Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 7 ud af 21 (207 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

NicVil:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1379461.ece
Hold kæft en tåbe.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivaerksaet:

LAD OS ÆNDRE LANDKORTET DERNEDE I AFGHANISTAN

Hvor gemmer ledelsesgruppen af Taliban???  Måske i BoraBora bjergene.   Ingen kan finde Osama Bin Laden.

Jamen så lad os da gøre  ham  hjemløs - tving  ham ud på åben felt.  Hvordan

En specialstyrke fra Koalitionens styrker   sættes  på opgaven med at   finde  et passende antal af de bjerghuler deroppe på  grænsen til Pakistan.  Minér  hele lortet  med  små 5 kiloton  A-våben  dybt  inde i bjerget  -  og lad  så  hele arrangementet  ryge i  luften  på  et tidspunkt  et døgn eller to  efter  at  de har  været  på  besøg  i hulerne.  Meningen er  at der skal laves en kontrolleret  detonation hvor alt det radiaktive affald  bliver  inde  i bjerget.

Se  det vil  ændre  vilkårene  markant   -  gøre  Taliban  lidt  mere  sårbare  hvis  vi  lukkede  for  tilflugtsstederne  deroppe i  bjergene,

Så foreslår jeg vi detonere Atom bomber på Bornholm, hvem vil savne det?

Du er godt klar over der faktisk bor andre mennesker end terrorister i Bjergene?

Hvis du absolut vil bruge dyre bomber, hvorfor så ikke bruge thermobaric bomber, som skaber tryk, så luften fiser ud af hulerne?
Så kan de blive kvalt istedet

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Omar,

Vi får leveret parole efter parole, men når det kommer til stykket er der intet du kan bakke op eller i sidste ende personligt stå inde for.

Du kan ikke personligt stå inde for drab på utro kvinder, homoseksuelle, ateister, selvmordsbombere, likvideringer af bagbundne fanger ved halshugning, stening, burkatvang, martyrdød, Sharialovgivning, pædofili og omskæring.

Det er dette og mere til Taliban (tåber, der er "uddannet" i en madrassa ved at lære Koranen uden af men stadig er analfabeter) indførte i Afganistan og de hjalp aktivt terrorister med at slå civile i Vesten ihjel. Derfor måtte vestlige kræfter inkl. Danmark afsætte dem for at (forsøge at) eteablere et styre hvor den slags ikke sker.

Almindeligt begavede mennesker, som dig, kan ikke købe ind på den slags afstumpede grusomheder uden indoktrinering gennem religion og udenomssnak/løgne til at sløre billedet. Der er brug for vildledningsmanøvrer som "USA slår også folk ihjel" og "pologami vs. kæresteri" samt nogle fjendebilleder i form af jøder, kapital osv. krydret med en offer-rolle og myter om at vestlige medier er forudindtagede og manipulerende (i forhold til religiøse medier?).  "Lad afganerne selv bestemme" lyder flot, men indeholder ingen selvbestemmelse for den almindelige afganer overhovedet, det er også blot en one-liner.

Hvis du havde et retfærdigt og rigtigt fundament ville du have nemmere ved at tale din sag, selvom vi stadig kunne være uenige. Måske du skulle forklare hvorfor du ikke kan tage afstand fra een eneste af de grusomheder Taliban står for - jeg ved det godt, men der er sikkert andre der undrer sig.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Omar,

Vi får leveret parole efter parole, men når det kommer til stykket er der intet du kan bakke op eller i sidste ende personligt stå inde for.

Du kan ikke personligt stå inde for drab på utro kvinder, homoseksuelle, ateister, selvmordsbombere, likvideringer af bagbundne fanger ved halshugning, stening, burkatvang, martyrdød, Sharialovgivning, pædofili og omskæring.

Det er dette og mere til Taliban (tåber, der er "uddannet" i en madrassa ved at lære Koranen uden af men stadig er analfabeter) indførte i Afganistan og de hjalp aktivt terrorister med at slå civile i Vesten ihjel. Derfor måtte vestlige kræfter inkl. Danmark afsætte dem for at (forsøge at) eteablere et styre hvor den slags ikke sker.

Almindeligt begavede mennesker, som dig, kan ikke købe ind på den slags afstumpede grusomheder uden indoktrinering gennem religion og udenomssnak/løgne til at sløre billedet. Der er brug for vildledningsmanøvrer som "USA slår også folk ihjel" og "pologami vs. kæresteri" samt nogle fjendebilleder i form af jøder, kapital osv. krydret med en offer-rolle og myter om at vestlige medier er forudindtagede og manipulerende (i forhold til religiøse medier?).  "Lad afganerne selv bestemme" lyder flot, men indeholder ingen selvbestemmelse for den almindelige afganer overhovedet, det er også blot en one-liner.

