Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content - råd til udelukkelse af 167 sider

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Han skriver kun om robots.txt fordi det er det eneste man kan gøre med en dandomain shop :)

Arr jamen så var svaret der jo - men burde der så ikke stå noget i SEO-LEX 11 om hvad man gør når skaden er sket?

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:02

Nikolaj Mogensen:

Men dvs man jo som udgangspunkt skal have sin robots.txt fil opdateret ved hver eneste nye side med DC på ens website. Man skal altså med andre ord ha' lavet den FØR googlebotten kommer forbi.

Nikolaj Mogensen:
Okay så man skal altså uploade robotsfilen inden man begynde at fjere de sidder der ikke skal være indekserede?

Ja robots.txt skal være klar på serveren før du påbegnder at fjerne sider via webmaster tools. og den skal indholde alle de sider som du vil fjerne, samt nyligt oprettede sider som ikke skal crawles.

Nikolaj Mogensen:
Synes egentlig ærlig talt det er noget farligt bøvl med det DC Devil burde google altså kunne gøre noget smartere og bedre! Det er vel meget naturligt at et produkt kan have flere farver og at der derved skabes DC.
Ja det er meget normalt med flere farver, størrelser etc. Men problemet er at hver farve kun skal have hver sin side/url hvis den reelt har en unik beskrivelse, og det er jo sjældent tilfældet. problemet er så der at rigtig mange shopløsninger inklusiv dandomain, håndterer det med farver, størrelser meget dårligt, og det kan man jo ikke gøre noget ved andet end at fortælle programmørerne at de burde gøre det anderledes.

Men Google kan ikke gøre det så meget anderledes, da duplikeret indhold jo er duplikeret indhold om så det er på en shop eller på en anden hjemmeside. Det handler bare om at lave shoppen, hjemmesiden rigtigt fra starten af, så opstår problemet ikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:07

Nikolaj Mogensen:
Arr jamen så var svaret der jo - men burde der så ikke stå noget i SEO-LEX 11 om hvad man gør når skaden er sket?
jo det burde der nok, jeg ved ikke om der allerede gør, da jeg ikke har læst hans bog.

Men det er egentlig meget enkelt når det kommer til stykket.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 07:45

Nu har jeg endelig fået lagt Robots.txt filen op - så må vi se hvad der sker.

Siger i hvert fald mange tak for hjælpen!

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)