Men det er da rart USA nærmest ukritisk kan få alt hvad de beder om, for vi skal sgu ikke sidde og handle i udlandet, så er vi allerede under terrormistanke.. Heldigvis har EU sat 1 (ÈN!?) observatør i USA, der skal sikre at disse data ikke misbruges. Yeah right.
Ja en person, som varetager 550 millioner personers interesse, og beskytter disse interesser... Yes yes...
Heldigvis bliver jeg nød til at klare mig selv, hvis USA ser sig sur på mine netkøb. Den danske regering har ligesom vist, at USA kommer før egne statsborgere, og det ændrer sig nok ikke lige med det samme.
Man kan konstatere en ting, og det er, at man ik skal bo i DK, hvis dette måtte ske!
Se bare på hende, som blev udleveret til retsforfølgelse, fordi der var mistanke om narkohandel mange år tilbage... Idag er hun på randen af personlig konkurs, og hendes liv er totalt smadret!
Ja man er dømt indtil det modsatte er bevist, eller hvordan er det nu sætningen lyder? ;D
Men det her er jo bare en enkelt ting, i det nye overvågningssamfund:
- Vores telefonsamtaler logges og gemmes
- SMS beskeder logges og gemmes
- Faxbeskeder logges og gemmes
- Vores internetsurf logges og gemmes
- Og der er sandsynligvis en del mere som vi ikke kender til, og der er nok mere på vej
Snart indføres gadeovervågning, for at komme "kriminalitet" til livs... Ligesom i UK.
Dertil kommer at alle kreditkort transaktioner gemmes.
Din mobil afsløre dit opholdsted 24/7, og disse data gemmes i rigtig mange år. Ingen ved hvor længe sådanne info logges, men Thorsen/Trads sagen viser at det er i adskillige år som minimum!
Dine GPS data gemmes også. Ja mange ved det ik, men den afsløre dig altså, og alle data logges.
Så hvor er det frie samfund, som vi vil indføre i Irak eller Afghanistan?
Så vil de kloge påstå at man bare kan opføre sig ordentligt, og det er også rigtigt. Men det er bare svært når man ikke rigtig ved hvad det er. Jeg ville umiddelbart mene at det er helt i orden at købe kjoler m.m. i Pakistan, men det er tilsyneladende et halvvejs terrorangreb.. Så spørgsmålet er: Hvordan sikrer man sig, at man ikke bliver (mere) terrormistænkt? Jeg ved det i hvert fald ikke.
Man rejser aldrig til USA... Længere er den ik...
Og så flytter man til et land, som har nogle basale menneskerettigheder, som de følger!