Update: Så fandt den PC mand jeg har fået fat i det er mit bund kort som er stået af, jeg undre mig dog over han ikke kan fortælle mig hvad mere præcist der er galt med det bundkort!! Den skal ov er en garenti fra stedet hvor jeg købte den men hvis de finder det kan repareres står jeg jo med håret i postkassen. Nogen her som ved om man "bare" lige kan konkludere et bundkort dødt uden en dybere test ? Håber nogen kan hjælpe. /allan |
DesignYOU:Nogen her som ved om man "bare" lige kan konkludere et bundkort dødt uden en dybere test ?
Hej Igen
Normalt er der tre ting som der kan være galt når en PC er helt død.
1. Bundkort
2. CPU
3. RAM
Hvis en af de tre ting fejler, så vil den være total død. Og den hurtigste måde at tjekke det på er skifte CPU og RAM, virker det ikke så er det på bundkortet.
Som før skrevet, så er det typisk Flash BIOS'en som der bliver fejl opdateret, og det er desværre et meget typisk problem. Hvorfor mange vælger at gå så langt udenom den som mulig. Men det er så også den der gør at man fx kan starte op på en USB nøgle, eller andre eksterne drev.
Man kan godt gå ind og måle sig frem til det, men det er de færreste som gør det, da der er større mulighed for at man brænder mere af, eller direkte får fejl aflæsninger, da den bølgelængde som de frekvenser de kører med er meget korte, og derfor meget udsat for støj. Sammen med at man idag kører helt ned til 1,6 V på CPU og andre bus drivere.
/Kenneth