Hejsa Jeg er startet op som selvstændig konsulent og har indtil videre drevet min virksomhed igennem et andet firma (ikke mit), men overvejer nu at starte et op selv. Mine overvejelser gik på at starte et ApS for at kunne udbetale udbytte. Dog har jeg mulighed for at blive medejer at den virksomhed jeg allerede arbejder igennem og så udarbejde en interessentskabskontrakt som specificerer at begge parter i virksomheden generere sin egen indtægt - da vi begge er konsulenter. 1. Jeg har udestående arbejde som ikke er faktureret endnu til en værdi på over 80.000 til opstart af ApS. Skal pengene omkring min konto og skattevæsnet før jeg kan bruge dem til opstart eller ville jeg direkte kunne opstarte ApS'et med de eksisterende faktura? 2. Er den skattemæssigt genvist i forhold til at kunne udbetale udbytte stort nok til at kunne betale sig i forhold til udgifter til revision osv? Umiddelbart har jeg ikke stort behov for sikkerheden som et ApS giver - den primære overvejelsesgrund var økonomisk. Kan se at grænsen for den høje takst for udbytte i 2010 er ændret til omkring 50000. 3. Er der andet jeg skal overveje? Er stadig ret grøn i forhold til at starte en virksomhed, men man skal jo starte et sted :-) På forhånd tak. |
Det skal nævnes at den forventede årlige omsætning ved min konsulentvirksomhed ligger på ca. 1 million.