Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En døgnflue?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Grunden til at du skal ringe rundt er jo fordi de leverandører ikke kan se fordelen ved internettet endnu.
Men når de først opdager at de lige så godt kunne have hele deres produktkatalog på nettet med priser, hvor du så bare logger ind og klikker rundt og bestiller, se så skal det nok gå stærkt. Men der er masser af virksomheder som ikke har forstået besparelsespotentialet ved at 9 ud af 10 kunder ikke behøver bruge en medarbejderstid på at bestille varer.

Du skriver også at du nu bruger mere tid på at finde dele, hvordan kan du bruge mere tid på at ringe til 10 forskellige nu end før internettets tid? - det giver da ikke mening?

Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:46

Grunden til at bøgerne bruges meget af folk til at finde håndværkere, er at den generation der har råd til at hyre en tømrer eller maler eller murer, ikke er vandt til at hente deres informationer på nettet, det får så den afsmittende effekt, at håndværkerne bliver ved at bruge lokaltelefonbøgerne.

Når den yngre generation bliver de ældre så bliver tingene vendt på hovedet, da det er nemmere at søge på nettet.

Jeg ville ønske at det var mere givrigt for en håndværker at annoncere på nettet, da en annonce her så gav bonus med det samme.

Nu sker der typisk det at kunden ringer udfra avisen eller tlf. bogen og så fortæller man dem, at de kan gå op på vores hjemmeside og se hvad vi laver,med billeder og det hele, så de ved hvem vi er når vi kommer ud og kikker på arbejdet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Janus Lindau:
Du skriver også at du nu bruger mere tid på at finde dele, hvordan kan du bruge mere tid på at ringe til 10 forskellige nu end før internettets tid? - det giver da ikke mening?

Fordi at jeg føler med tiden, og er dovn, så jeg prøver nettet....Det er igen hemlighed at jeg bruger nettet. Og nogle af mine farve leverandører har så også hele deres sortiment, samt web shop tilknyttet, som jo gør det lidt nemmere, det skal jeg ærligt indrømme.

Men når man snakker om nogle specifikke ting, som alle ikke bruger, så får man problemet, med at der er nogle ting, som der ligger tæt op af, går ind og spammer ens søge ord, da søgeroborterne, desværre ikke er intelligente, men er en forudprogrammeret algoritme, der deraf er begrænset.

Janus Lindau:
Grunden til at du skal ringe rundt er jo fordi de leverandører ikke kan se fordelen ved internettet endnu.

Der er også et andet aspekt i det, og det  er konkurrance. Faktisk er der mange firma'er som kræver login, for at man kan se priserne. Og ens pasword og login id, får man først efter at ens CVR og andet er tjekket. Så det findes skam, og det også i mere udbred forstand.
Men de vil så gerne have at deres konkurranter ikke kan se deres priser, da der idag stadig er hård kamp om kunderne, i et område, hvor produktion går ned, og efterspørgelsen på deres produkter er faldende.

Men tit er det også svært at navigere rundt i de forskellige kataloger som de ligger på nettet, da det gerne er webfolk uden baggrund i branchen som ligger dem op, og derfor kan have meget svært ved at forholde sig til hvor tingene kan ligge.

Fx ringede jeg engang til det tidligere Udesen, og skulle have en pris. Og da havde de lige lagt hele lortet ud på nettet....og den stakkels sælger måtte opgive efter en halv time, da det var så ulogisk lagt op. Og ringede så dagen efter og gav mig prisen. Prisen var så 150 kr + moms.....så det må jo ikke tage tid at finde det. Den data base eksisterer så heller ikke mere, da et andet firma har opkøbt udesen, og de har lavet en webshop, der går ned i tide og utide, samt er langsommere end en snegl i slowmotion. Og det gør så også at man tit vælger at ringe.

/Kenneth

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:28

Der er meget lort på internettet, ja, men det er jeg sikker på langsomt vil blive sorteret fra af mere og mere intelligente søgemaskiner - de udvikler sig jo også med lynets hast.

Men tænk lige på at internettet ikke er mere end en 15-20 år gammelt (når vi taler om det internet vi kender idag), bare vent om 10-20 år er det et must for et firma at have alt på internettet. Langsomt bliver det helt sikkert sådan så når dit lagersystem opdager du mangler en varer bestiller den varen helt automatisk hos leverandøren, så du ikke skal tænke over det.
Der vil selvfølgelig altid være special bestillinger som skal klares "i hånden", men det er da et minimum, og hvis vi kan gøre 9 ud af 10 bestillinger hurtigere så er det da også meget godt?

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 16:34

Jeg tror nu også på, at Internettet består i mange år endnu.

