jeg står her og har brug for flere hunrede apparater til at starte med, de skal kunne kommunikere med en server, det eneste den skal indeholde er knapper og et lille skærm.

Størrelsen skal være noget der ligner Justeats maskine, .(jeg har ikke kunnet finde billeder af maskinen ved at google.) bare rolig jeg skal ikke konkurrere med just eat  skal bruge dem til andre formål den kan også være på størrelse med en dankortterminal, altså brugervenlig nem at bruge, eksempel som dette uden kortlæser eller chip læser. 

Du kan evt. også kigge hos svenske Embedded Artists . De giver også mulighed for OEM-udvikling.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 22:21

Christian iMARKETING:

Jeg har en ven, en civilingeniør, der er vandt til at lave embeddede løsninger.

...

Jeg har bare brug for at vide lidt mere om, hvor seriøst du er inden jeg vil involvere ham.

Er du stadig i den brede undersøgelsesfase eller hvor står du

Og har du pengene til at betale for hver 5 timer han bruger på dig eller ser han først en indtægt når du har fået tingene udviklet færdigt?

Jeg står der hvor jeg har brug for at vide det om at fremstille en apparat er den mest effektiv og økonomisk løsning når jeg på længere sigt skal stå og bruge flere tusinde enheder.

Det nytter ikke noget at jeg i starten skal af med 200-300.000kr bare for at får fremstillet det første apparat også derefter stå og give et par tusinde for hver enhed derefter.

Eller om den billigste løsning er at købe en klar apparat som den på billedet i indlæg nr 2, for den kan jeg godt finde til 1500-2.000kr, ¨

og self er jeg seriøs nok, men det er et kæmpe stort skridt at beslutte hvilket er den mest effektive løsning og derfor har jeg åbnet dette indlæg, måske har jeg ikke beskrevet præcis hvad det er for en ide, men ideen er en scorkasse og derfor bliver det meget hurtigt populært også står man og har brug for masser af apparater, og mængden koster.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:38

Jeg vil så anbefale, at du får researchet færdig - og står du på et tidspunkt og mangler een til at udvikle det for dig, så ved du hvor jeg er Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)