Jeg har for resten fuldt ud respekt for din holdning, og forstår godt dine synspunkter :-). Med venlig hilsen |
Casper, IOOS Internet:Hej Omar,
Det var mere denne statement som jeg ikke var helt klar over:
"Den frihedsberøvede befolkning -i terrortruslens "ånd"- sidder og har ondt af soldaterne og bare ønsker en vel afslutning på et ni årigt blodsorgie for den afghanske befolkning. Som ikke har gjort en flue fortræd og som ydermere aldrig har bedt om demkrati eller frihed som man kender den i vesten."
Lad mig forsøge at forklare det: Den danske befolkning er blevet frihedsberøvet ved vedtagelsen af blandt andet terrorpakkerne mm. dvs indskrænket eks den personlige frihed mm.
hvorfor det blev til en frihedsberøvet befolkning.
denne frihed blevet frarøvet den danske befolkning i lyset af den "store" "terrortrussel" som eksisterede på daværende tidspunkt og idag er det et meget sikre samfund at leve i. krigen har taget ni år og titusinder af mennesker har ladt livet i den krig ligesom så mange andre krige hvilket ikke giver det enkelte liv mindre værdi end dit, mit og vores. den afghanske befolkning bliver straffet fordi at der er -angiveligt- nogen som der har udsat den amerikanske befolkning for et angreb (11/9-2001)
Hvorfor jeg mener at den afghanske befolkning ikke har gjort nogen fortræd.
Det er fra to vinkler modsætningsfyldt at påtvinge demokrati og friheder over et folk: 1. demokrati kommer af folke suverænitet. Et påtvunget "folke styre" er ikke folkets men dem som påtvang det (provisorisk regering/midlertidig regering) pointen er at folket i sin enhed af forsamling ikke selv ændrede styret til et folke styre som det skete i eks italien, frankrig, tyskland og england mf. Man er i vesten selv (blandt folk som ved meget om samfund) enige i at et demokrati ikke kan påvtvinges men skal komme naturligt fra folket selv. undertrykkelse er ikke et argument for undertrykkelse var i virkeligheden et af tandhjulene i udviklingen af demokratiet. 2. man kan ikke tvinge nogen via besættelse til at adoptere ens ideer. adoptering af ideer sker kun via overbevisning som regel pga. argumentation. og ikke besættelse og tvang eller ændring af pensum som ikke er til diskussion men kun til indlæring.
Der har ikke været tegn på eller eksisteret nogen former for beviser der skulle vise at den afghanske befolkning skulle ønske sig det som verdenssamfundet forsøger at undertvinge dem. tværtimod, modstandskampen fra taliban og den afganske befolknings støtte til taliban mod besættelsen er en vedvarende indikation på at en stor del af den afghanske befolkning ikke ønsker demokrati og friheder leveret fra vesten.
Hvorfor min sidste påstand.
Håber det var fyldestgørende ellers må vi tage den over PB.
Mvh Omar