Men jeg tror vi vil se en stor udvikling fra det vi kender i dag, til det Internet der er på markedet om 10 år.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Janus Lindau:

Der er meget lort på internettet, ja, men det er jeg sikker på langsomt vil blive sorteret fra af mere og mere intelligente søgemaskiner - de udvikler sig jo også med lynets hast.

JEg er enig i at de bliver mere og mere intelligente, i takt med at computerkraften vokser. Og den går så ikke så hurtig som før IT boblen. Men kræver så også mere og mere at udvikle det.

Janus Lindau:
Langsomt bliver det helt sikkert sådan så når dit lagersystem opdager du mangler en varer bestiller den varen helt automatisk hos leverandøren, så du ikke skal tænke over det.

Dette eksisterer allerede i Concorde og SAP systemmerne, så der er intet nyt i det. Tit fravælger man det, for at have styring med det. Ligeså så kræver det at man ikke har noget svind,,,,men det er en anden historie da den er menneskerlig.

Janus Lindau:
bare vent om 10-20 år er det et must for et firma at have alt på internettet

Det er lange udsigter at du holder dig. Jeg vil mere sige at med den udvikling, og tekniske formåen, så vil mange ting se helt anderledes ud, og da internettet er et af de steder med mest udvikling, så vil det internet vi kender idag, være noget unge mennesker vil kikke dumt på....og ikke fatte at vi syntes det var fedtEmbarrassed

Men vi bliver så også mere mobile, og det sætter så også sine begrænsninger, så det er spændende at følge med.....de gamle 9,6K fra NMT systemet er jo forlængst væk.

/Kenneth

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lumby:

Grunden til at bøgerne bruges meget af folk til at finde håndværkere, er at den generation der har råd til at hyre en tømrer eller maler eller murer, ikke er vandt til at hente deres informationer på nettet, det får så den afsmittende effekt, at håndværkerne bliver ved at bruge lokaltelefonbøgerne.

Når den yngre generation bliver de ældre så bliver tingene vendt på hovedet, da det er nemmere at søge på nettet.

Jeg ville ønske at det var mere givrigt for en håndværker at annoncere på nettet, da en annonce her så gav bonus med det samme.

Nu sker der typisk det at kunden ringer udfra avisen eller tlf. bogen og så fortæller man dem, at de kan gå op på vores hjemmeside og se hvad vi laver,med billeder og det hele, så de ved hvem vi er når vi kommer ud og kikker på arbejdet.

Det er altså noget pjat at sige - jeg ved at netop med deres segment er det helt vildt vigtigt fordi det stjæler kunder ind af en kant på at folk ikke kan huske andet end hvor de kommer og fra og hvad de lavede når de henviser - det er jo et segment det lever på mund til mund. Når man ved han er murer og fra vibrog f.eks. så er den typiske måde at finde ham altså at google "murer viborg" og så er sansynligheden for at det bliver ham der ligger bedst altså stor..
Det er altså en ting jeg støder ind i virkeligt tit kan slet ikke forestå det med telefonbogen, personligt  syntes jeg det er noget CO2 svineri at jeg skal smide sådan en stak papir ud et par gange om året.

Men fred være med det der er da også nogen der bruger den (Jeg kender bare ingen der bruger den),

Vi skal da næsten bare have nogle statestiker igang jeg kan huske at sismonaut have lavet en analyst af "Hvor danskernes handel af udvalgsvarer startede" (Point Zero), og man må sige at et stykke håndværkerearbejde er en udvalgs vare - google lagde nummer 1 mens trygte medier og magasiner lagde helt nede på en 4-5 plads (ironiske nok hed 3 pladsen noget i stil af resten af internettet hehe)

Analysen viste faktisk at det mest brugte medie var google og dernæst kom "mund til mund" - Det betyder i praksis at Peters murerfirma kan fordoble sine kunder blot ved at få en hjemmeside, som kan findes på google - og det koster jo altså ikke særlig meget at komme godt til at ligge godt på google og der bliver man ikke slettet efter 3 måneder ligesom man gør i Avisen.

At den købekraftige generation ikke bruger nettet, er faktuelt forkert - Blot se på denne graf over brugen af facebook (ud fra alder) http://www.nettendenser.dk/wp-content/facebook-statistik.gif 
Og jeg tror faktisk at der er flere som benytter google end facebook.

Og nu ved jeg ikke hvem "generation der har råd til at hyre en tømrer eller maler eller murer" er, men jeg vil tro at det er folk fra 28-50 år og de er altså ikke IT forskrækkede - de er vokset op med TV, senere Commadore, Amiga, Mobil og Internet

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Emil :

Og nu ved jeg ikke hvem "generation der har råd til at hyre en tømrer eller maler eller murer" er, men jeg vil tro at det er folk fra 28-50 år og de er altså ikke IT forskrækkede - de er vokset op med TV, senere Commadore, Amiga, Mobil og Internet

Og det betyder at alle havde en Commadore 64 eller amiga...og at alle fik en NMT telefon, da de kom på markedet.

