Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I et CMS, der er meget WYSIWYG?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Den største forskel på DreamWeaver og CloudSprout, er valget af abstraktionsniveau, hvor DreamWeaver beskæftiger sig direkte med Html, så har vi lavet et sæt visuelle byggeklodser som er designet til at være forståelige for designere og ikke-kodere.

Man kan som jeg siger lave et CMS/en dynamisk side, uden overhovedet at kigge på koden. selvfølgelig skal man kende programmets funktioner, men sådan er det jo som sagt med alle programmer, inklusiv CloudSprout, open source løsninger og andre CMS løsninger.

Lundsby:
Derudover indeholder DreamWeaver ikke nogen datamodel eller database, hvilket betyder at man skal og finde andre produkter til at varetage disse roller og så stykke det sammen med sin DreamWeaver kode.
En database er noget man stort set får med alle webhoteller, tabellerne skal man selvfølgelig lave og det kræver at man ved noget om databaser. Men når databasen er sat op på serveren så kan dreamweaver i sig selv, arbejde fint sammen med databasen, se tabellerne, oprette forbindelser og hvad der nu ellers skal til for at man kan tage brug af databasen og dens data.
Lundsby:

Der hvor CloudSprout er godt, er at vi sætter de grafikere og avancerede kunder, der før hyrede programmører istand til at lave tingene selv, og for mange specielt grafikere giver det faktisk et bedre resultat til mindre omkostninger.

Jeg modsiger dig ikke i at CloudSprout er godt til nogen, jeg siger bare at dreamweaver kan mere end end folk tror, når vi snakker wysiwyg. Men ud over det kan jeg ikke se hvordan CloudSprout gør at man kan undvære en programmør. Har det da alle funktioner indbygget? altså jeg mener jeg kun i meget få tilfælde skulle lave samme funktionalitet. ellers har funktionerne være meget forskellige.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg viste faktisk ikke at man kunne lave CMS sites i DreamWeaver uden at kode, så jeg prøvede lige! Jeg må indrømme at det havde jeg noget ved at finde ud af. Da jeg søgte i hjælpen var det eneste jeg kunne finde under "cms", en artikel der hed what-is-a-color management system under Photoshop!

Jeg prøvede så at bruge deres dataset, kontrol og skulle angive en masse omkring hvilket kodesprog jeg ville bruge, hvor min webserver var, og hvilken database jeg ville bruge, virkede meget omstændigt.
Det kan godt være at det kan lade sig gøre for en ikke-koder at sætte et CMS op med DreamWeaver, men i praksis er det næppe muligt. Der virkede ihvertfald temmeligt uoverskueligt på mig :-) Og det er nok ikke at overdrive at sige at det er et sted imellem 10-100 gange lettere i CloudSprout.

Der hvor man med CloudSprout kan undvære sin programmør, er ved de typiske CMS-opgaver. I bund og grund så er det alt det udtrækskode og datamodel som man normalt skriver programmør. Derudover kan man også konfigurer den indbyggede CloudSprout funktionalitet, såsom nyhedsbrev, e-handel, kontakt-formular etc.

Det man ikke kan med CloudSprout. Så hvis man f.eks. vil lave en automatisk tilbudsservice på murarbejde så er man nødt til at havde fat i en programmør.

CloudSprouts roadmap er to-delt, så i 1. version, er henvender vi os primært designere og ikke-kodere, men i næste så åbner vi APIet op! Så programmører kan skrive CloudSprout extensions og applikationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg viste faktisk ikke at man kunne lave CMS sites i DreamWeaver uden at kode, så jeg prøvede lige! Jeg må indrømme at det havde jeg noget ved at finde ud af. Da jeg søgte i hjælpen var det eneste jeg kunne finde under "cms", en artikel der hed what-is-a-color management system under Photoshop!
Hæ, du skulle nok mere søge på dynamic websites i stedet for CMS :) men ellers er der skrevet en bog på dansk i 2005, som beskriver lidt af hvert såsom css, databaser, server behaviors, recordset, upload, user authentication osv. alt sammen via knapper i dreamweaver :)

