|
Jeg har indtil nu valgt at holde mig fra denne tråd. Mit forhold til Afghanistan er at jeg slet ikke kan forstå hvorfor vi skulle med derned. Jeg har virkelig forsøgt at finde en fornuftig forklaring, og det nærmeste jeg har kunne finde er at vi havde en statsminister der af personlige årsager var meget interesseret i at sidde på hug foran George Bush, og at regeringen generelt bare ukritisk rettede ind til højre, når USA kaldte.
Det synes jeg at krigen i Irak, var et fint eksempel på. Der var vist ikke mange andre end Danmark, USA og England der synes det var en god idé. Og tiden viste så også, at efterretningerne som dannede grundlag for denne invasion, var en smule "oversolgt"..
Når det er sagt, så er vi nu engang dernede, og dermed har vi også en forpligtelse til at fuldføre opgaven, hvad den så end er.
Men!:
Ivaerksaet:Hvis man kan bruge nogle smart bomber af ikke-´nuclear tilsnit så fint Det skal bare TOTALT omkalfatre de bjergmassiver til totalukendelighed; så de ikke kan bruges til skjulesteder. Om der er blevet nogle almindelige civilister boende sammen med talibanerne. Jamen så smutter de med som en nødvendig omkostning.
I dette håber jeg virkelig der er en ironi, som jeg bare ikke kan få øje på. I modsat fald, er vil jeg bare konstatere, at vi har et meget forskelligt syn på respekt for andre menneskerliv.
Men det er en sjov tanke at lege videre med. Lad os vende det en smule om: Den muslimske verden mener de er nød til at beskytte sig mod de forskellige vestlige besættelsesmagter, da det er tydeligt at de invaderer hvad der passer dem.
Et af disse lande er Danmark. Som udgangspunkt er det naturligvis medlemmer af Dansk Folkeparti, der er målet, da de er en stor trussel for muslimer i Danmark, og det er dem der sidder på sidste mandat når der besluttets at gå i krig. Der ryger da naturligvis lidt civilister hist og her, ligesom voldtægt og likvidering af tilfældige danskere er en naturlig del af at føre krig, men da almindelige civilister bor side om side med folk fra Dansk Folkeparti, smutter de jo bare med som en nødvendig omkostning.
Det er et tænkt eksempel, men nok ikke helt ved siden af opfattelsen af vestlige besættelsesmagter i den muslimske verden. Men det ville du naturligvis finde ok? Jeg ville sjovt nok ikke, lige som jeg heller ikke finder det ok at myrde tilfælde civile i noget som helst land. Men - med mindre der som nævnt er noget ironi jeg overser - sådan er vi jo jo forskellige.
På den anden side - og nu er det mere generelt - håber jeg selvfølgelig på en hurtig afslutning i Afghanistan, så vi kan komme videre til Kina, hvor menneskerettigheder er en by i Rusland, Nordkorea og Iran der er ved at lave atomvåben. Der er vi som et vestligt land jo udnævnt til at afgøre, hvordan andre lande skal opføre sig, og hvilke typer våden de må have. Og de må i hvert fald under ingen omstændigheder have de samme våben, som vores allierede..
Så der er nok lande vi skal have inavderet og sat på plads, og dermed er det hurtigste jo nok at nuke Afghanistan, så vi kan komme videre.