Der er lige nogle ting vi lige skal have på plads her. For det første, så var elektronik ekstrem dyrt i 80'erne, da de var pålagt en ekstra afgift. Desuden så var købekraften ikke så stærk som den er idag.

I dag kan et ufaglært par købe en fast bolig sammen med at de har en helt ny bil, og have det nyeste inden for PC og fladskærms TV.

Dengang i 80'erne skulle man give 10.000 kr for en video maskine, der var på størrelse med en kummefryser. Det var mere end en månedsløn, for en ufaglært. Idag kan man købe en DVD afspiller for 500 kr, som er under en dagsløn for en ufaglært.

Med dette i mende, så skal man også tænke på hvad det er for en generation, der fik forspringet. Jeg voksede op i et fattigt hjem, hvor det var lejet fjernsyn, som blev afhentet med jævne mellemrum, når der ikke var råd til at betale for det.

Ligeså så så skal man tænke på at den generation, og mange af dem der kommer fra det, faktisk flakker forvildet rundt på nettet. Og faktisk så kan halvdelen af dem på FaceBook ikke bruge google, altefter hvad jeg kender til.

Emil :
Det er altså en ting jeg støder ind i virkeligt tit kan slet ikke forestå det med telefonbogen, personligt  syntes jeg det er noget CO2 svineri at jeg skal smide sådan en stak papir ud et par gange om året.

Og det betyder at du vil udelukke alle over 50 år, og dem der ikke har råd til internettet.....der findes faktisk stadig mennesker i DK, som er presset økonomisk, og som skal vende hver en krone. Så synes det er lidt af en falit erklæring det der. Og for mig beviser det igen, at nogle af de mennesker som der lever af internettet har total mistet foden i den virkelige verden......

/Kenneth

Ps. prøv at få nogle voksne venner, så vil du se at dine teser ikke holder.

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:29

Kenneth:

Emil :

Og det betyder at alle havde en Commadore 64 eller amiga...og at alle fik en NMT telefon, da de kom på markedet.

Der er lige nogle ting vi lige skal have på plads her. For det første, så var elektronik ekstrem dyrt i 80'erne, da de var pålagt en ekstra afgift. Desuden så var købekraften ikke så stærk som den er idag.

I dag kan et ufaglært par købe en fast bolig sammen med at de har en helt ny bil, og have det nyeste inden for PC og fladskærms TV.

Dengang i 80'erne skulle man give 10.000 kr for en video maskine, der var på størrelse med en kummefryser. Det var mere end en månedsløn, for en ufaglært. Idag kan man købe en DVD afspiller for 500 kr, som er under en dagsløn for en ufaglært.

Med dette i mende, så skal man også tænke på hvad det er for en generation, der fik forspringet. Jeg voksede op i et fattigt hjem, hvor det var lejet fjernsyn, som blev afhentet med jævne mellemrum, når der ikke var råd til at betale for det.

Ligeså så så skal man tænke på at den generation, og mange af dem der kommer fra det, faktisk flakker forvildet rundt på nettet. Og faktisk så kan halvdelen af dem på FaceBook ikke bruge google, altefter hvad jeg kender til.

Emil :

Og det betyder at du vil udelukke alle over 50 år, og dem der ikke har råd til internettet.....der findes faktisk stadig mennesker i DK, som er presset økonomisk, og som skal vende hver en krone. Så synes det er lidt af en falit erklæring det der. Og for mig beviser det igen, at nogle af de mennesker som der lever af internettet har total mistet foden i den virkelige verden......

/Kenneth

Ps. prøv at få nogle voksne venner, så vil du se at dine teser ikke holder.

Kære Kenneth:

Ja elektronik var dyre dengang, men ekstremt dyrt er nok en overdrivelse og faktisk var der ikke så mange flere ”fattige danskere i 80erne end der er nu”

Se blot på denne http://www.dors.dk/graphics/Synkron-Library/Publikationer/Rapporter/Efterår_2006/Rapport/Kap.%202.pdf rapport, som sammenligner tal fra 1988 og 2004 – faktisk læste jeg netop en artikel om at fattigdommen er steget meget her i danmark fra 2008 og frem til i dag, så et gæt er at danskerne er ligeså fattige i dag som de var i 1988.

Jeg har skam også ”voksne” venner – tro det eller ej og jeg tror ikke at jeg kender en eneste som ikke er vokset op (i 1980erne) med både tv og video som minimum og ja renten var meget højere i 1980erne, men folk havde også råd til både bil, hus og hund dengang –selvom folk måske ikke var helt så købelystende som de har været i det nye årtusinde.

