Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Kiosk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har planer om at starte en kiosk op, Men jeg ved dog ikke helt hvordan det bedst kan betale sig at skaffe varerne. 

Man kunne køre til tyskland og selv importere varerne men tvivler på om det kan betale sig for der er noget med at der skal moms på varerne når man køber dem, og så koster det også en del i benzin og bro fra sjælland af. 

Den anden mulighed kunne være at købe slik,sodavand,chips osv. engros. Ved at der ligger en af disse forretninger her i min by: http://www.s-engros.dk/

Men kan se at http://www.s-engros.dk/ skriver på forsiden at de ikke sælger til hvem som helst.

Ved ikke helt hvad der bedst kan betale sig, nogen der kan hjælpe? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 20:30 | Låst

Husk også at hvis du henter varerne i Tyskland, skal du betale dansk afgift herhjemme. Og den er ikke så lille endda. 

Der findes mange grossister. Metro, Dagrofa osv. Plejer at være nemt at få adgang - de vil jo gerne sælge noget!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:35 | Låst

Ja, Tror ikke det kan betale sig at købe det i tyskland. 

Men hvis jeg køber det af en grossist, hvad skal staten så have når jeg sælger varerne?

Er der nogen der ved hvad f. eks. slik osv. kan koste engros? :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:14 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Zeuch:
Men hvis jeg køber det af en grossist, hvad skal staten så have når jeg sælger varerne?

Jeg tror det er moms, men jeg er sgu ikke sikker! Big Smile [[JOKE]]

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28 | Låst

Zeuch:

Men kan se at http://www.s-engros.dk/ skriver på forsiden at de ikke sælger til hvem som helst.

Nu kan jeg ikke se problemet, for de skriver jo selv på deres forside

Hvem kan handle hos os?

Dagrofa S-Engros handler kun med professionelle erhvervsdrivende, der enten videresælger madvarer (eksempelvis kiosker)

Så der kan du sagtens handle.

Og glem alt om tyskland, og om at importere varer, det kan absolut ikke betale sig. Ellers havde alle kiosker gjort det....

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18 | Låst

Hej!

Selvfølgelig kan det betale sig at importere slik, sodavand mv. fra Tyskland.

Du skal dog afgiftsregistreres..!

Har en del kiosker, der både importerer fra Sverige, Tyskland og Tjekkiet.

Avancen ligger oftest på 300-500%.

MvH

Peter 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:23 | Låst

Du kan sagtens blive oprettet hos S-Engros. Jeg arbejder der og pt. siger vi ikke nej til ret mange selvom det er imod reglerne. Egentlig siger jeg aldrig nej til kunder, da jeg ikke kan se hvorfor vi skal sige nej til nye kunder. Men det er en anden historie ;)

I øvrigt kunne du kigge nærmere på hjemmesiden under Koncepter. Der kan du læse lidt om at blive Elite Købmand der muligvis kunne være en fordel for dig

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:27 | Låst

Har en lille slikbutik kombineret med en kiosk, og vi har valgt at bruge en " mellemmand " fra Danmark på Import fra Sverige.

Dvs. Vi indkøber direkte igennem ham og han køber i Sverige, for at der skal være mening med galskaben får han 10% oven i indkøbspris + afgift og Moms og vi handler så bagefter og får faktura fra ham, og så er sukkerafgift angivet, og vi slipper så for dette.

det havde selvfølgelig være os billigere selv at hente varene, men i og med at han alligevel handler, og er detailsælger, er det smartere for både ham og jeg at vi gør sådan.

hans samlede købsmængde er også blevet større hvilket har gjort at der er opnået lidt rabatter på indkøbene og dermed sparer vi også lidt på omkostningerne.

men sidst, s-engros, metro o.s.v. er der jo også- men desværre forsvinder den lille avance inden salget i kiosken når man handler disse steder, det kan i realiteten ikke betale sig- men google kan hjælpe med at finde sparring på området ;O)

God vind.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 22:34 | Låst

René:

Har en lille slikbutik kombineret med en kiosk, og vi har valgt at bruge en " mellemmand " fra Danmark på Import fra Sverige.

Dvs. Vi indkøber direkte igennem ham og han køber i Sverige, for at der skal være mening med galskaben får han 10% oven i indkøbspris + afgift og Moms og vi handler så bagefter og får faktura fra ham, og så er sukkerafgift angivet, og vi slipper så for dette.

det havde selvfølgelig være os billigere selv at hente varene, men i og med at han alligevel handler, og er detailsælger, er det smartere for både ham og jeg at vi gør sådan.

hans samlede købsmængde er også blevet større hvilket har gjort at der er opnået lidt rabatter på indkøbene og dermed sparer vi også lidt på omkostningerne.

men sidst, s-engros, metro o.s.v. er der jo også- men desværre forsvinder den lille avance inden salget i kiosken når man handler disse steder, det kan i realiteten ikke betale sig- men google kan hjælpe med at finde sparring på området ;O)

God vind.

Hvor mange kilo køber du afgangen?

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:42 | Låst

det varierer selvfølgelig fra gang til gang, men omkring 50-100 blir det hurtigt til.

med dansk afgift behøver man ikke give mere end 60 kr/kg i gennemsnit, men husk at der er MEGET stor forskel på om du handler skumfiduser eller chokolade ;O) prisforskellen er hurtigt 3 gange mere for noget slik i forhold til andet.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)