Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du give for mine affiliate-sider?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din altid venlige og imødekommende person! :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:16

Hej Casper

Jeg er helt på linie med Mattias - jeg tror ikke denne tråd som sådan bidrager med noget til en vurdering af dine siders værdi i forhold til at anvende disse som kapital grundlag for et APS.

Revisor vil værdisætte din forretning efter et forsigtighedsprincip hvilket vil sige at det er en meget konservativ vurdering. Der skal nogle meget stærke argumenter til for at værdien kommer i nærheden af en evt. markedspris og her er et evt. købs tilbud ikke nok - med mindre du altså var tilsalg men så havde du jo ikke behovet for at stifte et selskab.

Nu er du jo et meget åbent menneske i relation til dine forretninger og det kunne være interessant at høre hvorfor du gerne vil have din forretning over i et ApS - men det er jo naturligt at du vil holde dette for dig selv.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:27

Hej Kaffe & Co,

Selv med en sikker vudering som er under markedspris, får siden en eller anden værdi og så må jeg spæde til med den resterende kapital :-). Jeg vil sige en pris på 45.000 er meget pessimistisk - det er det jeg min. burde omsætte for de næste 3 måneder.

Der er flere grunde, men primært noget med beskatning. På sigt vil jeg gerne gå ind i flere ting. Det er på en måde også et vendepunkt for mig, for revisor kommer til at stå for alt administrativt i selskaberne, og så er det rarest at starte på den her måde synes jeg.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:33

Hej Casper

Ja ok men du har flere muligheder på den konto - hvis det er skatten ja så er der virsomheds-skatte-ordningen (VSO) som giver dig de samme skattefordele som et APS (små variationer men i det store hele)

Du kan også overveje at lave en skattefri virksomhedsomdannelse, men her er vurderringen jo naturligvis også et element, men du kan udskyde en beskatning af en evt. goodwill til du evt. sælger dit selskab. 

Hvis du stifter dit selskab på baggrund af at indskyde dine sider - ja så bliver du beskattet privat af den gevinst er måtte opstå herved.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:34

Der er også nogle flere ting som spiller ind, af privat økonomisk karakter. Jeg ved ikke hvor interessante de for jer. Jeg har jo haft et lidt bakket iværksætter liv :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:36

Casper, IOOS Internet:

Hej Kaffe & Co,

Selv med en sikker vudering som er under markedspris, får siden en eller anden værdi og så må jeg spæde til med den resterende kapital :-). Jeg vil sige en pris på 45.000 er meget pessimistisk - det er det jeg min. burde omsætte for de næste 3 måneder.

Der er flere grunde, men primært noget med beskatning. På sigt vil jeg gerne gå ind i flere ting. Det er på en måde også et vendepunkt for mig, for revisor kommer til at stå for alt administrativt i selskaberne, og så er det rarest at starte på den her måde synes jeg.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Selvfølgelig er en pris på 45.000 kr. helt hen i vejret, hvis diverse sites på nuværende tidspunkt indbringer rundt regnet 10.000 kr. om måneden. Det gælder da bare om at holde fast i dem og videreudvikle dem.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:40

Casper, IOOS Internet:

Hej Kaffe & Co,

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Selvfølgelig er en pris på 45.000 kr. helt hen i vejret, hvis diverse sites på nuværende tidspunkt indbringer rundt regnet 10.000 kr. om måneden. Det gælder da bare om at holde fast i dem og videreudvikle dem.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Hov Thomas du må have glemt at læse tråden :-D

Casper vil ikke sælge men skal have overbevist en revisor om hvad hans biks er værd så kan kan få sig et ApS

/Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:44

Casper, IOOS Internet:

Der er også nogle flere ting som spiller ind, af privat økonomisk karakter. Jeg ved ikke hvor interessante de for jer. Jeg har jo haft et lidt bakket iværksætter liv :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Jeg har læst din historie og har stor respekt for din åbenhed og din måde at takle tingende på. Der er nole få her på Amino som måske sidder lidt i samme situation som du gjorde og som bør læse din tråd hver morgen de står op :-)

Jeg er blevet for gammel til håndtegn og er endnu engang løbet tør for stjerner - men fedt at du tør det kræver sku noget.

/Søren

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)