Hvis du havde et retfærdigt og rigtigt fundament ville du have nemmere ved at tale din sag, selvom vi stadig kunne være uenige. Måske du skulle forklare hvorfor du ikke kan tage afstand fra een eneste af de grusomheder Taliban står for - jeg ved det godt, men der er sikkert andre der undrer sig.

 

Jeg kender dig ikke, Jesper - men det skal ikke forhindre mig i at klappe begejstret i hænderne over et uhyre præcist, rammende og hjerteskærende sandt indlæg. BRAVO!

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jesper:

Omar,

Vi får leveret parole efter parole, men når det kommer til stykket er der intet du kan bakke op eller i sidste ende personligt stå inde for.

Du kan ikke personligt stå inde for drab på utro kvinder, homoseksuelle, ateister, selvmordsbombere, likvideringer af bagbundne fanger ved halshugning, stening, burkatvang, martyrdød, Sharialovgivning, pædofili og omskæring.

Det er dette og mere til Taliban (tåber, der er "uddannet" i en madrassa ved at lære Koranen uden af men stadig er analfabeter) indførte i Afganistan og de hjalp aktivt terrorister med at slå civile i Vesten ihjel. Derfor måtte vestlige kræfter inkl. Danmark afsætte dem for at (forsøge at) eteablere et styre hvor den slags ikke sker.

Normalt ville jeg ikke besvare et spørgsmål med et spørgsmål. men forklar mig hvad taliban har med drab på civile i vesten at gøre?? og lad være med at brug masse sammenslutningen om løgn FN, NATO, EU medflere for at bevise at taliban er al-qaeda og derfor terrorister, Taliban er dem som sad på magten i afghanistan og har altid været kendt for ikke at udføre noget udenrigs. men da spøgelset al-qaeda som alle taler om efter 11/9 men som ingen kender til før det. 

Almindeligt begavede mennesker, som dig, kan ikke købe ind på den slags afstumpede grusomheder uden indoktrinering gennem religion og udenomssnak/løgne til at sløre billedet. Der er brug for vildledningsmanøvrer som "USA slår også folk ihjel" og "pologami vs. kæresteri" samt nogle fjendebilleder i form af jøder, kapital osv.

Kald det for manøvre, men det er desværre virkeligheden, at usa selv har dødsstraf, og at industrien suger pengene ud af det offentlige dvs din skat, i krigstid. eksemplerne har tjent bestemte pionter og bør kommenteres i deres sammenhæng for ellers kunne det jo se ud som en vildledningsmanøvre. 

krydret med en offer-rolle og myter om at vestlige medier er forudindtagede og manipulerende (i forhold til religiøse medier?).

Det var nu ikke helt det jeg sagde. Jeg mener bare at medierne er begrænset i hvor åbne og pluralistiske de kan tillade sig at være selv hvis der ikke er lov for det. du går heller ikke ud på gaden og siger til den første du møder at du syntes at han er grim vel, selv hvis du må pr lov. tænk at du har glemt den nylige nyhed fra irak hvor en kameramand og nogle børn blev dræbt. Men hvis du og rosenstand mf. tror at medierne er helt ubegrænset og skriver en hver historie uden hensyn, særligt medens en krig står på. så gør i bare det.

 "Lad afganerne selv bestemme" lyder flot, men indeholder ingen selvbestemmelse for den almindelige afganer overhovedet, det er også blot en one-liner.

Du har ret, men det ændre ikke på min holdning om selvbestemmelse. og hvis afghanerne ønsker at vælge en islamisk leder, så skal afghanerne have lov til det uden vestens indblanding.

Hvis du havde et retfærdigt og rigtigt fundament ville du have nemmere ved at tale din sag, selvom vi stadig kunne være uenige. Måske du skulle forklare hvorfor du ikke kan tage afstand fra een eneste af de grusomheder Taliban står for - jeg ved det godt, men der er sikkert andre der undrer sig.

Jeg har forsøgt at forklare mig hvad angår danmarks deltagelse i afghanistan. Jeg er ikke i denne debat for at tage afstand fra usa´s henrettelser eller Talibans, eller for den sags skyld marionet regeringen i afghanistan nu. fordi nogen spørger mig om det.

