Hej, jeg er fornylig startet med at arbejde på konsultentbasis ved siden af mit fuldtidsjob, hvor jeg kan hjælpe med kommunikation, oversættelse, presse, marketing og meget mere, hvis man vil ind på det tyske marked. Jeg har ikke min egen virksomhed (endnu), arbejder altså som privatperson. Jeg har et fuldtidsjob, så tingene skal til at hænge sammen. Nu mit spørgsmål: hvordan gør i derude, der står i samme situation? Det jeg efterlyser er, hvordan man kan holde fokus på begge ting, så det ene ikke "taber" pga det andet? Hvordan kan man holde fokus og præstere begge steder? Har i en speciel teknik? Kunne være spændende, hvordan i halftime iværksætter planlægger dagen og finder energi og motivation til begge jeres opgaver. Ikke fordi jeg mangler motivation, men det er altid godt at få lidt input til hvordan andre håndterer den slags. Venlig hilsen, Lars |
Jeg har haft en helt ekstrem kalender det sidste halve års tid..
Jeg har haft fuldtidsjob 7.45-16.00 mandag - fredag, ved siden af det, har jeg haft et fritidsjob, ca. 8 timer ugentligt, og endnu ved siden af det, har jeg taget en akademi merkonom i erhvervsøkonomi...
Som om det ikke er nok, har jeg med en samarbejdspartner åbnet og drevet en tøjoutlet i Esbjerg by. dvs. at en arbejdsuge på 70+ timer ikke har været usædvanlig, så det der for mig har fået det til at fungere er at jeg ser det som en fritidsinteresse, en hobby om man vil...
Det er lidt svært med at få kalenderen til at passe sammen, især når man fx skal til københavn efter varer, eller hvis man tager på hjallerup marked, men det har lykkedes mig nogenlunde at få det hele til at flaske sig..
Og så er det jo et spørgsmål om man syntes det er det hele værd sidst på dagen ... og det er det jo selvfølgelig
Fordelen for dig er jo nok de lave opstarts omkostninger, ingen lagerbinding, ingen dyr husleje, og ingen høje udgifter... Så det bare om at sætte sig ned og gå i krig med kalenderen, hvis man vil så kan man få det til at gå op.. Held og lykke..