Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære webshopejere.....hvordan er reglerne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ægtefælle har handlet på nettet som så ofte før, men denne gang føler vi os meget snydt:

Hun bestiller en vare hos ellos, beløbet bliver trukket. Da pakken mange dage senere når frem afhentes den på posthuset. Det viser sig at der kun er et - stort - efterårs/vinterkatalog og at den bestilte vare er udsolgt. Beløbet for varen er tilbagebetalt men ikke de ca. 50 kr. i porto. Kataloget er ikke bestilt, men følger tilsyneladende med forsendelsen.

Hun har få haft flere opringninger og senere adskillige mails til firmaets "kundeservice". Men de nægter at de har gjort noget forkert.

Hvordan er lige reglerne? Kan jeg klage?

På forhånd tak....

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellos må ikke trække beløbet før varen er afsendt. Det har de heller ikke gjort.. Måske er det bare en simpel fejl i deres lagersystem.. 

Forventer Ellos at levere varen, når den igen er på lager? Eller er de helt umulige at komme kontakt med?

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellos kan ikke levere, der er udsolgt og varen kommer tilsyneladende ikke på lager igen.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der noget om kataloget i ordrebekræftelsen?

Du ahr jo altid mulighed for at sende kataloget retur, og derved udnytte dine 14 dages returret. Men du skal selv afholde udgifter til returnering, og så er det sikkert en skidt forretning.

Ellers kan man jo altid give sin mening til kende på eksempelvis trustpilot - ligesom mange andre har gjort: Ellos har vist ikke verdens bedste kundeservice

Hvis du vil klage gennem Forbrugerstyrelsen er mindstebeløbet 800 kr, for tøj og sko dog 500.. Men hvis du kun har betalt porto er det jo ikke en mulighed.

 

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, Ellos har nok i det  mindste bøffet lidt i det på deres hjemmeside, hvor de skriver (https://www.ellos.dk/Catalog/Request/SelectCatalog.aspx): "600 sider mode & bolig, et katalog fyldt med inspiration og shopping. Bestil katalog i dag, så kommer det gratis hjem i din brevkasse." Med den formulering kan der jo ikke være tvivl om, at kataloger er gratis. Og så vidt jeg kan se, så er det også det.

Så dybest set mener de åbenbart, at de også kunne have sendt en fuldstændig tom pakke til jer og så trukket 50 kr for forsendelsen.

Der må sidde en eller anden i Ellos, der kan se, at det er fuldkomment forrykt. Måske ikke lige i kundeservice, men du kan jo evt. prøve at skrive til fx den markedsføringsansvarlige. Det kan jo ikke passe, at du som kunde, der allerede har demonstreret, at du ønsker at handle hos Ellos (og dermed lægge penge i kassen), skal være ringere stillet end en, der barer morer sig med at bestille gratis ting på nettet.

Det svarer jo til, at man havde en tøjbutik på strøget, hvor man stillede sig ud ved gade og hilste pænt og høfligt på alle, der bare så meget som kiggede på udstillingsvinduet, men så snart folk gik ind i butikken begyndte at være ubehøvlet og efter handlen krævede et gebyr for at de jo også havde kigget på andre varer, mens man undrende kiggede på alle dem, der stod udenfor butikken og kiggede på varer uden at det kostede dem en krone.

Mvh.

Jakob

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input....er der noget omkring PBS at de kan kontaktes hvis der er "kluder" i betalingerne?

Nu er det jo også begrænset hvad man skal bruge af ressourcer på denne porto, men det er jo også princippet...

Giraffen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Giraffen01:

Tak for input....er der noget omkring PBS at de kan kontaktes hvis der er "kluder" i betalingerne?

Tja, men det afhænger jo af om der af en ordrebekræftelse eller deres betingelser fremgår at der sendes et katalog.

Indsigelse gennem pbs kan bruges hvis det bestilte ikke er leveret, men penge hævet, og i den her sag står og falder det jo med om der er en ordrebekræftelse på kataloget.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)