Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 8 ud af 21 (207 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har indtil nu valgt at holde mig fra denne tråd. Mit forhold til Afghanistan er at jeg slet ikke kan forstå hvorfor vi skulle med derned. Jeg har virkelig forsøgt at finde en fornuftig forklaring, og det nærmeste jeg har kunne finde er at vi havde en statsminister der af personlige årsager var meget interesseret i at sidde på hug foran George Bush, og at regeringen generelt bare ukritisk rettede ind til højre, når USA kaldte.

Det synes jeg at krigen i Irak, var et fint eksempel på. Der var vist ikke mange andre end Danmark, USA og England der synes det var en god idé. Og tiden viste så også, at efterretningerne som dannede grundlag for denne invasion, var en smule "oversolgt"..

Når det er sagt, så er vi nu engang dernede, og dermed har vi også en forpligtelse til at fuldføre opgaven, hvad den så end er.

Men!:

Ivaerksaet:

Hvis man kan bruge  nogle smart bomber af  ikke-´nuclear tilsnit  så fint   Det  skal  bare  TOTALT omkalfatre  de bjergmassiver  til  totalukendelighed;  så  de  ikke  kan  bruges  til skjulesteder.  Om der  er  blevet  nogle almindelige civilister  boende  sammen  med  talibanerne.  Jamen  så  smutter  de  med  som  en  nødvendig  omkostning.

I dette håber jeg virkelig der er en ironi, som jeg bare ikke kan få øje på. I modsat fald, er vil jeg bare konstatere, at vi har et meget forskelligt syn på respekt for andre menneskerliv.

Men det er en sjov tanke at lege videre med. Lad os vende det en smule om: Den muslimske verden mener de er nød til at beskytte sig mod de forskellige vestlige besættelsesmagter, da det er tydeligt at de invaderer hvad der passer dem.

Et af disse lande er Danmark. Som udgangspunkt er det naturligvis medlemmer af Dansk Folkeparti, der er målet, da de er en stor trussel for muslimer i Danmark, og det er dem der sidder på sidste mandat når der besluttets at gå i krig. Der ryger da naturligvis lidt civilister hist og her, ligesom voldtægt og likvidering af tilfældige danskere er en naturlig del af at føre krig, men da almindelige civilister bor side om side med folk fra Dansk Folkeparti, smutter de jo bare med som en nødvendig omkostning.

Det er et tænkt eksempel, men nok ikke helt ved siden af opfattelsen af vestlige besættelsesmagter i den muslimske verden. Men det ville du naturligvis finde ok? Jeg ville sjovt nok ikke, lige som jeg heller ikke finder det ok at myrde tilfælde civile i noget som helst land. Men - med mindre der som nævnt er noget ironi jeg overser - sådan er vi jo jo forskellige.

På den anden side - og nu er det mere generelt - håber jeg selvfølgelig på en hurtig afslutning i Afghanistan, så vi kan komme videre til Kina, hvor menneskerettigheder er en by i Rusland, Nordkorea og Iran der er ved at lave atomvåben. Der er vi som et vestligt land jo udnævnt til at afgøre, hvordan andre lande skal opføre sig, og hvilke typer våden de må have. Og de må i hvert fald under ingen omstændigheder have de samme våben, som vores allierede..

Så der er nok lande vi skal have inavderet og sat på plads, og dermed er det hurtigste jo nok at nuke Afghanistan, så vi kan komme videre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:35

Lundsby:

omar:
Normalt ville jeg ikke besvare et spørgsmål med et spørgsmål. men forklar mig hvad taliban har med drab på civile i vesten at gøre?? og lad være med at brug masse sammenslutningen om løgn FN, NATO, EU medflere for at bevise at taliban er al-qaeda og derfor terrorister

Så FN, NATO og EU mener at Taleban støtter Al-Qaeda, men rude-fixeren fra Brøndby Strand, mener det er løgn. Tro du ikke det ville gavne din troværdighed, hvis du underbyggede din påstand, ligenu er det ihvertfald klart for mig hvem jeg vælger at tro på!

