Det skal dog lige noteres, at avancen på fotoudstyr er til at lukke op og skide i.....
Det er fint nok at have den indstilling, at bare man brænder for noget....så skal det nok blive godt..... Men den slags er kunderne sådan set oftest ret ligeglade med.... Kan de købe et kamera billigere i ElGiganten så vil de fleste købe det i ElGiganten - upåagtet hvor meget indehaveren af en eller anden webshop end måtte brænde for fotografering.
Kan man leve af at lave noget man virkeligt brænder for, så er det jo fantastisk.... Men realiteterne er altså at de færreste af os kommer i den situation.... Var det så simpelt ville der jo være 2-3 mio. dyrepassere og professionelle fodboldspillere i Danmark ;)
Derudover skal det altså også lige siges, at det at drive en webshop altså ikke nødvendigvis har det store at gøre med produktet.... Sælger man fotoudstyr, via en webshop, vil ens hverdag ikke være voldsomt anderledes end en der sælger lysestager eller hamsterbure på nettet.... Den daglige drift vil stadigvæk bestå af opdatering af lagerlister, pakning og forsendelse af varer, bestilling af varer, regnskab osv. osv. osv. osv.....
Nu skal det ikke forstås sådan, at jeg totalt underkender betydningen af engagement og gnist.... Det er klart man skal synes det man laver er fedt.... Men man må altså også være lidt realistisk...
Tag f.eks. Simon Spies.... Er der nogen der ved hvordan han lagde grundlaget for Spies Rejser? Han købte daggammel frugt og grønt fra grønthandlerne i Helsingør og så kørte han rundt til restauranterne og solge det videre til dem..... Er der nogen der tror Spies havde et brændende ønske om at handle med daggammel frugt? Nej han havde sgu da ej.... Han var bare en skidegod sælger og en skidegod forretningsmand - det var dén passion han gjorde brug af.... produktet var for så vidt underordnet... havde der været et marked for at sælge gamle støvler kunne han lige så godt have solgt gamle støvler....