Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 50.000 kr. nok

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er en mand på 27 år som går rundt med ide om at åbne en bageri sammen med min kone  .Vi bor i Malmø

Da min kone studere i Malmö og gerne vil hjælpe mig i butikken.Synes jeg det er bedst at butikken også skal ligge i Malmø. Vil åbnene senere en i KBH når jeg også har fået lidt flere penge og erfaring.

Har lige solgt min bil til 50.000 kr  

Selv er jeg ufaglært men har haft mange forskellige jobs  fx. Butik/Taxa/gartner/ vvs. p.t  køre jeg taxa

Har slet ikke noget erfaring i det branche .Confused  Vil grene til starten åbne en lille bager efter noget erfaring åbne en lidt støre

har mange spørgsmål håber virkelige i vil med nogen af dem

Her er nogen af dem:

•  Er  50.000 Dkr.  nok  eller skal jeg ud og låne noget fra banken "har en kassekredit på 50.000 som jeg også kan bruge.
  •  Hvordan er fortjeneste ved få brød ude fra "kager m.m"
  •  Er det god ide at bringe ud gratis  i week, selvfølgeige ved køb af en vist beløb

På forhånd tak

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Umiddelbart lyder 100.000 ikke at ret meget hvis du vil starte et bageri op fra bunden.

Jeg kunne hurtigt forestille mig at de er brugt inden der er betalt andet end indskud i et lejemål, og så skal du ud og have styr på maskiner osv.

Angående udbringning, så er det naturligvis en god forretning hvis det giver overskud Wink - Jeg kan nok have min tvivl om det kan komme til at løbe rundt i forhold til den tid det tager, og om folk har tålmodigheden til det.

Hvis du skal rundt til 50 forskellige med morgenbrød i en bil og det tager 5 minutter mellem hvert sted vil den sidste på turen modtaget brødet 4 timer senere end den første... Det tror jeg ikke er noget der giver glade kunder Smile

Du skal starte med at danne dig et overblik over hvilke omkostninger der er til opstart af et bageri, og kigge på hvad der findes af kundegrundlag.

Det er en presset branche mange steder pga supermarkeder med brødudsalg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når du ingen branche erfaring har, så start med at få et job hos en bager... Bare 6-9 mdr...

Så ved du nemlig til den tid, om det er noget, som har din interesse, og som du vil kaste penge efter. Desuden har du så 6-9 mdr til at spare endnu flere penge op, og dermed et større start budget til din evt egen bix!

Tilmeldt 1. Aug 10
Skrevet kl. 23:17

Det med starte fra bund ved godt er dyrt

Hvis jeg få brød udefra en anden bager "Fabrik" så behøves jeg  vel ikke købe oven osv ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:27

Carlos.M:

Hvis jeg få brød udefra en anden bager "Fabrik" så behøves jeg  vel ikke købe oven osv ?

Nu skal du til, at tænke dig godt om!

Hvis du sælger sådan noget bake off, så er din butik kun 2. rangs bager! Og selvom det er bake off, så skal du jo have en ovn til at varme brødene mm i...

Men hvem gider egentlig at handle hos en "bager", som kun sælger bake off? Det svare jo til, at købe frostne rundstykker i supermarkedet, og så selv varme dem om Søndagen...

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:28

Carlos.M:

Hvis du køber brød gennem en anden bager er DU vel ikke bager? (: 
Og tror ikke dine kunder ville handle hos dig hvis dit brød ikke er friskbagt? :) 

Jeg vil sige, at hvis du skal starte din egen bager, så skal du sku være en bager med manér!
Bag dit eget brød og lav dine egne kager. (:

Held og lykke med opstarten.
Og jeg har ingen idé om hvor langt 100'000 rækker, men du skal både tænke på lokaleleje, el, varme og alt det andet tilbehør som er nødvendigt, bageovn, pengeapparat og masser af andet (:   

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:34

Hej Carlos

50.000 er slet ikke nok til at starte et bageri op fra bunden - men er der vilje er der vej...men hvilken vej.

Uden indgående kendskab til branchen vil jeg mene det er næsten umuligt, så jeg er også helt på linje med de andre i denne tråd. Alene det at få sit bageri fødevaregodkendt er en lang process.

Men hensyn til at bringe brød ud til private, skal du nok satse på få kunder og meget højt kvalitet og selv med det koncept er det super svært at få private kunder og slet ikke med "fabriksbrød".

Her i Århus har vi en super god bager som er gået den anden vej og oprettet et drive-in bageri:
http://www.langenaesbageriet.dk/ og det er super kvalitet! (Deres kaffe kunne være bedre ;-) )

Hvis jeg var dig vil jeg stærkt overveje om det er den vej jeg ville gå.

Men som de andre nævner - kom ind i kampen og få mel på kinderne og lad så være med at slå brødet større op end det kan nå at bage færdigt (ja ja det var da oplagt)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:35

lyder for mig som en meget dum ide, men det pga. manglende erfaring.

Det er ikke hvad det koster i etablering du skal koncentrere dig mest om, men hvad du kan tåle at tabe hvis det går galt er det væsentligeste.

manglende erfaring er en meget dårlig samarbejdspartner.

brød fra fabrik ville være en dødsdom i eget bageri, tænk på du selv gik til bageren og hente brød - hvilken forventning ville du have til det ?

min forventning er godt hjemmelavet brød og ikke et fabriksfremstillet.

God aften.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:48

Hvis du vil have lidt indtryk af prisniveauet kan du prøve at kigge her: http://www.danskbagerisalg.dk/

Til prisen på et bageri skal du jo så nok lægge et pænt beløb, du skal have i baghånden for ikke at gå på røven inden forretningen rigtig kommer i gang, fordi du fx oplever at salget falder 20%, da du ikke lige kan levere den kvalitet, kunderne er vant til, og ikke kan fyre medarbejdere hurtigt nok til at følge med.

På baggrund af din manglende erfaring med faget ville jeg noget være noget tøvende med straks at gå i gang som selvstændig. Alene arbejdstiderne i den branche ligner jo ikke så mange andre.

Mvh.

Jakob

Tilmeldt 1. Aug 10
Skrevet kl. 23:52

Jeg har snakket med en af de "helt store" bager i malmö som selv bager og køre det ud til andre butikker i byen Nu er jeg jo ikke hel DUM ved godt han er en foretningsmand har snakket lidt med ham han siger at det er normel here i malmö at andre bager køber brød igennen ham.

Har kørt rigtigt meget rundt i byen det sidste ugs tid  Mange steder here kan man få lokaler helt nede til 5.000 Skr

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)