hmmm.. Gad vide om jeg også ville blive stillet overfor det samme krav, at skulle bevise at der ikke fandtes masseødelæggelses våben i irak,for efterretningerne vedr afghanistan var og er til dagsdato ligeså platte. Jeg ved ikke om det er for meget at kræve men det ville da være på sin plads at bevise en sammenhæng mellem taliban og al-qaeda og gennerelt eksistensen af al-qaeda som en verdensomspændende organisation, som kontrolerer forskellige grupperinger!

Jeg vedhæfter en nyhedartikkel fra Guardian, en artikkel fra forrige år og en artikkel fra et russisk bureau. Det er nu mere for at fortælle at der også er andre ikke rude-fixere fra brøndby strand. som tænker al-qaeda som et spøgelse og et politisk værktøj. 

Puha det er varmt at deltage i denne "personlige" debat, det havde nok været mere overbevisende for Lundsby hvis Jeg boede et andet sted og var noget finere end iværksætter herunder rude fixer fra brøndby strand :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:52

Jeg så denne dokumentar for et par år siden. Den hedder Oil, smoke and mirrors og tager forskellige problemstillinger op i forbindelse med Afghanistan og Irak. Så kan man selv vurdere hvad man vil tro af de ting der ikke er ren fakta, den er ret kontroversiel på nogle punkter. Den varer kun 3 kvarter, men lad være med at se den, hvis du ikke vil være mere forvirret om hvad der foregår derude. Det der har foregået de seneste 10 år og den udvikling der kommer fremad, er bare så vigtig, at forskellige teorier fortjener at blive hørt.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Rosenstand:

Vi skal ud af Afghanistan, når opgaven er løst - ikke før.

Hvilken opgave? At bestemme over andre kulture, hvordan de skal leve deres liv, og hvilke love de skal have?

Omar har fat i en masse punkter, som rammer problemstillingen mega godt, men han er i undertal, og får i forklaret færdig, før han overfaldes med nye ting...

Men er der nogen herinde, som mener i YTRINGSFRIHEDENS og FRIHEDENS tegn, at kontrol og magt over Afghanistan er fair for den enkelte Afghaner? Hvor er demokratiet i det her? At vesten bestemmer hmmm...

Hva er værst? Vesten rydder landet for opium og andre råstoffer, og kalder det demokratiets kamp, eller at Talaban (fiktiv bevægelse, som er skabt af CIA), som leder landet på deres måde... Er det ik bare different words but same shit?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:

Når den afghanske hær er i stand til at tøjle Taleban. Vi er nødt til at sikre det, hvis vi selv skal være sikre i den vestlige verden.

Hvem tøjler så USA? Var det ik dem, som smadrede 2 skyskrabere i "frihedens" tegn, og derefter gav skylden til andre, og straffede dem for gerningen...

Ja det er betryggende at vide, at vi er på deres side, for så går de kun efter de andre eller... Nej vent... Øhhh... Vi er på deres side, så næste gang ofre de måske os :S

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Fashion-Seller:
Hvem tøjler så USA? Var det ik dem, som smadrede 2 skyskrabere i "frihedens" tegn, og derefter gav skylden til andre, og straffede dem for gerningen...

Jeg er lykkeligt fri for at skulle kommentere på den. Du klarer på bedste vis at dokumentere, hvem og hvad du er - og det er jeg faktisk glad for.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:23

Hej Omar

Godt at se at du endelig kommer ind i kampen og i det mindste prøver at underbygger dine påstande, bare en lille smule :-)

At du endda kan bruge den vestlige presse, understreger jo også fint en af mine pointer fra tidligere. Men du skyder desværre helt forbi, du prøver at vise at der ikke er en sammenhæng imellem Afganistan og Al-Qaeda, men de artikler du linker til, siger at Al-Qaeda ikke eksisterer! Tror du selv på det? eller var det bare det bedste Google havde :-)

Du henviser hele tiden til at man skulle havde ført bevis for sammenhængen, efter gældende retsprincipper. Og det er da også en noble tanke, desværre er verden som helhed ikke en retsstat. Der er ikke noget politi med global autoritet til at efterforske og fremskaffe beviserne, og der er ikke nogen fælles domstol til beføjelser til at dømme og straffe de enkelte lande.