Men ja selvfølgelig er det svært at komme igang med. Dreamweaver er ligesom photoshop, det kan et væld af ting, og har enormt mange indbyggede funktioner. Og yderligere findes der en masse extentions til dreamweaver, både gratis og ikke gratis som kan gøre dreamweaver endnu større hvad angår funktioner og lethed. Jeg kan huske da jeg for mange år siden begyndte at bruge dreamweaver, sad jeg også som dig :) men når tingene først er lært er det nu nemt nok :)

Lundsby:
Der hvor man med CloudSprout kan undvære sin programmør, er ved de typiske CMS-opgaver. I bund og grund så er det alt det udtrækskode og datamodel som man normalt skriver programmør. Derudover kan man også konfigurer den indbyggede CloudSprout funktionalitet, såsom nyhedsbrev, e-handel, kontakt-formular etc.
Nu kommer jeg nok til at sætte spørgsmålstegn ved CloudSprout, og samtidig er det nok det forkerte sted at starte en diskution omkring det :) men hvad er forskellen så på fx CloudSprout og eksempelvis Drupal/Ubercart? Så lige for noget tid siden at der også er lavet en PSD to drupalTheme ting. skal se om jeg ikke kan finde noget info omkring det. aner jo ikke om det er det samme.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange indlæg.

Nu blev det pludselig til noget om CloudSproud. Det lyder godt, men jeg er nok (endnu) så gammeldags, at jeg ikke ønsker at lægge mit website ud i "skyen" Storm - jeg vil have backups på egen PC osv.

Jeg kan se på de mange indlæg, at jeg skulle have stille det indledende spørgsmål lidt anderledes: Kender I en web-editor, der er meget WYSIWYG?.

Dreamweaver er (som det også blev nævnt i et indlæg) meget a la Photoshop med hensyn til vældet af funktioner - hvilket er negativt i mine øjne: Det kan ALT for megetConfused

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet denne liste over afløsere for Frontpage som editor:

http://alternatives.rzero.com/author.html

Hvis nogen har erfaringer med andre programmer på listen end Dreamweaver, må de gerne sige til Smile

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den direkte afløser for Frontpage er Sharepoint Designer - andre alternativer er Visual Studio, evt bare i den gratis Express version, og den nok mindste i MS-familien, WebMatrix. Jeg tror de allesammen er på et noget højere niveau en Frontpage men jeg har også svært ved at se at du kan finde et moderne program der er så begrænset/simpelt i sin funktionalitet som Frontpage (og fandtes det kunne du formentlig lige så godt beholde Frontpage) - så det handler nok mere om dels at se bort fra og måske endda helt skjule den funktionalitet man ikke benytter i et program og dels at opdatere sig selv en smule når nu man har valgt at opdatere programpakken.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Keysersoze (hæ, du har vist set The Usual Suspects)

Tak for tips - jeg vil straks tjekke de programmer du nævner.

På Microsofts hjemmeside omtales et program: MS Expression Web 4.

Kender du (eller jer andre) noget til det?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Min Advokat

Ja, Expression Web er faktisk den direkte afløser til Front Page (Mener faktisk at det er den platform som SharePoint Designeren er bygget på!).

Men til forskel fra FrontPage, så er Expression Web rettet imod et professionelt publikum. Hvilket sætter det lidt i samme bås som DreamWeaver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på dine behov. Joomla er ret nemt at konfigurere til kunder, men ellers har de fleste webhoteller deres egne setups. Good luck

MVH
Henrik Sejrbo

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

MinAdvokat:
Kender I en web-editor, der er meget WYSIWYG?.

Desværre er det ikke klart endnu, men det er mit mål at mit CMS får den funktion senere på året.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)