Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADWORDS: Hvor er det bedst og ligge ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg spekulere meget over hvor det taktisk er bedst og ligge placeret på google under adwords.

Ligger man som nr. 1 får man absolut mange klik, men mange springer fra da de jo vil kigge andre tilbud inden de vælger sit køb.

Ligger man i bunden af adwords er der mulighed for ingen klikker og man jo så heller ikke får solgt sine vare.

jeg har selv en god ide om hvor jeg føler jeg får flest salg igennem, selvom man jo ikke kan sige 100% hvor det er godt og ligge..

Har du/i erfaringer med den gode placering og evt også dårlige erfaringer så skyd løs.

Mikkel

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:12

Passiv + :
jeg har selv en god ide om hvor jeg føler jeg får flest salg igennem, selvom man jo ikke kan sige 100% hvor det er godt og ligge..

Den forstår jeg ikke? Betyder det, at du ikke tracker præcist, hvilke søgeord og placeringer, der giver dig salg?

Det skønne ved AdWords er, at du aldrig behøver "føle" - du kan VIDE. Og det bør du!

Når du gør det, ved du præcist, hvor du har den bedste ROI (Return On Investment) placeringsmæssigt. Og der er altså intet, der slår faktuel viden ;-)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:20

Hvad har du bedst erfaring med Thomas? Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:21

Thomas Rosenstand:

Passiv + :

Den forstår jeg ikke? Betyder det, at du ikke tracker præcist, hvilke søgeord og placeringer, der giver dig salg?

Det skønne ved AdWords er, at du aldrig behøver "føle" - du kan VIDE. Og det bør du!

Når du gør det, ved du præcist, hvor du har den bedste ROI (Return On Investment) placeringsmæssigt. Og der er altså intet, der slår faktuel viden ;-)

Mikkel laver vist affiliate og her er det ikke helt lige så enkelt. 

Ved webshops etc. kan man bare sætte en semi-standard analytics konto op og så er man good to go. Så enkelt er det desværre ikke, hvis man kører AdWords --> Affiliate.. 

@mikkel

Det kommer helt an på dit produkt, dækningsbidraget etc. I sidste ende er det den placering, der giver størst overskud hos dig, som skal bestemme, hvad du du skal sigte efter. Det kan dog variere meget og er et mere avanceret felt. 

Man kan ende med at gå glip af salg / omsætning, hvis man ikke gør det ordentligt. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:25

Andreas Lolk:
Mikkel laver vist affiliate og her er det ikke helt lige så enkelt. 

OK - jeg lod mig narre af sætningen "hvor jeg får flest salg igennem" :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon M:

Hvad har du bedst erfaring med Thomas? Smile

Placeringer mellem 1 og 10.... Det er så helt afhængigt af branche og marked, at det er umuligt at sige, at en plads øverst til højre er bedst for alle for eksempel. For nogle er det en guldgrube at ligge i top over de organiske - for andre er ROI bedst midt i feltet.

Antal klik slår stort set aldrig fejl - der er det toppen, der rykker. Men med ROI er det en ganske anden sag. Og derfor er målinger (når det er muligt) altafgørende.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 12:41

Hej Thomas.

Jeg kan sagtens se din pointe.

Nu har jeg et par affiliatesider og der er toppen af adwords absolut ikke pengene værd.

Men som du siger at på de organiske er det guld.. Det er Gratis markedsføring og så er det jo bare med at holde sig til, hvor man ved adwords ikke bare ønsker en masse besøg, men der imod en masse kunder.

Jeg har lavet en lille "undersøgelse" blandt venner/familie og der tegner sig jo hurtigt et billed om hvor de bevæger musen hen af på skærmen..

Jeg ved et enkelt netværk er ved at lave noget der kan arbejde sammen med adwords så man kan spore alt og se hvad der sælger 100%, glæder mig til at se det.

Mikkel

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:05

Hej Mikkel.

Det kan være et hvilket som helst sted mellem pos. 1 og 13.

Men nu spørger du til nogle tommelfingerregler jeg kan da se, at mange af vores kampagner giver bedst ROI som nederst af de 3 i venstre side eller de 5 øverste i højre side.

Som udgangspunkt vil jeg forsøge at gå mere efter "long tail" søgeord frem for at kæmpe en pos 3 op til en pos 1 på et mere generisk søgeord.

Men det hele hænger jo igen sammen med konverteringer.

Hvis din hjemmeside konverterer fantastisk og du tjener kassen hver gang, så kunne en pos. 1 være det helt rigtige for dig.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 19:42

HejChristian..

Jeg har nu i 2 døgn haft priserne sat lidt op pr. klik og kan se jeg er rykket et par pladser op, men jeg synes dog kun jeg bruger maaange flere penge, men ikke noget retur..

Hvor lang test periode skal man lade det køre på ?

Snakker vi en uge eller en mdr ?

Kan jo være tilfældigt at der ikke lige sker noget disse to døgn

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 21:43

Hej Mikkel

Svaret afhænger af om du har et dagligt budget på dine adwords. Samt hvor "dyr" din vare er i forhold til at give den max gas på google.

Som du selv skriver giver 1. pladsen mange klik, og også flere salg, dog er der også en "lille" hitrate. Men flere salg end anden pladsen. Så det afhænger jo af hvad du vil betale for et salg.

Har du budget på dine advords, vil jeg forslå du forsøger at sætte klikprisen så lavt som muligt indtil din budget nåes hverdag.

Jeg tror 3. og 4. pladsen er den de fleste vil finde optimal. Men det kommer som sagt an på flere ting.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)