Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du bruge en telefon service som denne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære iværksættere..

Jeg har i det sidste 2 dage stået i den situation, at jeg ikke har haft nogen mobil telefon. Jeg har for nylig haft indbrud og tyven tog af en eller anden grund også mit visa kort - så jeg har PT. kun alm Dankort på mig. Nå lang historie kort: Jeg står i den utidsvarende situation uden telefon. Jeg har prøvet det så ofte før og min skype konto er som så ofte tom. Og jeg kan ikke købe tid, da jeg ikke har et Visa. JEg gennemsøger som jeg andre gange har gjordt nettet for gratis telefoni tjenester der kan ringe gratis til fastnet eller mobil. Der er kun Adphone som ikke virker på Apple som jeg bruger. Man ka' jo bare låne en telefon men for mig er det princippet i at man ikke også har en telefon i sin pc der irriterer mig. Især når man kan få kastet sim kort i nakken, som man nærmest får penge for at bruge.. 

Da man jo fra sin pc kan skrive emails og sms gratis fra fx. frisms.nu er selve det at have kontakt ikke problemet. Nærmere den fandens samtale med ham, man lige skal tale med som står på Strøget eller hva det nu er.. 

Derfor har jeg tænkt på en service (hjemmeside) hvor man kunne oprette en bruger som tildelte en et midlertidigt gratis telefon nummer som man kunne bede folk ringe på. Således har man som Firma kun udgift til køb af selve nummeret der så skal kunne bruges på skift af brugere (time-time/dag-dag)

På hjemmesiden er der så nogle reklamer. Og måske kan man lave noget Pointshop agtigt med at man skal trykke på nogle reklame link for at kunne modtage.. eller hva' ved jeg.. 

Mit spørgsmål til jer er.. Ville en sådan service være noget i følte i ville kunne bruge når jeres mobil var gået i stykker / tabt stjålet.. Eller ville i hellere smutte ned til en telefonbox. Købe skype tid osv.. 

For ingen tvivle om at det er Skype er langt bedre til daglig brug.. Men "min" tjeneste skulle i så fald bare være for dem der havde brug for en telefon i 2 minutter, som de så kunne bede folk ringe op til via mail, facebook frisms.nu osv.. 

Nå, beklager længden på indlægget :)

-Runway

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 21:22

Jeg kan kun sige jeg ville aldrig bruge det.

Hvis min telefon skulle blive stjålet eller noget andet så jeg står uden telefon og telefonnummer ville jeg hive en gammel Nokia telefon op af en skuffe og købe et taletidskort på tanken, hvis man ikke har en telefon eller 3 liggende så har en ven helt sikkert en Nokia 3210 liggende som man kan låne.

så jeg ville ikke benytte mig sådan en service.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:30

Man kan købe en ny mobiltelefon uden abonnement til under 200,- kr. leveret til døren dagen efter. Suppleret med et Gratis50 abonnement fra M1 eller 200 kr. taletid for en tyver hos CBB, så kan det vist ikke gøres billigere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 22:33

Nemlig.. Man kan få taletid smidt i hovedet BARE MAN HAR EN TELEFON...

Men når din telefon en gang om måneden løber tør for strøm, løber du så ind på cbb.dk og venter et par dage med at ringe.. Formentlig prøver du at finde en oplader / bruger måske skype / venter til du kommer hjem / låner en telefon..

Men den tjeneste jeg taler om skule bare være en man brugte sjældent, men som betød man altid havde mulighed for at tale med omverden uanset om man har mistet sin pung, mobil eller oplader..

Med tiden kunne servicen så udvides til at folk der ringer gratis til fastnet benyttede den, for at slippe billigere i takst. Eller at man på ferien skrev bad folk ringe til et bestemt dansk nummer som man så kunne modtage på sin computer i udlandet (En sådan lidt baglæns form for roaming)

Det er muligt jeg er den eneste der ville elske en service som den jeg taler om.. Jeg kan i hvertfald se massere at bruge den til.. Tusind tak for jeres respons..

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:35

Kan også kun tale for mig selv, men nej: Jeg ville i stedet stå nede hos nærmeste teleudbyder og "æde kamelen" og købe en ny telefon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12

Det lyder umiddelbart som en rigtig god ide, men jeg tror du kan udvikle lidt på den så produktet er mere tiltalende for brugerne. Hvordan ser omkostningerne ud for forbrugeren ville være et interessant spørgsmål?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54

Jeg ville ikke anvende det. En telefon er, som nævnt, fantastisk nem at få fat på. Derudover, så kræver din tjeneste, at jeg fortæller folk at de skal ringe til et andet nummer. Hvis jeg kan dét, så kan jeg også sige, at jeg ikke har en telefon og bede dem sende mails i stedet, eller oplyse et nummer jeg har købt for 50kr i Brugsen.

Sorry, men mig får du ikke som kunde. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 13:31

Kim Bang: Du har faktisk en meget vigtig pointe som måske er det aller mest afskrækkende overfor nye brugere.. Det at man skal bruge et nyt nummer.. 

For mange er det naturligvis en stor gene. Måske kunne en løsning være at tilbyde et PLUS abonnement på halv årlig basis, som gav mulighed for at folk kunne få viderstillet fra deres egen telefon til online telefon tjenesten..

Det ved jeg dog, fra mit arbejde, vil kræve enten samarbejdsaftaler med teleselskaberne eller at folk selv henvender sig hos deres respektive selskaber (sidstnævnte er allerede for besværligt for brugeren) 

Henrik Sejrbo:

En prismodel for brugeren kunne se ud i stil med denne

Tilfældigt telefon nummer (max 2 timer af gangen): GRATIS (et tilfældigt nummer brugeren ka' bede folk ringe til)

Telefon Nummer i en uge eller mere: Fx. 100 kr.- (et tilfældigt nummer som kun benyttes af en bruger gennem en uge eller mere. Ka' være en fordel i forbindelse med ferie)

Viderstilling fra eget telefon nummer pr 6  mdr. 500.- (Således at man, hvis telefonen mistes fortsat kan modtage opkald fra dem som ringer til en)

Priserne er overhovedet ikke gennemtænkt men bare for at illustrere mulighederne, med pakke løsninger. Man kan jo også udvide med et sms tilbud osv.

Må jeg i øvrigt lige hører jer som, ikke er så positivt indstillet overfor tjenesten :) .. Har i fastnet telefon? Det har jeg ikke selv og muligvis ligger der noget af holdningsforskellen der..? Ved det ikke.. Men i ska' ihvertfald ha' tak for jeres input!

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 13:40

Det ville heller ikke være en service der tiltalte mig.

For som flere beretter, er det rimelig nemt og billigt at skaffe sig en "ny" telefon og noget taletid. Dvs. at man for et rimelig lille beløb vil stå med en løsning der er lige nummeret bedre end denne her, da du har fleksibiliteten i en mobil telefon..

Just my 2 cents...

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 14:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu vi taler telefonservice så er vi ret langt med vores tidsregistreringssystem men problemet er at vi ikke kan nå a blive færdige til tiden, der kommer mere og mere på og der skal løbende udvides, og det mangler vi en til.

Systemet er solgt til forhandlere, men vi mangler serriøst en programmør, som vil gå ind i projektet på lige vilkår med os andre?

for ikke at ødelægge den tråd her mail Preben3d@gmail.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)