Tak til jer alle sammen, i har alle været til en stor hjælp. Glad for at det ikke er helt umuligt og komme ind i DS mm. Nu er der en del der skal gøres inden vi tager kontakten.
Er der noget mere vi skal vide er i mere end velkommen til at skrive.
|
Hej H&H,
Her kommer lige lidt mere input.
I skal som udgangspunkt kunne bevise for DS, at der er salg i jeres produkt. Dvs. der skal være et naturligt "pull" ud af butikken da ingen produkter sælger sig selv.
Der er forskellige metoder til dette :-)
Enten kommer i med en marketing/medieplan, som de vurderer kan skabe det nødvendige "pull" ud af deres butikker ellers betaler i ved kasse ét til dem for at skabe dette "pull", hvilke er en dyr løsning !
Hvis det er et produkt som markedet kender og I kan konkukrrere på kvalitet og pris kan det være de vil tage jer ind og lade jeg slippe det første år med kædemarkedsføringen.
Derudover skal du være opmærksom på at DS har leverandørejet lager, dvs. at de først anser varen som købt af jer når den bliver solgt i butikken og så ligger der typisk 30-60 dages betalingerbetingelser.
Det er hårde betingelser, at komme ind hos DS og komme fornuftigt igang.
Der findes et alternativ til dette dog. Hvis I vælger at indgå et samarbejde med en distributør, så har de typisk allerede kontakterne til at kæderne og har i forvejen en løbende dialog gennem eksisterende produkter. Dvs. at det er meget lettere for dem at få jeres produkt ind.
Derudover vil det være distributøren, som køber jeres produkt direkte fra jer og lagerfører. Dvs. I får pengene meget hurtigere tilbage.
MEN... de tager typisk et sted mellem 20-30 % af avancen samtidig med at man nok skal garantere min. omsætning. For dette for du så ligeledes deres sælgerforce på x antal sælgere, der løbende er rundt i butikkerne og sælge dit produkt ind og fylde lidt op.
Håber det er noget I kan bruge. Derudover er du meget velkommen til at tage fat i mig, hvis du vil vide mere.
Mvh
Rasmus