Jeg vil MEGET gerne i anden sammenhæng forklare, hvilke samfundsystem jeg ønsker på jorden, hvordan min livsfilosofi hænger sammen. Også hvad jeg går ind for og hvad jeg tager afstand fra. Men du må aldrig tro at jeg bare svarer dig fordi du eller andre i denne (forkert) sammenhæng ønsker det.

Det må da være ABC i debat og jeg har da set mange blive skældt ud når de afviger fra debatten og begynder at tale om alt muligt som ikke har med selve debatten at gøre.

Jeg mener danmark skal ud og aldrig skulle have deltaget, og jeg mener at krigen er en økonomisk krig sammenfattet med krigen mod islam (som økonomisk trussel) som the new millinium udarbejdet af en tænketank i usa, også bekræfter. det økonomiske aspekt er heller ikke til at overse. og jeg vil med glæde uddybe det og gerne med danske virksomheder som danfos, mærsk mm. for at bevise at der er et økonomisk aspekt i det at gå i krig i afghanistan. 

Jesper Jeg syntes også det er lidt tarveligt at du taler ned til folk ved at sige at du ved det men der er nok andre der ikke gør - det lyder lidt som du mener andre ikke ser dét du kan se- Jeg ku ik lade være med at kommentere det Jesper -Sorry- for hvis du kan se det så er det vel åbent og så handler det vel bare om at udstille en karakter frem for at debattere mine paroler og ekkoér, alt dette i dækket af at du ønsker forståelse og du ønsker at det bliver nemmere for mig at sælge mine paroler. 

Du mener at danmark skal blive fordi vestens værdier er det eneste rette for afghanerne. Jeg mener at krigen ikke handler om ret for afghaner eller ej men om to ovennævnte ting. og derfor mener jeg at man ikke skal være i krig.

Mvh Omar

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ked af at jeg stinker til det der citer halløj :-( har aldrig helt fattet fidusen så svarene er bare med fed :-)

Mv h Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omar:

Ked af at jeg stinker til det der citer halløj :-( har aldrig helt fattet fidusen så svarene er bare med fed :-)

Mv h Omar

 

Når du svare på et indlæg kan du se det indlæg du har valgt at besvare, det står i den grå kasse over din tekst kasse du skriver i. der kan du markere tekst også trykke "vis Citat i dit indlæg - Tryk her" også kan du dele indlægget op i flere citater :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

altså teknisk  Om det  skal være  det ene  eller  andet  stykke  isenkram  der skal anvendes  For min skyld ingen  alarm.

Hvis man kan bruge  nogle smart bomber af  ikke-´nuclear tilsnit  så fint   Det  skal  bare  TOTALT omkalfatre  de bjergmassiver  til  totalukendelighed;  så  de  ikke  kan  bruges  til skjulesteder.  Om der  er  blevet  nogle almindelige civilister  boende  sammen  med  talibanerne.  Jamen  så  smutter  de  med  som  en  nødvendig  omkostning.

De  tror jeg  fint  holder sig  indenfor  Krigens Love

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivaerksaet:

altså teknisk  Om det  skal være  det ene  eller  andet  stykke  isenkram  der skal anvendes  For min skyld ingen  alarm.

Hvis man kan bruge  nogle smart bomber af  ikke-´nuclear tilsnit  så fint   Det  skal  bare  TOTALT omkalfatre  de bjergmassiver  til  totalukendelighed;  så  de  ikke  kan  bruges  til skjulesteder.  Om der  er  blevet  nogle almindelige civilister  boende  sammen  med  talibanerne.  Jamen  så  smutter  de  med  som  en  nødvendig  omkostning.

De  tror jeg  fint  holder sig  indenfor  Krigens Love

Grænsen for mennesker og debat har flyttet sig så meget, så jeg bliver simpelthen nød til at forstå om dit indlæg er sarkastisk eller ? Jeg er ligeglad med om det er din mening og hvad du tror på. bare du kan rette min måske misforståelse! 

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omar:
Normalt ville jeg ikke besvare et spørgsmål med et spørgsmål. men forklar mig hvad taliban har med drab på civile i vesten at gøre?? og lad være med at brug masse sammenslutningen om løgn FN, NATO, EU medflere for at bevise at taliban er al-qaeda og derfor terrorister

Så FN, NATO og EU mener at Taleban støtter Al-Qaeda, men rude-fixeren fra Brøndby Strand, mener det er løgn. Tro du ikke det ville gavne din troværdighed, hvis du underbyggede din påstand, ligenu er det ihvertfald klart for mig hvem jeg vælger at tro på!

Side 7 ud af 21 (207 indlæg)