Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket marked skal vi vælge - Sverige, UK, Tyskland, Norge, Holland, Belgien, Baltikum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er. Jeg står overfor en svær beslutning og er igang med et stort stykke researcharbejde. Jeg vil meget gerne starte en web shop. jeg har det rigtige produkt, med den rigtige avancemulighed. Produktet bliver solgt i DK og kun i DK. Produktet er lædertasker til damer, computertasker i læder, damer/herrepunge, samt skoletasker, penalhuse, etc. Det hele i meget høj kvalitet. Jeg har en unik mulighed for at kunne sælge disse produkter 30% under fast pris i DK, med en avance på imellem 1-200%. Bare ikke i DK. Det vil sige at jeg tvinges til at søge mod udlandet. Producent med stor erfaring på det danske marked (nogen erfaring fra udlandet hvor de handlede lidt tidligere) anbefaler følgende markeder som markeder hvor de mener at stilen/behov er sammenlignelig med de danske (uden stillingtagning til hvor let det rent kommercielt at indtage disse lande): I prioriteret rækkefølge: Sverige, Norge, Tyskland (Nordtyskland), UK, Baltics, Holland/Belgien. Jeg vil meget gerne høre jeres erfaring omkring hvilket marked jeg skal vælge udfra alle de kriterier man skal vurdere: Sprog, brug af e-handel, samme ønsker/behov som danskere,  Villighed til at handle med udlændinge, behov for local presence, etc. Jeg er ny i gamet og får jo desværre ikke mulighed for at få erfsaring med en web-shop i Danmark. men jeg er klar til at smøge ærmerne op.... Jeg glæder mig til at høre om I kan anbafale hvile marked/markeder i vurderer jeg skal kredse søgningen ind på... Pft Rasmus PS. er dette den rigtige kategori jeg har valgt til dette indlæg?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:45

Vancouver:

Produktet er lædertasker til damer, computertasker i læder, damer/herrepunge, samt skoletasker, penalhuse, etc. Det hele i meget høj kvalitet.

Med den beskrivelse er du næppe nået ret meget længere i din markedsanalyse, end step 0...

Ingen kan vurdere eller hjælpe dig, når man ik ved mere end det der... Sorry men der findes en masse mærker, som alle ville kunne skrive de samme 2 linier, men som ik ville kunne sælges i alle de lande du nævner...

Dertil kommer pris niveau. 30% under dansk vejl pris. Jamen er dansk vejl pris 5.000 kr eller 200 kr? Det spiller ligeledes en enorm rolle!

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:54

Tak for indlæg. Har du mulighed for at kommen med anbefaling til hvordan jeg skal gribe en markedsudvælgelse an?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:55

Uha, her må jeg være enig.

Det kræver virkelig meget viden at give kyndig rådgivning om den slags. Hvert marked du nævner har jo sine egner styrker, svagheder og særheder.

Nordmændende handler meget i danske webshops (af flere årsager) men om de som sådan er mere tillidsfulde end f.eks. svenskerne tror jeg ikke. Min fornemmelse siger mig, at du vil have "nemmere" ved at entrere nordiske lande i første omgang, men det er alene antagelser baseret på udsagn fra mit netværk.

Mange hilsner,

Mathias.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)