Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel - Kunder under 18?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er uddannet web-designer, der har en hjemmeside, som er blevet ret populær for tiden, faktisk så populær at jeg har i sinde at lave et brugerrolle-system, hvor kunderne skal betale en lille sum penge for et medlemskab.

Problemet er bare lidt at min mål-gruppe er børn under 18, som selvfølgelig ikke kan benytte dankort.

Er der nogen der kender en god, helst simpel, måde hvor at børn kan gå ind og betale for et medlemskab. Og er der nogen, der skal godkende denne form for handel?

Kasper

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:39

De kunne jo betale over mobiltelefon (altså SMS).

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 11:41

hmm.. =) .. lyder smart..

Er der et sted jeg kan læse mere om dette?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:42

Mange unge mellem 15 og 18 har i dag enten VISA Electron eller MasterCard Direct. Det kunne være en mulighed?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 11:42

Hej,

Jeg formoder da de fleste unge har Mastercard, eller Visa - Og det kan du jo sagtens benytte til din side.

Samtidig tror jeg ikke der er nogen specielle regler når du handler med personer under 18, det gør de fleste hjemmesider jo i større eller mindre grad..

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:43

Allerede som 12 årig kan børn få et VISA Electron, ellers kan jeg se at mange unge/børn får deres forældre til at betale.

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 11:52

Tak alle sammen for alle de gode svar =)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:55

Hej Kasper.

Allerførst;  jeg kender ikke din side og regner naturligvis med at dine hensigter ikke er at rippe børn/unge for deres penge.

Men som forælder ringer mine alarm klokker så snart jeg hører betalings side og børn/unge i samme sætning. Du skal tænke på at hvis du giver forældrene en god oplevelse af din side, får ungerne lov til at bruge flere penge på siden, og du slipper samtidig for dårlig omtale, der på længere sigt vil skade din forretning.

Men som sagt jeg kender ikke din side, så bare et lille pip fra mig.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01

RBN:
Samtidig tror jeg ikke der er nogen specielle regler når du handler med personer under 18, det gør de fleste hjemmesider jo i større eller mindre grad..

Jo, der er i DEN GRAD særlige regler for markedsføring og salg til børn. De er ekstra beskyttet - af gode grunde. Derudover kan der være begrænsinger i de aftaleforhold de kan indgå i.

Så sørg for at få en erfaren forbrugerretsadvokat med ind over, når du udformer dine betingelser!

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:18

Hej Kasper.

Jeg har set andre hjemmesider, der henvender sig til børn, bruger getitcard. Børnene kan f.eks. købe et getitcard i Fona.

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)