Jeg tror måske du har set for meget ”krøniken på dr” – Det er rigtigt at et TV tilbage slutningen af 1950erne kostede en årsløn, men nu vandt VHS maskinen jo faktisk frem på sin lave pris – billedkvaliteten osv. var faktisk dårligere på VHS end på f.eks.  Betamax og Video 2000.

”Og faktisk så kan halvdelen af dem på FaceBook ikke bruge google, altefter hvad jeg kender til” – Jeg tror at du skal til at få dig nogle voksne venner Kenneth for prøv at tage en kig på dette http://www.dst.dk/upload/e-handlende_kvinder_n%C3%A6rmer_sig_m%C3%A6ndene_nr2871.pdf Faktisk har 65-70 % af alle danskere mellem 16 og 74 år indenfor det sidste år købt noget på nettet – Og jeg tror faktisk ikke at de har kigget i telefonbogen først – jeg tror at de har googlet sig frem.

Ja der er da stadig folk, som ikke har adgang til internettet i dag – dog har 86 % af den danske befolkning i dag adgang til Internettet hjemmefra.  (se evt. http://www.dst.dk/upload/hver_anden_familie_p%C3%A5_nettet_via_adsl_nr281.pdf)  

Og hvis du ser dette, så kan du se at 1 ud af 5 (20%) over 60 år faktisk bruger ”mobilt bredbånd” og af de 16-74 årige drejer det sig om over 50% som har adgang til internettet via mobilt bredbånd.

Så ja – jeg må jo erkende at der endnu findes mennesker i Danmark som ikke har adgang til internettet fra hjemmet – men jeg vil tro at de har adgang til internettet fra arbejdet, biblioteket osv.

For at gøre en lang historie kort, så tror jeg at der er et marked for internettet – blot det et over 65% af danskerne handler på internettet – syntes jeg er utrolig sigende – Der er jo langt flere som endnu ikke tør handle på internettet, men som søger deres informationer der og efterfølgende går ned i butikken og køber varen eller ringer til håndværkeren og bestille ham til at bygge deres nye udestue.  

Men jo skal vi så ikke bare aftale at der fremover kun sendes en telefonbog til de 14 % af Danmarks befolkning, som ikke har internet hjemme i stedet for til 99 % af befolkningen – så har vi da lavet en lille besparelse.

De bedste hilsner
Emil Frydendal

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18

Emil :

Ja elektronik var dyre dengang, men ekstremt dyrt er nok en overdrivelse og faktisk var der ikke så mange flere ”fattige danskere i 80erne end der er nu”

Se blot på denne http://www.dors.dk/graphics/Synkron-Library/Publikationer/Rapporter/Efterår_2006/Rapport/Kap.%202.pdf rapport, som sammenligner tal fra 1988 og 2004 – faktisk læste jeg netop en artikel om at fattigdommen er steget meget her i danmark fra 2008 og frem til i dag, så et gæt er at danskerne er ligeså fattige i dag som de var i 1988.

Det vil sige at en månedsløn for en Video, ikke er dyrt????

En anden ting som du også må forholde dig til, det er at der er kommet ændringer på, hvad definationen på hvad fattig er. Det vil sige at det er resten af samfundet som der sætter standarten, og ikke om man kan overleve, men hvilke materielle goder som man skal have. Fx havde man råd til en radio i firserne, så var man over fattigdoms grænsen, mens at har man ikke PC og mobil telefon i dag, så lever man under fattigdomsgrænsen.

Emil :
Og faktisk så kan halvdelen af dem på FaceBook ikke bruge google, altefter hvad jeg kender til” – Jeg tror at du skal til at få dig nogle voksne venner Kenneth for prøv at tage en kig på dette http://www.dst.dk/upload/e-handlende_kvinder_n%C3%A6rmer_sig_m%C3%A6ndene_nr2871.pdf Faktisk har 65-70 % af alle danskere mellem 16 og 74 år indenfor det sidste år købt noget på nettet – Og jeg tror faktisk ikke at de har kigget i telefonbogen først – jeg tror at de har googlet sig frem.

Ja jeg har vist mine forældre hvordan de handler, og giver dem gerne adresserne til det. Ligeså så gør jeg det til nogle af deres venner. At handle på nettet betyder ikke at de bruger google. Jeg ved så ikke om du nogensinde anbefalder en web shop til nogen????

Jeg benægter ikke at salget på nettet er stigende, og jeg stiller heller ikke spørgsmål ved den rapport. Men kun hvordan man finder frem til de shops.

Eller at de bruger google, men evt. denne, den står så også på forsiden af min lokal telefonbog.

/Kenneth

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)