Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold agent

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tænkte på, om hvordan man bliver fodboldagent. Er det en uddannelse, eller kan man bare finde en god ung spiller evt. i Afrika,og gør alt for at en klub i Europa ser ens spilller? Eller skal man vente på at nogen vil have en som agent?

Spørgsmålene:

Hvordan bliver man fodbold agent?

Hvordan får man en spiller i sin stald?

Er der nogen som ved hvordan de tjene deres penge?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10

avisen:

Du skal have en FIFA licens før du må arbejde som agent...

avisen:

Du skal have gode kontakter til klubber, som dine spillere kunne have interesse i at flytte til... Det hele handler om netværk, netværk, netværk og netværk!

avisen:

Spilleren betaler et honorar + de får en sign on bonus, når en spiller sælges!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:13

avisen:

Så vidt jeg ved skal de godkendes/licenceres af FIFA.... Så deres hjemmeside er nok et ret godt sted at starte...

avisen:

Man spørger om man må repræsentere dem som deres agent ;)

avisen:

Ligesom alle mulige andre agenter.... De får typisk en procentdel af deres indtjening...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:16

Hæh.... Det var vi åbenbart ret enige om :)

Og vil da også tilføje lidt til mit indlæg, så jeg kan blive endnu mere enig....

Som Fashion skriver handler det om netværk.... Hvilket vil sige du nok godt kan skyde en hvid pil efter det, hvis du ikke allerede er inde i branchen, på en eller anden måde.... Det er jo ikke et tilfælde, at mange agenter selv er tidligere spillere.... 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 17:36

Hvad hvis ens bror er en talentfuld fodboldspiller? som han nu er, og vi har snakket om at jeg skal blive hans agent :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:44

avisen:

Hvad hvis ens bror er en talentfuld fodboldspiller? som han nu er, og vi har snakket om at jeg skal blive hans agent :)

Har du intet netværk, så kan du ik gøre det store i den branche...

Og uden FIFA Licens, så er det ulovligt at optræde som agent!

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 17:48

// Daniel Poulsen

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 18:04

Ronaldinhos bror er jo hans agent. Han havde nok heller ikke det største netværk. Men han lærte nok mange af kende :)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 18:20

Jaae, han lærte nok mange at kende med tiden. Men hvis din bror er den nye ronaldinho eller bendtner, så burde det nok ku gå. Bendtners far er jo også hans agent.

Men ej, for at tale lidt seriøst, så ku du jo evt starte med din bror. Og så evt hvis han har nogle holdkammerater i hans klub som måske er lige så gode eller bedre. Så ku du jo evt hjælpe dem.

Og eks. hvis du nu får din bror til fcm eller noget, så kan du måske opbygge et netværk langsomt der, hvor din bror taler godt om dig og forslår dig måske til nogle af de andre i ungdoms afdelingen, som du så ku blive agent for.

- Og se, så begynder det at ligne noget, men er jo også kun ønsketænkning.

// Daniel Poulsen

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:20

avisen:

Ronaldinhos bror er jo hans agent. Han havde nok heller ikke det største netværk. Men han lærte nok mange af kende :)

Ronaldinhos bror havde lige præcis et netværk fra sin egen tid som professionel fodboldspiller (http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_de_Assis_Moreira).

Hvis man er så uvidende om branchen, som spørgeren ser ud til at være her, så tror jeg ærlig talt, at det vil være at gøre hans bror en bjørnetjeneste at være agent for ham.

I bedste fald vil klubber, der hurtigt fornemmer, at de forhandler med en, der intet kender til begreber, normer, lønniveau osv. sige: "Vi vil gerne have din bror som spiller, men vi gider ikke forhandle med en amatør som dig. Han kan vende tilbage, når han har fået en ordentlig agent". I værste fald falder det hele bare til jorden, fordi man fx kommer med urealistiske krav.

Mvh.

Jakob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)