"Hvis du har en drøm, så sæt dig ned og kig grundigt på det."
Der er aldrig noget der er umuligt!
Hvis der ikke er noget der er umuligt, så prøv lige at klø dig selv på venstre albue med venstre hånd ;)
Ok... Det kan godt være du kan gøre det, men så skal du også brække din arm i forsøget.... Pointen? Jo der er ting der er umulige og der er endnu flere ting, der ganske enkelt ikke er besværet værd..... Om det at starte en computerbutik op falder ind under kategorien "umulig" eller "ikke besværet værd" skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Men jeg er ret sikker på det falder ind under én af de to kategorier.
Ang. den vinkel der er taget på det med at tilbyde konsulentydelser i forhold til specialsamlede computere, så er den allerede skudt meget godt i sænk.... Som Anders skriver: Vil kunden virkeligt betale for det?
Derudover vil jeg så tilføje lidt ved at hive Dell på banen igen.... Det er jo dybest set det, de lever af.... Der er flere andre virksomheder, som også tilbyder computere med med mulighed for tilkøb/udvidelse.... Men Dell er helt klart de største spillere på det marked og de sidder ret tungt på det - ikke mindst i forhold til gamere (Alienware). Så kan man så altid sige, jamen man kan jo sikkert nemt tilbyde en bedre rådgivning end Dell.... Ja, det kan man sikkert... Men har den type kunder brug for ekstra rådgivning? Jeg tvivler... De kunder, der er interesserede i at indrette deres PC efter sine egne behov, er som regel også ganske udemærket klar over sine behov - med andre ord behøver man næppe forklare dem forskellen på en traditionel harddisk og en SSD.
Så hvis man virkeligt bare vil sælge computerudstyr er alfa og omega altså, at man finder sig en niche.... og den niche tror jeg så som sagt ikke er fundet endnu.
Jeg har tidligere foreslået noget lign. men nu vil jeg så foreslå det igen.... Hvorfor ikke sætte ældre computere i stand? Man kan komme langt blot ved at smide Linux på en ældre computer i forhold til at forlænge dens levetid.... Hvordan det praktisk skal gribes an er der sikkert flere muligheder for.... Men det er ihvertfald en niche, hvor konkurrencen overhovedet ikke kommer i nærheden af de muligheder, der ellers har været nævnt i tråden.... Så hvis man forstår at markedsføre konceptet ordentligt tror jeg bestemt der er muligheder i det. Linux ligger jo et helt andet sted i dag, end det gjorde for blot et par år siden.... Det er stadigvæk lidt "noget for nørder", som almindelige mennesker bestemt ikke vælger af egen fri vilje. Men på den anden side har Apple og til dels Google de senere år vist at hvis man sælger varen ordentligt behøver der altså ikke nødvendigvis stå Microsoft på produktet....