Den tone bryder jeg mig ikke om - Mohammed var meget ærlig og sige det ikke kunne løbe rundt og det er fair nok - du ved jo ikke hvordan business er dernede?
Det er også bare så ærgeligt, når en håbefuld iværksætter i et fremmed land, ikke får succes. Men det er endnu mere ærgeligt at der sidder danske iværksættere og stempler dem som svindlere, uden at have sat sig helt ind i forholdene dernede. Den var jo aldrig gået hvis vi havde omtalt en dansk iværksætter på samme måde herinde.
Jeg havde dog på fornemmelsen, at det nok ikke ville kunne gå for ham. Hvis han i alle sine låneaftaler har sendt 10.000 Euro, men for 10.294 danske kroner retur, må det jo ende på den måde. Men det er også trist, at der er folk der sidder og udnytter Mohammeds forvirring omkring Euro og kroner.
Var det i øvrigt ikke Mr. Mohammeds forrige job, det der med at lave inspektioner på containerskibe? Og var det ikke ham der også var med i det program om Somaliske iværksættere, som TV2 viste for et stykke tid siden? Hvor fokus i øvrigt lå på den danske samarbejdspartner, og deres frustrationer over hvor svært det er at samarbejde med en helt anden kultur, og derfor var nød til at indhente en form for tolk der kunne "tale det lokale sprog" (altså tale lidt grimt til dem)
Good luck til Mohammed i hvert fald.