Det er agurketid, og det er nu, du får gratis omtale i alle medier, næsten uden at røre en finger.
Hvis du er rigtig iværksætter, så skal du bombe medierne med historier lige nu og gemme strandturen til senere.
Med andre ord, i stedet for at bade i det varme sommervand, kan du bade i omtale og vente med dukkerten til efteråret.
Det er måske koldt, men du får varmen, når du går i banken med alle pengene :-)
Forvent af dette nyhedsbrev:
* Gode tips til, hvordan du skriver en pressemeddelse
* Hvordan du kan få fingrene i en glimrende PR-håndbog
* Mere end 30 eksempler på pressemeddelelser, som du gratis kan downloade
* Adgang til mere end 50 skribenter, som alle står klar til at give et bud på din pressemeddelelse
* Hjælp til hvordan du får din pressemeddelelse udsendt og læst
* Og så en stak gode links til, hvordan du kommer ordentligt igang
Læs med og bliv rigere end din nabo...
De bedste hilsner
Martin Thorborg

Hvorfor vil du i avisen?
Ekspertblogger Hans Stokholm Kjer
Jeg møder mange virksomheder, som gerne vil nævnes i pressen.
Nogen måler endda, hvor mange spaltemillimeter, de har fået, og omregner det til annonceværdi i kroner.
Indimellem kan det godt få mig til at trække lidt på smilebåndet. For hvorfor vil du som virksomhed egentlig gerne i pressen?
Jeg kan komme i tanker om tre grunde:
- For at øge omsætningen her og nu.
- For at styrke brandet - og øge omsætningen på længere sigt.
- For at vinde anerkendelse for det, man foretager sig.
Læs mere - Klik her
Kære Presse...
Endnu et godt indlæg fra vores ekspertblogger Hans Stokholm Kjer
Kære presse.
Vil du ikke nok give min virksomhed noget positiv omtale, så jeg kan omsætte noget mere.
Venlig hilsen
Topdirektøren
Supervirksomheden
Tror du denne pressemeddelelse giver omtale? - Nej, vel.
Alligevel er denne form ganske almindelig, omend budskabet ofte er pakket lidt mere ind. Se f.eks. denne pressemeddelelse, som tilfældigvis ligger øverst på én af mine favoritlister mens jeg skriver disse linjer.
Meddelelsen har karakter af reklame - den er en poetisk lovprisning af bestemte produkter. Det er ikke sandsynligt, at en redaktør vil nå længere end til overskriften, og efter første linje vil de sidste stå af. Teksten er en smuk reklametekst, som vil gøre sig rigtig godt i en lille box i venstre side af en flot helsidesreklame i et dameblad.
Læse resten - Klik her
Mangler du nye visitkort ?
Annonce:
Brug dit eget design eller brug nogle af vores flotte skabeloner.
500 visitkort for 50 kr. + en gratis holder
Du kan også finde gode tilbud på flyers, postkort, magneter krus og mange andet.
Se meget mere her
Jamen, kan jeg se eksempler på gode pressemeddelser?
Det er altid rart at sidde med nogle eksempler på andre folks gode arbejde.
Derfor har vi lavet en sektion på Amino, hvor du kan hente og kigge på mere end 30 forskellige pressemeddelelser, og du skal bare stjæle alle de ideer, du kan.
Gå en tur på Amino Download og hent alle dem du gider - Klik her
Jeg gider ikke skrive min pressemeddelelse selv, hvad så?
Så er det jo godt, at Amino har en service, hvor du kan få et uforpligtende tilbud på at få skrevet din pressemeddelelse.
På Amino Freelancer, kan du få tilbud fra mere end 50 forskellige tekstforfattere, og mon ikke en af dem kan komme med et godt tilbud her i sommervarmen?
Hvis du laver et åbent udbud, så vil du typisk få 5-10 tilbud, og du vil sikkert opleve priser fra 1.000 kr. - 3.000 kr. for en god pressemeddelelse.
Så simpelt er det:
* Lav en gratis Amino Freelancer profil, det tager 2 min.
* Beskriv opgaven, angiv et ca. budget og en ønsket startdato.
* Opgaven bliver med det samme automatisk sendt ud til alle relevante freelancere, og de giver nu deres bud, ofte inden for få timer.
* Alle bud kan nu ses og de uinteressante kan med et klik afvises.
* De freelancere med de bedste bud kan nu udspørges via det interne postsystem.
* Når en evt. vinder er fundet (Man afgør selv om man vælger en vinder) så får alle andre freelancere automatisk et pænt afslag.
* Kontakt til vinderen kan foregå via det interne postsystem, tlf., e-mail etc. for aftale af det videre forløb.
