Hej Allesammen, I CloudSprout er vi ved at være klar til at åbne vores beta-forløb, vi sigter efter sent august til tidlige september. De sidste par dage, har jeg arbejdet på delingssystemet. I CloudSprout er der en masse ting, der er oplagte at dele de forskellige designere og brugere imellem. Delingen foregår på 3 forskellige niveauer: hele sites, sites sektion (test-data, layouts, indholdsskabeloner etc.) og layout bidder f.eks. topbar, spalte indeling etc. Ideen med delingssystemet, er først og fremmest at CloudSprout skal blive lettere og hurtigere at bruge. Pga. den måde, som man opbygger sites på i CloudSprout, er der stortset altid rigtigt meget tid at spare ved at genbruge nogle af de andres elementer. Vi håber at designerne vil dele dels fordi de har draget nyttig af nogle ting som andre har delt, og dels fordi vi brander dem, så vi kan når de går det. Samtidigt håber vi via vores test-designere at der allerede når du får beta loginet, vil være ikke bare en masse ting vi har lavet, men også en del fra prof. top-notch designere, som alle vores test designere er. Efter at havde gennempryglet delingsoplevelsen, fik vi den ide at lave en integration til social medier: Det er oplagt at havde en "Add this" og "Synes om" på alle de elementer der kan deles. Selve klikket foregår indefra CloudSprouts administrations system, så vi udføre et redirect når brugerne fra Facebook klikker på linket, så de kommer hen på en side, der selvfølgeligt viser det delt element, men samtidigt indeholder en sign-up formular til CloudSprout. Samtidigt kunne vi give den enkelte designer, mulighed for at Twitte når vedkomne deler noget nyt, lidt a la foursquares. Ligenu har vi tusind spørgsmål! Uden egentligt at havde et konkret overhovedet, mest af alt kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre synes om ideen, er den gal eller genial?
|
Fandt lige ud af at Office-pakken, faktisk har lignende delingsfunktioner. De var ekstremt godt gemt! Og vi forstår stadig ikke hvordan deler til Office Online, men der er åbenbart andre der har haft held til det.
Det gør mig lidt mere rolig :-) Men jeg vil stadig gerne høre dit input ?
Det skal også nævnes at der ikke var hverken Twitter eller Facebook integration i Office versionen.