Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelses spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg går ofte og får mange tanker. Og har herinde stille mange indledende spørgsmål gennem tiden og ofte fået mange brugbare svar, men har aldrig rigtig troet 100% på mine egne ideer, eller måske snarere ikke anet hvordan jeg skulle komme videre med mine tanker, og så kom uvisheden og så går hverdagen.

MEN jeg har en ide der har luret i mit baghoved i nu snart 3-4 år, og jævnligt kommer op til overfladen. Har forsøgt at få kontakt med nogle personer der evt. kunne hjælpe mig videre, uden held. På den ene side tror jeg min ide/koncept kan have millionpotentiale ud i hele europa, men på den anden side er jeg også frygtelig i tvivl! Desværre er det ikke nemt at starte ideen op i det små, og se det an, og langsomt udvide. Ville nok kræve mindst et par millioner at starte op, hvis det samtidig skal virke bare en anelse seriøst.

Derfor er min nysgerrighed lidt nu. Kan man lave en større markedsundersøgelse, bare i Danmark til at starte med, for forholdsvis få penge (måske 5-10.000, selvfølgelig gerne mindre hehe)? Eller skal en seriøs markedsundersøgelse om et helt nyt koncept op og koste flere hundrede tusinde for at få et ordentligt billede?

Hvis det har nogen betydning er konceptet tiltænkt i bookmakingbranchen, odds osv. Jeg er med på at det lige nu og her er ulovligt at konkurrere til Danske Spil herhjemme, men også at en ny lov er vedtaget, og venter godkendelse i EU, forventes iværksat 1. januar, og spilmyndigheden skriver også på deres hjemmeside at de er ved at udvikle formularer hvor man kan ansøge om tilladelse til at udbyde spil, og indtil de formularer forelægger må man vente med at ansøge)

Men her er det altså ikke konceptet jeg ønsker kommentarer til (men skulle der være en storinvestor der er seriøs osv så henvend jer da gerne), men mere hvordan man får lavet en markedsundersøgelse uden spørgsmålene måske direkte afslører konceptet og samtidig så man får et reelt billede om det er noget forbrugerne ønsker, og ikke mindst hvor man laver den undersøgelse henne.

På forhånd tak

MVH
Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

Fra 2820
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HansPedersen

Som iværksætter ved vi jo alle at selve opstrarts perioden kan være lidt hår og omkostningsrig, derfor vil jeg opfodre dig til at gøre brug af de markedsundersøgelser som der er til at nå økonomisk og i nogle tilfælde gratis.

Du kan evt. vælge at udforme din markedsundersøgelse ved hjælp af spørgeskema som du kan skabe på:

http://da.surveymonkey.com

Dette er gratis og her vil du få et stabilt overblik over hvad folk er interresseret i og ikke.

Det bare med at sætte linket til dit spørgeskema på div. medier som Facebook, Twitter, Amino. MSN osv. Og spørg om folk ikke vil hjælpe dig godt igang med et projekt. Jeg oplever at folk er villig til at hjælpe og gerne bruger 2 min på det.

Her ser du et eksempel på en spørge runde om LE KLINT

http://www.surveymonkey.com/s/MK78ZDJ

Håber du kan bruge det til noget. Ikke mindst er det gratis og kræver ikke en fyldt skattekiste men giver det måske i sidste ende;)

MVH Sisse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)