Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI ingen hindring domæne

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:17

Det vil stadigvæk være en krænkelse af deres varemærke :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 12:19

Anders Christensen:

Det vil stadigvæk være en krænkelse af deres varemærke :)

Hvordan det? Det er jo i et subdomæne ? og det så vidt jeg ved ikke ulovligt at have firmannavn i subdomæner?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:27

Så ville det også krænke deres varemærke hvis URL var information-om.dk/rki/ - i princippet :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:32

Jeg synes at jeg har læst noget om at man ikke må ha' varemærkenavne i subdomæner rki.domænenavnet.dk, mens at det skulle være i orden for varemærkenavne efter domænenavnet.dk//rki

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste om det. :)

Kommer snart...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:36
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:17

Du vil lukrere på deres varemærke uden deres tilladelse, hvilket de ganske givet vil påtale hvis de opdager det.

Og jeg vil også forvente at du taber en eventuel sag hvis det måtte komme så vidt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:32
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper

Det er et par rigtigt spændende spørgsmål, du bringer op. 

Som udgangspunkt vil anvendelse af et varemærke i et domænenavn udgøre en varemærkekrænkelse og medføre risiko for overdragelse i Klagenævnet for Domænenavne. Så langt er alle enige.

På samme måde vil anvendelse af et varemærke i et subdomæne kunne udgøre en varemærkekrænkelse, hvis der vil være risiko for at tro, at ejeren af subdomænet og indehaveren af varemærket er økonomisk forbundne. Spørgsmålet er, om der kan klages til Klagenævnet  for varemærkekrænkelser i subdomæner med påstand om overdragelse. Jeg har søgt på tidligere afgørelser om spørgsmålet, men så vidt jeg kan se har nævnet aldrig behandlet netop sådan en sag og Nævnet tager ikke telefonen lige nu.

Baseret på Klagenævnets forretningsorden er det mit bud, at der kan klages til Klagenævnet (og DK Hostmaster) med påstand om suspension af domænet, men ikke overdragelse. For hvorfor skulle fx RKI kunne få overført hindring.dk? 

Hvad angår brug af varemærker i URLs er det min vurdering, at der i de fleste tilfælde ikke vil være tale om en varemærkekrænkelse. Det kan være berettiget fx at omtale et produkt, som du gør i dit link uden at brugerne tror, at der er en sammenhæng mellem dig og varemærkeindehaveren. Det kan jo allerede konstateres ved at kigge på selve URL'en, som i dit tilfælde indeholder ordet "virksomheder".

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:06

I princippet kan man jo også lave rki-ingen-hindring.amino.dk. Jeg kan ikke se hvordan det skal være en sag for domæneklagenævnet, får de beskæftiger sig jo kun(?) med |domæne.dk| - alt før og efter skal vel igennem en almindelig retssag, hvis domænet skal suspenderes?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)