Hej derude... Jeg fik lidt af et chok idag. Står og skal åbne en restaurant om ikke så længe igen. Har fået styr på fødevare styrelsen og alt det...og tingene kører egentligt ok. Firmaet er oprettet som et ApS, vil jeg lige sige for en god ordens skyld. Jeg står for 90% af anparterne. Jeg er desværre tidligere straffet, og ved at det er næsten umuligt at få en alkoholbevilling hvis det er tilfældet. Så havde jo også tænkt mig at ansætte en bestyrer (min kone) og sørge for at hun står på bevillingen. Men kørte ind forbi kontoret idag, for blot at sikre mig det jeg gjorde var korrekt. Her fik jeg choket. Jeg får ikke en alkoholbevilling sagde de efter at have checket mig op på computeren. Men de sagde så også at hvis jeg så meget som ejede 1% af firmaet ville det ikke få en bevilling til alkohol ?? (jeg har for over et år siden solgt et mindre parti narko (70g) )....dumt men sådan er landet nu )-: Det jeg ikke helt fatter er hvordan det lige hænger sammen. Kan man ikke have del af et firma (uden at være en del af den daglige drift) med alkohol bevilling hvis man er straffet ??? Syntes det lyder helt vildt. Hvad nu hvis selskabet havde 50 anpartshavere, og var en helt kæde af restauranter med en milliard omsætning. Hvis en af disse anpartshavere så blev taget med noget narko og fik en dom for det....så må det vel også betyde at denne kæde af restauranter ville miste sin alkohol bevilling ?? Ved godt at jeg stiller det meget firkantet op, men i princippet er det jo det samme det drejer sig om ?? Hva gør man ?? Er der nogen amino´er som kender en person (advokat, jurist..whatever) som har styr på det område og som mod betaling eller noget kan assistere med at få denne bevilling i hus. Håber virkeligt at nogen derude har nogen gode ideer.... Anders
|
Tja mon ikke bevillingsnævnet / politiet er kommet til konklusion at der er tale om stråmandsviksomhed.
Du kan altid udbede dig en begrundelse og så må du nok drøfte den med en advokat.
/Søren