Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter ved siden af fuldtidsarbejde - hvordan?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er fornylig startet med at arbejde på konsultentbasis ved siden af mit fuldtidsjob, hvor jeg kan hjælpe med kommunikation, oversættelse, presse, marketing og meget mere, hvis man vil ind på det tyske marked.

Jeg har ikke min egen virksomhed (endnu), arbejder altså som privatperson. Jeg har et fuldtidsjob, så tingene skal til at hænge sammen.

Nu mit spørgsmål: hvordan gør i derude, der står i samme situation? Det jeg efterlyser er, hvordan man kan holde fokus på begge ting, så det ene ikke "taber" pga det andet? Hvordan kan man holde fokus og præstere begge steder? Har i en speciel teknik?

Kunne være spændende, hvordan i halftime iværksætter planlægger dagen og finder energi og motivation til begge jeres opgaver.

Ikke fordi jeg mangler motivation, men det er altid godt at få lidt input til hvordan andre håndterer den slags.

Venlig hilsen,

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 09:06

Jeg har haft en helt ekstrem kalender det sidste halve års tid..

Jeg har haft fuldtidsjob 7.45-16.00 mandag - fredag, ved siden af det, har jeg haft et fritidsjob, ca. 8 timer ugentligt, og endnu ved siden af det, har jeg taget en akademi merkonom i erhvervsøkonomi...

Som om det ikke er nok, har jeg med en samarbejdspartner åbnet og drevet en tøjoutlet i Esbjerg by. dvs. at en arbejdsuge på 70+ timer ikke har været usædvanlig, så det der for mig har fået det til at fungere er at jeg ser det som en fritidsinteresse, en hobby om man vil...

Det er lidt svært med at få kalenderen til at passe sammen, især når man fx skal til københavn efter varer, eller hvis man tager på hjallerup marked, men det har lykkedes mig nogenlunde at få det hele til at flaske sig..

Og så er det jo et spørgsmål om man syntes det er det hele værd sidst på dagen ... og det er det jo selvfølgelig Wink

Fordelen for dig er jo nok de lave opstarts omkostninger, ingen lagerbinding, ingen dyr husleje, og ingen høje udgifter... Så det bare om at sætte sig ned og gå i krig med kalenderen, hvis man vil så kan man få det til at gå op.. Held og lykke..

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 09:18

Hej Lars !

Det er sindsygt svært - en ultra fin balancegang - hvor man både skal være sin arbejedsgiver "loyal" og giver sin egen lille virksomhed fuld kraft.

Jeg var nød til at vælge - valgte mig selv - det er klart det bedst jeg har gjort, men har opstillet nogle helt klare/simple mål, for hvad jeg vil og ikke vil - husk det - så du ikke brænder ud - uanset hvad du vælger

/b/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:22

Lars :
Nu mit spørgsmål: hvordan gør i derude, der står i samme situation? Det jeg efterlyser er, hvordan man kan holde fokus på begge ting, så det ene ikke "taber" pga det andet?

Beklager Lars, men det tror jeg ganske enkelt er umuligt!.

Det betyder selvfølgelig ikke at du ikke kan gøre det, men du må bare ikke have en forventning til at det kan lykkes. Fokus på to så store områder, (der ligger langt fra hinanden?) tror jeg bliver op af bakke lige fra start. 

Men det er da ønske tænkning og det var også det jeg selv søgte da jeg startede min virksomhed, samtidig med mine studier som bygningskonstruktør. 

Så mit eneste råd vil være at begrænse din selvstændige virksomhed. Ellers vil der ikke gå langtid, før din arbejdsplads mærker dit "fravær".

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 09:29

Hej,

tak til alle jeres svar.

Det er klart at det er svært i starten, især når man nærmest har to fuldtidsstillinger ved siden af hinanden. Det har jeg så afgjort ikke, da mit privatprojekt kun fylder et vist antal timer om ugen, så det er da overkommeligt. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke giver 100 procent begge steder.

Men det er en opgave, der kræver at man holder tungen lige i munden og producerer motivation og gejst.

Spændende er det i hvert fald. Og jeg har stadig tid til lidt mere heldigvis.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tricket er fleksibilitet.

Heldigvis har mit eget altid været ekstremt fleksibelt. Jeg lavede tv oversigten ontv.dk, hvilket betød, at jeg kunne nøjes med at arbejde i mit eget når jeg havde tid og overskud.

I dag sidder vi tre mand fuld tid og laver en masse andre ting også, men hele grobunden kunne jeg bygge op i ro og mag.

Det kan naturligvis være utrolig svært som konsulent, da kunderne jo forventer du levere. Men kan du gøre deadlines flydende m.v. er det klart at anbefale.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 09:41

Boysen:

Pessismist! Wink... Det handler 100 % om hvor god man er til at balancere tingene, og så handler det om at opdele din tid så det ene ikke går ud over det andet, men det er bestemt ikke umuligt.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 09:43

The-shop.dk:

Boysen:

Pessismist! Wink... Det handler 100 % om hvor god man er til at balancere tingene, og så handler det om at opdele din tid så det ene ikke går ud over det andet, men det er bestemt ikke umuligt.

Du får sgu lige 5 stjerner. Selvom jeg godt kan se pointen, men dit budskab er sgu mere det jeg har lyst til at høre :-)

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 09:43

Hej Lars

Jeg har stået i samme dilemma og var klar over det var et spørgsmål om tid før end jeg ville satse på mit eget. Så jeg satsede på mit eget og lavede hvad der var nødvendigt på det "rigtige" arbejde, for at få tingene til at rulle.

Nu er springet taget og jeg har 1 måned til, at jeg selv er 100% ansvarlig for at der kommer penge på kontoen hver måned, men det føles super godt.

I sommers læste jeg 4-timers arbejdsuge af Timothy Ferriss og den gav mig både både det sidste skub til at blive selvstændig og også værktøjerne, som kunne sikre at jeg ikke arbejdede en hvis legemensdel ud af bukserne. Du finder bogen her http://borgen.dk/product.asp?product=3129

Brug den til inspiration og brug de fede tips, som der er spækket med.

Du ønskes alt held og lykke med dit projekt.

Dbh

Kim

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 09:49

Kim:

Hej Lars

Jeg har stået i samme dilemma og var klar over det var et spørgsmål om tid før end jeg ville satse på mit eget. Så jeg satsede på mit eget og lavede hvad der var nødvendigt på det "rigtige" arbejde, for at få tingene til at rulle.

Nu er springet taget og jeg har 1 måned til, at jeg selv er 100% ansvarlig for at der kommer penge på kontoen hver måned, men det føles super godt.

I sommers læste jeg 4-timers arbejdsuge af Timothy Ferriss og den gav mig både både det sidste skub til at blive selvstændig og også værktøjerne, som kunne sikre at jeg ikke arbejdede en hvis legemensdel ud af bukserne. Du finder bogen her http://borgen.dk/product.asp?product=3129

Brug den til inspiration og brug de fede tips, som der er spækket med.

Du ønskes alt held og lykke med dit projekt.

Dbh

Kim

Hej Kim,

det er godt at få noget inspiration til dette foretagende. Er jo ganske klar over at der er mange der sidder i samme båd som mig.

Tak for henvisningen også til bogen, som jeg helt sikkert også vil kaste et blik i.

Man kan sige at sålænge man ikke kan leve af ens forretning, så tager man den jo selvfølgelig som nebengeschäft.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)