PS: Det du siger er i mine øre helt galt, og det ville det også være hvis du boede et andet sted.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:27

Fashion-Seller:
Men er der nogen herinde, som mener i YTRINGSFRIHEDENS og FRIHEDENS tegn, at kontrol og magt over Afghanistan er fair for den enkelte Afghaner?

Tror du den enkelte afganer gik rundt og smilede før, pigerne måtte ikke komme i skole, de skulle gå i Burka, og der var oftentlige henrettelser på stadion som underholdning. Nu er jeg ikke afghaner, men det lyder bare ikke super cool i mine øre!

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:02

Lundsby:

Hej Omar

Godt at se at du endelig kommer ind i kampen og i det mindste prøver at underbygger dine påstande, bare en lille smule :-)

At du endda kan bruge den vestlige presse, understreger jo også fint en af mine pointer fra tidligere. Men du skyder desværre helt forbi, du prøver at vise at der ikke er en sammenhæng imellem Afganistan og Al-Qaeda, men de artikler du linker til, siger at Al-Qaeda ikke eksisterer! Tror du selv på det? eller var det bare det bedste Google havde :-)

Du henviser hele tiden til at man skulle havde ført bevis for sammenhængen, efter gældende retsprincipper. Og det er da også en noble tanke, desværre er verden som helhed ikke en retsstat. Der er ikke noget politi med global autoritet til at efterforske og fremskaffe beviserne, og der er ikke nogen fælles domstol til beføjelser til at dømme og straffe de enkelte lande.

PS: Det du siger er i mine øre helt galt, og det ville det også være hvis du boede et andet sted.

Jeg sad lige og besvarede hvert enkelt citat i din skrivelse da jeg til sidst tænkte no wayyy!! Du siger det som ekstrabladet, politikken eller tv 2 også siger. og dette højst sandsynligvis uden at have set andre kilder, eks. russiske (ikke proamerikanske) mm. 

Du har i hvert enkelt svar været mere fokuseret på at gå efter mig som person, eks. jeg er en lukket person som ikke hører andet end mit ekko, en rude-fixer fra brøndby strand mm.

Det vilde er at jeg kan høre at du ikke har læst mine 3 henvisninger. for eks. bliver der også nævnt at de nok findes men ikke som verdensomspændende netværk der kontrollerer grupper.

Nu ville det være fedt hvis du kunne vise mig hvad der fik dig til at være overbevist om at al-qaeda som verdens omspændende netværk findes! Alle de retsager hvor der ikke er faldet dom pga. manglende beviser (anklaget for at være del af al-qaeda) tjener ikke din sag men min sag. og den vestlige udnyttelse politisk uden omsvøb mht aggresiv krigsførsel. og trussler om invadering mm. tjener ikke din sag men min sag. for det er på de spinkle beviser som du skal dokumentere meget af grundlaget for krigene forgår. og deltagelse i krige på spinkle grundlag fra div. institutioner. har ikke været tilbageholdene. så FN´s deltagelse er i sig selv ikke et argument for at det så er dokumenteret.

Hvis du kan leve bag tilliden til CIA (udbrydere er noget andet) og andre efterretningsvæsner mht. beviser for det verdensomspændende netværk så siger det mere om dig end om mig. særligt med tortur flyvninger, skandaler om indvolvering og forskyndelse til terror organisering/angreb herunder DK voldsmosesagen (med den dygtige agent).

God Google search Lundsby

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 8 ud af 21 (207 indlæg)