Jeg vil så lige påpege at søgemaskinerne ikke altid opfatter oe og ae som Ø og Æ...
Jeg har lavet en test om netop dette, og har faktisk lavet dem op til flere gange! Lavet 2 hjemmesider baseret på søgeord med æ, ø og å i..
Domænet med æ, ø og å i ranker NATURLIGT bedre end domænerne med ae, oe og aa i!
Det er sværere at få backlinks til en hjemmeside med "specialtegn" i, men til gengæld rangere de MEGET bedre naturligt - altså uden så mange backlinks.
Jeg kan også fortælle at jeg når jeg skriver artikler via min side.. så hedder det f.eks: domæne.dk/min-artikel-om-sæbe og ikke domæne.dk/min-artikel-om-saebe
Og stort set HVER GANG har den med æ rangeret MEGET bedre end den med ae eksempelvis.. Jeg ser det sådan her: Jo flere der FRAVÆLGER æ, ø og å domæner jo bedre - FOR MIG, for jeg køber ind i stor stil..
Det eneste problem jeg ser ved det er backlinks - men den klare jeg (som tidligere sagt i tråden) med en .htaccess & 301 redirect! Selvom backlinkene ikke bliver 100% som DIREKTE links, så er det kun en meget lille procentdel der går til spilde, jeg har ikke selv set artiklen hvor Google indrømmer dette, men jeg læste dog om det på et forum forleden den anden dag. Jeg ser lige om jeg kan finde artiklen/videoen hvor Google's Matt Cutts fortæller om dette.
Anyway.. Nu sagde du også at du ville redirecte - så godt for dig :)
Jeg har også set mange der har købt domæner som f.eks hedder www.saebeonline.dk men hvor www.sæbeonline.dk har været ledigt.. Jeg har så registreret dette domæne, og rangeret naturligt højere end uden æ, ø og å.. Jeg kan lave en workcase for dette en dag, det ville i nok alle værdsætte, inklusiv jeg selv som også lær' mere :)
Anyway.. Ville bare lige dele mine 2 cents ;)