Du skriver også at du nu bruger mere tid på at finde dele, hvordan kan du bruge mere tid på at ringe til 10 forskellige nu end før internettets tid? - det giver da ikke mening?
Fordi at jeg føler med tiden, og er dovn, så jeg prøver nettet....Det er igen hemlighed at jeg bruger nettet. Og nogle af mine farve leverandører har så også hele deres sortiment, samt web shop tilknyttet, som jo gør det lidt nemmere, det skal jeg ærligt indrømme.
Men når man snakker om nogle specifikke ting, som alle ikke bruger, så får man problemet, med at der er nogle ting, som der ligger tæt op af, går ind og spammer ens søge ord, da søgeroborterne, desværre ikke er intelligente, men er en forudprogrammeret algoritme, der deraf er begrænset.
Grunden til at du skal ringe rundt er jo fordi de leverandører ikke kan se fordelen ved internettet endnu.
Der er også et andet aspekt i det, og det er konkurrance. Faktisk er der mange firma'er som kræver login, for at man kan se priserne. Og ens pasword og login id, får man først efter at ens CVR og andet er tjekket. Så det findes skam, og det også i mere udbred forstand.
Men de vil så gerne have at deres konkurranter ikke kan se deres priser, da der idag stadig er hård kamp om kunderne, i et område, hvor produktion går ned, og efterspørgelsen på deres produkter er faldende.
Men tit er det også svært at navigere rundt i de forskellige kataloger som de ligger på nettet, da det gerne er webfolk uden baggrund i branchen som ligger dem op, og derfor kan have meget svært ved at forholde sig til hvor tingene kan ligge.
Fx ringede jeg engang til det tidligere Udesen, og skulle have en pris. Og da havde de lige lagt hele lortet ud på nettet....og den stakkels sælger måtte opgive efter en halv time, da det var så ulogisk lagt op. Og ringede så dagen efter og gav mig prisen. Prisen var så 150 kr + moms.....så det må jo ikke tage tid at finde det. Den data base eksisterer så heller ikke mere, da et andet firma har opkøbt udesen, og de har lavet en webshop, der går ned i tide og utide, samt er langsommere end en snegl i slowmotion. Og det gør så også at man tit vælger at ringe.
/Kenneth