Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPhone4, penge at spare på erhverv

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag

Jeg er netop blevet tilbudt en iPhone 4. Den er billigere, hvis jeg køber den over min enkeltmandsvirksomhed (dog er bindingsperioden længere), men skal jeg så betale multimedieafgift?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vælger at købe den over firmaet?

På forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Medmindre dit firma ligger på en anden adresse og du ikke har mobilen med hjem, samt ikke benytter den til privat brug, så slipper du ikke for multimedieafgiften. Udover den længere bindingsperiode, så er der ikke mere du skal være opmærksom på, bortset fra at du skal huske at trække momsen fra Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:11

Nicolaj Thomasen:

Medmindre dit firma ligger på en anden adresse og du ikke har mobilen med hjem, samt ikke benytter den til privat brug, så slipper du ikke for multimedieafgiften. Udover den længere bindingsperiode, så er der ikke mere du skal være opmærksom på, bortset fra at du skal huske at trække momsen fra Wink

Kan man ikke bare betale regningerne fra privatkontoen og lade være at lægge regningerne ind i regnskabet? Confused

Hvis det var fordi den samlede mindstepris blev billigere ved erhverv? Men husk lige, at erhvervspriserne sikkert er angivet uden moms...

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:35

Jimmy Carlsen:

Nicolaj Thomasen:

Kan man ikke bare betale regningerne fra privatkontoen og lade være at lægge regningerne ind i regnskabet? Confused

Hvis det var fordi den samlede mindstepris blev billigere ved erhverv? Men husk lige, at erhvervspriserne sikkert er angivet uden moms...

Det kunne man sikkert, men kommer regningen ikke ex moms og hvordan vil du så afregne den? Desuden har du så "snydt" dig til en længere bindingsperiode som privatperson og på den måde bryder teleselskabet uvidende loven.

Men mon ikke det kan løbe rundt med multimedieafgiften, der er sikkert også en bredbåndsforbindelse og et fastnetnummer, som kan trækkes fra, samt en ny PC i ny og næ.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 22:40

Hej

Jeg har faktisk købt en ny bærbar, men jeg bruger den kun til erhverv (og overspringshandlinger, når jeg arbejder). Problemet er jo at jeg skal bevise, den kun bliver brugt til erhverv, så jeg bliver nok pålagt multimedieskatten alligevel. Hvordan tilmelder man sig den multimedieskat?

Mvh

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:46

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:28

Nicolaj Thomasen:

Det kunne man sikkert, men kommer regningen ikke ex moms og hvordan vil du så afregne den? Desuden har du så "snydt" dig til en længere bindingsperiode som privatperson og på den måde bryder teleselskabet uvidende loven.

Nej, regningen kommer ikke ex moms... når en dansk virksomhed sender en regning til en anden dansk virksomhed, bliver der opkrævet moms... som det så er op til den købende virksomhed at få refunderet.

Og det burde jo kun kunne lade sig gøre, hvis regningen er medtaget i regnskabet...

I bund og grund bryder teleselskabet vel ikke loven - det er stadig firmaet, der er bundet af kontrakten i juridisk forstand, for det er firmaet, der har oprettet den.

Hvordan afregningen så bliver foretaget er vel et andet spørgsmål.  I teorien kunne man i en enkeltmandsvirksomhed vel også bare kontere regningen på "mellemregning" eller "hævet privat" - inkl. moms naturligvis.

Nicolaj Thomasen:
Men mon ikke det kan løbe rundt med multimedieafgiften, der er sikkert også en bredbåndsforbindelse og et fastnetnummer, som kan trækkes fra, samt en ny PC i ny og næ.

Helt enig... min nye iPhone var også røget den vej igennem, hvis der havde været lidt mere omsætning i min sidebeskæftigelse.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 11:55

Hej Jimmy

Tak for den uddybende forklaring.

Gælder det også den anden vej rundt, hvis jeg køber telefonen i privat, men trækker regningerne på firmakontoen? Så er det vel igen, kun teleselskabet der bliver "snydt".

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:05

Det kan du også, men du rammer igen multimedieskatten.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 13:31

Hej :)

Det er jeg indforstået med, der er ingen vej udenom. Jeg ringer til SKAT i dag, og siger jeg gerne vil multimediebeskattes :) Det bliver de nok glade for.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)