Kom igang med det samme - Klik her (Og husk, du forpligter dig ikke til noget)
Autolog Business SILVER - kørebog til selvstændige
Annonce:
Benytter du din private bil i forbindelse med firmakørsel kan du få fradrag eller godtgørelse for erhvervskørslen. SKAT kræver dog at der dagligt føres et kørselsregnskab med fordeling mellem privat- og erhvervskørsel og med kilometertæller status. Et tidskrævende arbejde at holde styr på. Tid som kunne være brugt meget bedre.
Autolog tilbyder en kørebog som helt automatisk fører regnskabet så det lever op til SKATs krav.
Det giver dig mere tid til at drive din virksomhed.
- Al kørsel registreres
- Overskuelig oversigt over ruter
- Automatisk sortering af privat- og erhvervskørsel
- Synkronisering af kilometertælleren Automatisk beregning af godtgørelse
- Automatisk udfyldning af kørebog iht. SKATs krav til selvstændiges kørselsregnskab.
- Mulighed for sporing af bil
Du kan lige nu få 30 % rabat - læs mere her
Nu har jeg min pressemeddelelse klar, hvad så?
En ting er at skrive en god pressemeddelelse, men den er intet værd, hvis den bare ligger på skrivebordet.
Det bedste man kan gøre, er selv at ringe til diverse journalister og "bære" historien igennem, for den personlige kontakt kan gøre meget.
Her er et uddrag fra PR-Håndbogen fra firmaet Presswire, der kan hjælpe lidt
Når man ringer op til pressen, er det vigtigt at bede om at tale med en fra redaktionen, og høre, om de har modtaget pressemeddelelsen. Men opkald skal ske med måde, da det som nævnt tidligere, kan virke yderst generende som opfølgning på en pressemeddelelse. Ring op fra et stille sted, ikke fra en byggeplads.
Der er selvfølgelig travle medier, som er umulige – og måske unødvendige - at komme igennem til. Receptionisten vil dog som regel være behjælpelig med at oplyse om redaktionen, men du kan ikke stole på, at hun ved alt. Lad være at bede om at blive ringet op af en journalist. Prøv igen eller nøjes med at afvente respons på din pressemeddelelse. Tavshed er desværre også en slags svar.
Bed ikke om at blive stillet om til chefredaktøren, men kun til en journalist, der sidder med det stofområde, som din pressemeddelelse eller solohistorie handler om. Hold øje med artikler inden for samme branchefelt, ring op til den pågældende journalist, og sig: ”Hej, jeg har læst din artikel om… og tænkte, om det kunne være interessant for dig, at få en anden vinkel på dette…” osv.
Vær også forsigtig med at sælge den samme historie til konkurrerende medier. Vælg dit rette medie fra starten, hvis du har en god historie. Udvælg eventuelt bestemte journalister til at få nyheden tilbudt før andre. Det kan være hårdt at ringe op til pressen. Når man har et produkt, som er vigtigt for en, kan det samtidig virke, som om man holder kortene tæt til kroppen, og på den måde kan man skade sin egen sag. Mange virksomheder foretrækker derfor at få en tredjeperson til at gøre det.
Man kan vælge at hyre en PR- medarbejder en måneds tid til at påtage sig al kontakt til pressen. Således fik en musiker med eget pladeselskab spillet sin musik i 19 forskellige radiokanaler i Danmark. Nogle måneder senere tilbød et multinationalt pladeselskab at opkøbe pladen.
Hvis du vil læse mere i PR-Håndbogen, så kan du købe den for 250 kr. + moms hos Presswire - Klik her
Hvis du vil have den gratis, så skal du blive Amino Plus medlem og dertil kan du nyde alle de andre fordele - Klik her
De sidste gode guldkorn gratis til dig :-)
Vil du høre en god snak mellem Martin Thorborg og PR eksperten Rasmus Kristensen, så læn dig tilbage i stolen og bliv klogere - Klik her
Vil du læse alle guldkorn og indlæg på Amino om PR, og hvordan man arbejder effektivt med pressen - Klik her
Samme sted kan du også få vurderet din pressemeddelse ganske gratis og få gode råd - Klik her
Få en gratis PR håndbog fra Presswire hvis du er Amino Plus medlem - Klik her
=========================================================== ===========================================================
Det med småt
- Amino Nyhedsbrev er et gratis iværksætter nyhedsbrev med over 19.000 abonnenter.
- Citat: Ja, tak. Husk at citere "Amino.dk" som kilde.
- Følg Ivæksætter-debatten Amino her.
- Tak til Ubivox for sponsorat af nyhedsbrevs-service.
- Udgiver: Amino Aps © 2010.