Godaften amino, Jeg så Martin Thorborgs seneste videoer på youtube, og det inspirerede mig til at lave et email-tilmeldingssystem til fri brug for jer aminoer. Programmet viser en side, hvor en nysgerrig bruger kan indtaste sin emailadresse for at få besked på siden lancerer. Dette kan bruges hvis der ønskes at skabe kontakt til mulige kunder/brugere. Ligenu opbevarer den emailen, IP og tiden for indsættelse. Samme email kan ikke indsættes flere gange af en bruger og emailen verificeres (så godt som muligt). Samtidig kan en bruger ikke indsende emails indenfor 10 sekunder, denne tid kan ændres. Hvis der ønskes videre funktionalitet og programmet bliver brugt, vil jeg opdatere med flere funktioner. Det kan hentes her. (Mirror #1, Mirror #2) Programmet er i PHP og bruger MySQL. Har du spørgsmål kan du skrive i tråden eller kontakte mig på tobiasroikjer Jeg håber i kan bruge det! :) Billede:
Designet kan ændres gennem filerne template.php og style.css, beskederne i templates/message_x.tpl For at køre PHP-programmet, åben filen system/settings.class.php og ændre følgene informationer med henholdsvis server, bruger, password og database som bruges af serverens MySQL. self::$server = ''; self::$user = ''; self::$password = ''; self::$database = 'amino'
Hvis siden skal udgives, vil det være en god idé at ændre self::$displayWarnings = true; self::$displayErrors = true; til self::$displayWarnings = false; self::$displayErrors = false;
For at oprette tabellen der bruges til at gemme emailene i, kør da SQL kommandoen gennem fx PHPMyAdmin->Klik på SQL og indsæt: CREATE TABLE IF NOT EXISTS `emails` ( `id` mediumint(8) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `Email` varchar(200) COLLATE utf8_unicode_ci NOT NULL, `IP` varchar(39) COLLATE utf8_unicode_ci NOT NULL, `Time` int(10) unsigned NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci AUTO_INCREMENT=1 ; |
Hvad er det præcist det er? Kan du ikke prøve at uddybe det lidt:)