Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg iværksætter?.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Jeg har et spørgesmål om hvordan jeg bliver iværksætter. Jeg ved bare ikke lige hvordan man bliver det.

Jeg kunne godt tænke mig at starte en webshop og sælge nogle små ting.

Vh. Felix Hjorth

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha, det er jo et bredt spørgsmål:

1) Du skal finde ud af, hvad du vil sælge

2) Du skal finde ud af, hvem der kan levere det til dig eller dine kunder

3) Du skal finde en, der kan designe dit website

4) Du skal finde finansiering, hvis du ikke har den

5) Du skal udarbejde en forretningsplan

6) Du skal købe et domæne, når du har fundet navnet på din webshop

7) Du skal have dit website programmeret og lavet søgemaskineoptimering på det

Det kan virke uoverskueligt, men tag én ting ad gangen og søg hjælp herinde på amino hver gang, du har brug for det. Der er mange, der kan besvare alle dine spørgsmål.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:48

find noget du ikke bliver træt af at arbejde på dag og nat , vis det er din hobby din iværksætter ide , derved har du god motivation i modgang tænk ikke på hvor der flest penge det tænker alle derfor får de ikke den unikke ide alle . tænk hverdag du står op du verdens bedste iværksætter og nyd det iværksætter liv for der venter dig mange gode oplevelser

penge er ikke det vigtigst du har det er motivation der er det vigtigsyte til din ide skal lykkes for det er den bedste ide, ide skal du tænke hver enest dag og smil hver dag for iværksætter menesker er bare gode for de der tror på sin ide og tør tage springet ud er den rigtige iværksætter , for de tør satse alt på deres ide

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke ved hvad du skal lave - så er mit allerbedste råd:

- Vent med at start noget op.

Der er rigtig mange som meget gerne vil starte deres egen virksomhed op, men ikke ved hvad de skal lave.
Jeg vil vove den påstand at de fleste succesfulde iværksættere har brændt for det de lavede. Det er derfor at de startede en virksomhed omkring interessen. Denne interesse og indre ild er det som er essensen for at kunne skabe en god virksomhed.

Dem som starter den omvendte vej, ved at sige "Jeg vil have min egen virksomhed", de starter basalt set med at bygge skorstenen på huset først. Det sige sig selv at det ikke er en helt umulig opgave - men den bliver dog noget af en udfordring og sandsynligheden for at man går kold i projektet undervejs er betydeligt større.

Jeg kender et par stykker som netop har sagt som dig. De har været igang med et utal af forskellige projekter og kaster sig simplethen over det ene projekt efter det andet, så snart det bare lugter en smule af penge. Sjovt nok er der ingen af dem der har haft success endnu - tværtimod. De har mistet rigtig mange penge på fejlslagne projekter - foruden al den tid og kræfter de også har spildt.

Så vent med at starte op indtil du ved hvad du vil beskæftige dig med. Find ud af hvad du konkret er interesseret i og finder spændende (modeltog, kummefrysere, brandslukkere, lingeri...?) og så byg videre på denne interesse.

/Jesper

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:11

Felix, så længe din idérigdom og ambitioner begrænser sig til en webshop hvor du kan sælge nogle små ting, så vil etiketten "iværksætter" nok være over målet - enhver kan jo starte en webshop og sælge et eller andet tingel-tangel... sæt din bar noget højere - og få masser af inspiration og ideer fra Trendwatching.com (klik videre til deres uhyggeligt interessante website og briefinger fra min blog).

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Mårslet
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:04

Hej fætter.

Du skal bare finde en masse idéer til hvordan du kunne starte en forretning skriv dem ned (dem alle selv de små).

Om aftenen læser du listen igennem den/de idé(er) som du mest tænker på er sikkert den/dem du skal arbejde på.

PS. Hvis du skal skrive indlæg må man gerne værre meget ydmyg.

Mvh.

Anton Hjorth. Skype-Wink

11 årig iværksætter.

Mail: Goocrate@gmail.com

Fra Mårslet
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:09

Ikke fordi det lød dårligt. Skype-Wink

Det er bare et tip fra Simon Mørch.

Mvh.

Anton Hjorth

11 årig iværksætter.

Mail: Goocrate@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:46

Hej Felix

Du har allerede fået god respons, som forhåbentlig kan hjælpe dig. Ud over det allerede nævnte, vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der findes en hel del ressourcer på nettet målrettet netop iværksættere, selvfølgelig her på Amino, men også på fx http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/startvejledninger , hvor der er en række kortfattede vejledninger til, hvordan man får gang i en forretning inden for forskellige områder.

Og  så vil jeg tilslutte mig koret, der mener, at man skal have en klar idé om, hvad man vil tilbyde, om det så er en ydelse eller en vare. Rigtig mange gode forretninger er grundlagt ud fra en simpel frustration: "Hvorfor er der ikke nogen der...." Fx hvorfor der ikke er en dansk forhandler af en bestemt vare, man selv synes er fantastisk, hvorfor der ikke er nogen, der sælger færdigflettede julehjerter, hvorfor der i min middelstore hjemby ikke er et firma, der tilbyder græsslåning og hækklipning osv.

PS: Altså , den med julehjerterne har mig bekendt aldrig været prøvet af og vil muligvis aldrig blive en succes, men princippet er godt nok.

Mvh.

Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:49

Kære Felix.

Som nogle af de andre har været inde på, så er der en del aspekter i din søgen efter at blive selvstændig.

Hvis jeg skulle give dig et råd, så brug dine hobby'er til at blive selvstændig. Det kunne fx være hvis du var meget interesseret i styrketræning og kosttilskud eller du var meget glad for My Little Pony ;). Alt i alt, handler det om at lave noget man interessere sig for, og i første omgang glemme ideen om hurtige og lette penge, da det er mega hårdt at blive selvstændig og jeg vil derfor råde dig til at bruge rigtig lang tid på dit forretningskoncept. Sætte dig rigtig rigtig rigtig godt ind i tingene, og lav en forretningsplan for dit forretningskoncept så du får dine ideer, målsætninger osv ned på papir og begynd så derfra.

Hvis man arbejder hårdt så opnår man til sidst også succes, så klø på i din ideudvikling og bliv ved med det indtil du har fundet på den ide DU tror på!

Du er mere end velkommen til at spørge om yderligere spørgsmål!

De bedste hilsener.

Stefan Sjørslev.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Felix

For mig er iværksætter ikke noget man "bliver".... det er noget man ikke kan lade være med at "være" fordi man bare har sådan en voldsom trang til at "sætte i værk", når det er sagt gør du det helt rigtige: Nemlig at søge information hos de rette eksperter.

For at citere min mentor (som iøvrigt også driver iværksætter uddannelser - se www.infolink-kurser.dk) så er iværksætteri som en boblende forelskelse.

Pøj pøj med dit eventyr!

Mange hilsner

Jannie Ilum Gade (www.ilumgade.dk)

Ekstern salgschef og individuel iværksætterrådgiver for over 100 iværksættere

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)